Leek me al niet nee, wel grappig dat de vader van een huisgenoot ook aan kwam zetten met dat idee.citroheeze schreef:Ewald, lassen van je zuiger is echt geen optie.
Heb van m'n moeder geleerd: wat je niet hebt kun je niet uitgeven.op zich is hier maar een goed advies en dat is ook meteen het duurste, ik zou zeggen blok eruit en een complete motorrevisie dus zuigers, bussen, lagerschalen, pakkingset, etc.
Ja ik weet het dat kost wat, maar dan heb je ook een motor die er weer duizenden kilometers tegen kan.
Ik had zelf al het wilde plan m'n creditcard dan maar te misbruiken (die kan tot 2500), maar ik wil eigenlijk geen nieuwe schulden opbouwen, moet ook de IBG nog 8000 euro afbetalen

Daarnaast, naar mijn beoordeling is het ook nog niet nodig op dit moment.
Dat zeker, maar liever in kleinere stukjes, mijn prioriteit ligt er nu eigenlijk op weer te kunnen rijden. En nu ik al heel wat valkuilen heb gezien denk ik dat ik de motor in een halve dag kan uitbouwen, dus mocht er ooit nog eens een schip met tijd, geld en een ruime werkplaats binnenkomen dan zien we wel weer verderOp zich ook een leuke klus om zelf te doen hoor.

(voor de duidelijkheid: ik ben het er verder 100% mee eens dat een motorrevisie de beste optie is! Sterker nog: MurpHY kan wel op meer punten revisie gebruiken... heb m'n achterpaneel dicht moeten plamuren...)