achterklep 1964
achterklep 1964
Ben op zoek naar de juiste achterklep in mijn 64er HY.
Het is een overgangstype dus wat er nou precies in hoort is de vraag. Enkele geven aan dat het ovale ruitje erin hoort terwijl je ze ook wel ziet met het latere vierkante raampje met afgeronde hoeken.
Het is een overgangstype dus wat er nou precies in hoort is de vraag. Enkele geven aan dat het ovale ruitje erin hoort terwijl je ze ook wel ziet met het latere vierkante raampje met afgeronde hoeken.
Re: achterklep 1964
Deze is bijvoorbeeld uit 1969 (vierkante type met afgeronde hoeken)


of het eerdere type zoals dit model



of het eerdere type zoals dit model

-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: achterklep 1964
Volgens "Le Type H" van Wouter Janssen en Fabien Sabates is de groter ruit van na juli 1963. In een h uit 1964 hoort dus de achter klep met grote ruit te zitten.
Re: achterklep 1964
Bedankt Geert. Ga ik opzoek naar deze achterklep.
Mocht iemand nog een dergelijke achterklep hebben staan hou ik me aanbevolen.
Heb eventueel een harde achterklep te ruil van een ex rijkspolitie HY bus. Deze komt tijdelijk in de 64er tot ik een originele heb gevonden.
Mocht iemand nog een dergelijke achterklep hebben staan hou ik me aanbevolen.
Heb eventueel een harde achterklep te ruil van een ex rijkspolitie HY bus. Deze komt tijdelijk in de 64er tot ik een originele heb gevonden.
Re: achterklep 1964
Inmiddels weer een aantal lijntjes uit staan met betrekking tot de klep.
Paar weken terug één op het oog in frankrijk maar die was net voor mij weggevist door een liefhebber uit nederland. Volgens de verkoper waren er meer nederlanders geintereseerd dus er zijn meer met mij opzoek
Paar weken terug één op het oog in frankrijk maar die was net voor mij weggevist door een liefhebber uit nederland. Volgens de verkoper waren er meer nederlanders geintereseerd dus er zijn meer met mij opzoek

Re: achterklep 1964
Af en toe weer even op jacht naar de ontbrekende klep en uitgekomen in Frankrijk.
Harde klep alleen de beste man heeft het kraalschanier eraf gezaagd om op een polyesther klep te monteren.
Wie weet of deze kraalschanieren nog los te krijgen zijn. Bij magazijn misschien? evenals het opstaande randje eronder voor de stevigheid.
Of wie heeft nog een rotte klep staan met goede bovenzijde..dan maak ik van twee 1
Harde klep alleen de beste man heeft het kraalschanier eraf gezaagd om op een polyesther klep te monteren.
Wie weet of deze kraalschanieren nog los te krijgen zijn. Bij magazijn misschien? evenals het opstaande randje eronder voor de stevigheid.
Of wie heeft nog een rotte klep staan met goede bovenzijde..dan maak ik van twee 1

Re: achterklep 1964
Ben Boortman is deze scharnieren via zijn bedrijfje (HY's Mooi) aan het produceren. Voor zover mijn kennis strekt zijn de walsen ingericht om ze te walsen, maar hebben nog geen scharnieren de fabriek verlaten.
Neem even contact op met Ben voor de details.
Grtn,
Raymond
Neem even contact op met Ben voor de details.
Grtn,
Raymond
Re: achterklep 1964
Dank Raymond voor je snelle antwoord.
Ga even contact op nemen met Ben. Wordt vervolgt.
Ga even contact op nemen met Ben. Wordt vervolgt.
- brammie
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 209
- Lid geworden op: ma jul 20, 2009 4:56 pm
- Kenteken: 33-AB-38
- Locatie: langweer
Re: achterklep 1964
het mannetje in stiens maakt ze van rvs
bel die eens
ik hoor het wel als je zijn nr wilt
overigens heb ik mijn motorkap scharnier zelf geslagen met een hamer en geduld
stelt niet zoveel voor
bel die eens
ik hoor het wel als je zijn nr wilt

overigens heb ik mijn motorkap scharnier zelf geslagen met een hamer en geduld
stelt niet zoveel voor
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 222
- Lid geworden op: di dec 19, 2006 12:10 am
- Kenteken: 06-bz-zz
- Locatie: Oosterbeek
Re: achterklep 1964
@Brammie:
Mij is verteld dat staal en RVS elkaar vreten. ofwel gaan roesten door de verschillende samenstellingen van het metaal.
Dan kan je deze rvs profielen dus alleen schroeven of lijmen dat lijkt mij niet handig. wel erg goed voor op de kunstofdelen.
Wat ik al zei, dit is van horen zeggen maar misschien dat iemand anders hiermee ervaring heeft.
Mij is verteld dat staal en RVS elkaar vreten. ofwel gaan roesten door de verschillende samenstellingen van het metaal.
Dan kan je deze rvs profielen dus alleen schroeven of lijmen dat lijkt mij niet handig. wel erg goed voor op de kunstofdelen.
Wat ik al zei, dit is van horen zeggen maar misschien dat iemand anders hiermee ervaring heeft.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: achterklep 1964
ghys: heb je al eens e.e.a. nagevraagd bij het magazijn in Heesch ? Ik dacht (maar weet het dus niet zeker) dat men dáár óók bezig is met de reproduktie van diverse kraaldelen ...
Succes !
Gert
Succes !
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: achterklep 1964
@Otje Dank voor de tip.
Waarschijnlijk maak ik van twee kleppen 1 gezien ik van een medeforummer een slechte klep kan overnemen.
Zodra de fransman de kosten voor verzending naar nederland heeft opgevraagd bij 'La poste' komt de klep deze kant op
Dan is mijn HY weer helemaal origineel en dans son jus. Alhoewel het even wat meer werk kost dan meteen een goede gave te vinden. Maar dat laatste is lastig en er zijn meer kapers op de kust
Waarschijnlijk maak ik van twee kleppen 1 gezien ik van een medeforummer een slechte klep kan overnemen.
Zodra de fransman de kosten voor verzending naar nederland heeft opgevraagd bij 'La poste' komt de klep deze kant op

Dan is mijn HY weer helemaal origineel en dans son jus. Alhoewel het even wat meer werk kost dan meteen een goede gave te vinden. Maar dat laatste is lastig en er zijn meer kapers op de kust
Re: achterklep 1964
ik heb al best vaak rvs aan staal gelast. Het meeste staat onbehandeld buiten.Junior in de hy-kunde schreef:@Brammie:
Mij is verteld dat staal en RVS elkaar vreten. ofwel gaan roesten door de verschillende samenstellingen van het metaal.
Dan kan je deze rvs profielen dus alleen schroeven of lijmen dat lijkt mij niet handig. wel erg goed voor op de kunstofdelen.
Wat ik al zei, dit is van horen zeggen maar misschien dat iemand anders hiermee ervaring heeft.
Natuurlijk gaat het staal gewoon roesten, maar ik heb niet het idee dat dat meer is dan wanneer het allemaal staal is.
Voordeel: het rvs gedeelte roest in ieder geval niet

Re: achterklep 1964
Dank voor de antwoorden en tips.
Vorige week een donorklep opgahaald en binnenkort beginnen met het omzetten van het schanier
Wordt even puzzelen wat ik wel of juist niet wegzaag/uitboor maar gaat vast en zeker goedkomen.
Al wel de stangen voor het openen van de klep overgebouwd. Foto's volgen nog.
Wat mijn overigens opviel is dat de donorklep een metalen afdekkap heeft om het stangenstelsel te verbergen en de ander een van aluminium. Citroën is waarschijnlijk afgestapt van aluminium omdat de kosten te hoog waren? Weet iemand per wanneer dit gewijzigd is?
Vorige week een donorklep opgahaald en binnenkort beginnen met het omzetten van het schanier

Wordt even puzzelen wat ik wel of juist niet wegzaag/uitboor maar gaat vast en zeker goedkomen.
Al wel de stangen voor het openen van de klep overgebouwd. Foto's volgen nog.
Wat mijn overigens opviel is dat de donorklep een metalen afdekkap heeft om het stangenstelsel te verbergen en de ander een van aluminium. Citroën is waarschijnlijk afgestapt van aluminium omdat de kosten te hoog waren? Weet iemand per wanneer dit gewijzigd is?
Re: achterklep 1964
En voor de liefhebbers wat foto's voor de beeldvorming 
Het gevonden exemplaar wat uiteindelijk met nieuw schanier aan de bus komt te hangen. Hier nog zonder stangenstelsel overigens.

De donorklep


en eindresultaat tot zover na overbouw stangenstelsel en her geredde rubber



Het gevonden exemplaar wat uiteindelijk met nieuw schanier aan de bus komt te hangen. Hier nog zonder stangenstelsel overigens.

De donorklep


en eindresultaat tot zover na overbouw stangenstelsel en her geredde rubber


