Hallo allemaal, even voorstellen

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
margo
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Hallo allemaal, even voorstellen

Bericht door margo »

Mijn naam is Margo van der Sman, woon in Barendrecht en in december 2011 heb ik een HY gekocht, een brandweer-camper. Prima auto, niet al te veel roest (alleen de buitenkant) dus aan het werk dan maar. Door de verhalen van onze vriend Luuk werden we steeds enthousiaster. We zijn lid geworden van beide HY-clubs en zien massa's informatie op internet dus met de restauratie komen we er wel. We rijden al zo'n jaar of 30 Landrover en Cees (mijn echtgenoot) heeft al een serie 1 uit 1957 gerestaureerd, dus zag het opknappen van een HY als een uitdaging. Uiteraard sleutel ik daar mee waar ik kan ha, ha.....De bus helemaal leeg gemaakt zodat eventuele roestplekken zichtbaar waren en ik heb een lascursus gevolgd, leek me wel handig na alle verhalen die ik heb gelezen. Tot nu toe heb ik de cursus nog niet nodig gehad :D . We hebben met behulp van het zeer handige handboek het paard eruit gehaald, moest toch want de versnellingsbak was gaar. De motor eraf gehaald, de versnellingsbak vervangen, alles schoongemaakt en in de zwarte verf gezet. (kreeg een blik dikke zwarte prut wat ook op treinonderstellen wordt gebruikt, dus dat moet goed zijn). Alles weer netjes in elkaar gezet en het paard er weer onder. En ja hoor, HY start ook weer. Er moet nog een en ander worden afgesteld maar dat komt wel goed. Enige uitdaging op dit moment is dat de bedrading niet meer helemaal origineel is. Er zitten wat andere onderdelen op en alle draadjes naar het dashbord zijn groen. Dus zoek dat maar eens uit. Als er iemand is die verstand heeft van HY-bedrading zou ik daar graag mee in kontakt komen, misschien dat hij/zij ons door de laatste draadjesverbindingen kan loodsen. Groetjes Margo en Cees
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Hallo allemaal, even voorstellen

Bericht door Ree »

Hoi Margo en Cees,

Welkom op het forum. Hopelijk kunnen jullie lekker snel rijden met de bus, maar zo te horen haar dat helemaal goed komen.

Groet,

Ree
margo
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

a ja, een foto

Bericht door margo »

Dit is HY zoals we hem gekocht hebben
Bijlagen
hytje2.jpg
hytje2.jpg (143.05 KiB) 12852 keer bekeken
hytje.jpg
hytje.jpg (158.34 KiB) 12852 keer bekeken
MicHYl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 14-VR-VF

Bericht door MicHYl »

Hoi Margo en Cees,

Welkom op dit fantastisch Hyige forum!
Hoewel het niet zo'n groot forum is, is het al wel veel nuttiger voor mij gebleken dan ik had verwacht!
Stel je vraag, en voor je het weet heb je een goed en degelijk antwoord.

Ik als newbie kan je in ieder geval al wel zeggen dat die groene draadjes in het dashboard origineel zijn. Helaas :cry: Maar er zijn vast wel draadjeskenners aanwezig onder ons.

Die lascursus gaat zeker van pas komen. Vooral als je een klein plekje denkt te gaan aanpakken, voor je het weet heb je een weekend/weekklus te pakken met al die plaatjes op plaatjes op kokers op plaatjes.

Mag dat trouwens zo, dat zwaailicht voeren? Ik heb hem van mijn brandweerwagen afgehaald, leek me beter voor de apk. En de luchthoorns?

Michiel.
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
margo
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door margo »

Hallo MicHYI,

Leuk, je reactie. Vraag: waar zie jij een zwaailicht :idea: En ik wou dat de luchthoorns er nog opzaten, wat een kabaal zou dat geven ha, ha.....

groetjes
margo
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Hey Margo en Cees
Soyez les bienvenues op dit forum ! Kennelijk laten jullie beide "jullie handjes wapperen" duzzz is jullie HY ongetwijfeld een lang leven beschoren ! Héél leuk om te lezen dat een "HY-dame" zèlf de lastoorts ter hand neemt ... en dus niet bang is voor de realHYty ... komt niet zó vaak voor ...
Gezien jullie voortvarendheid in het oplossen van een aantal HY-problemen (zoals: "even" het paard er onderuit halen ... menig ervaren rHYder moet dat nog voor de eerste keer meemaken ... ) heb ik meteen àlle vertrouwen in jullie aanpak ! En met een beetje hulp via dit forum lukt jullie alles !
Succes met jullie aanpak ... enne: vooral: véél plezier !
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Allereerst welkom Margo en Cees!
Leuk om te lezen dat deze HY weer twee trotse eigenaren heeft weten te vinden die niet vies zijn van een beetje sleutelen en van aanpakken houden. Succes met het klaarmaken van de HY en zie dat gezien jullie aanpak helemaal goed komen. Voor wat betreft de draden lijkt het me handig om elders op het forum het bedradingsschema op te snorren om zo eens op een vrije avand te gaan puzzelen.
Plaats reactie