Helaas heb ik nog geen naam voor hem, maar dat komt zeker. Gekoppeld aan mijzelf en het feit dat ik het gevoel had dat HY na de eerste restauratiedagen echt vrolijk was, heb ik bedacht dat ik voor nu in ieder geval blij ben met de werktitel: HY is blij..

Mijn HY is uit 1979 en heeft 118.000 km op de teller. Het is en benzine-uitvoering verder ben ik compleet nieuw met dit type en is het mijn eerste Citroen.
Ik ben zelfstandig ondernemer en één van mijn werkzaamheden is het adviseren en begeleiden van bedrijven op het gebied van online media, waaronder Social media. Als onderdeel van deze werkzaamheden "ontzorg" ik bedrijven ook zo nu en dan op het gebied van het online gesprek vóór, tijdens en ná evenementen zoals bijvoorbeeld de ANWB kampeerdagen, ABN AMRO tennistournooi, Olympische Spelen etc. Één van de concepten is om vanuit de HY alle social media (Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, Foursquare etc etc) te verzorgen. Zo breng ik de online en de offline wereld mooi samen. Nieuwerwets en ouderwets op één briljante en herkenbare plek, in de HY.
Dit was het eerste plan en uiteraard wil ik met de HY ook buiten spelen want dat is waar ik van hou. tandenborstel en hond mee en er op uit. Stoppen waar het mooi, leuk of fijn is en gaan en staan waar ik wil. Dat is waar ik hem voor wil in gaan zetten.
Omdat ik nogal van het "zelf doen" ben, en redelijk eigenwijs, ben ik ook gewoon zelf begonnen met de restauratie. Daar waar ik eerst nog dacht aan alleen een likje verf en hier en daar een ander kussentje, ben ik steeds en stap verder gegaan en doordat ik steeds meer van de bus mag leren en daardoor ook steeds meer zie ( zeker als hij op een brug staat met een bouwlamp er bij...) ga ik steeds een stapje verder vrees ik en wil ik steeds meer aanpakken. Hierbij heb ik mijzelf een aantal dingen beloofd: Ik verander niets aan de buitenkant, want HY mag zijn zoals hy is. Alleen de roest wil ik aanpakken. Van binnen laat ik de cabine zo origineel zoals hy is en ok hier ga ik niets aan doen, dat vind ik juist zo mooi. Het achter gedeelte ( is hier ene benaming voor eigenlijk?) pak ik aan en en wil ik maken zoals ik in mijn hoofd heb, waarbij ik gekozen heb voor een stijl. De stijl is straks en industrieel, beton, aluminium, zwart. Zo moet hy uiteindelijk worden.
Graag vraag ik jullie deskundige tips, hulp, aanwijzingen en zal ik mij vaak laten informeren en adviseren door jullie op dit forum. Dank alvast bij voorbaat. Ik weet nu nog bijna niks en kan anderen dus nog niet helpen, maar hoop gaandeweg veel te leren en hopelijk kan ik dat nog eens doorgeven aan anderen die ook dit avontuur aan willen gaan.
Ik merk nu al dat het "klussen" een onbekend soort rust brengt en als ik achter het stuur ga zitten, glijd alles van me af en vergeet ik alles. Wat een vrijheid en wat een prachtig, prachtig gevoel. Nu al enorme dank HY!
Via onderstaande link houd ik zo goed als het gaat de ontwikkelingen bij in een foto-stream, als jullie het leuk vinden of tips hebben, hoor ik het graag.
http://www.flickr.com/photos/jurjendelange/
Op dit moment staat bij bij een Citroen garage in Borculo. Hier worden alle punten voor de APK aangepakt en hersteld en ook neem hij het nodige laswerk voor zijn rekening. Ben onwijs benieuwd en hoop dat hij volgende week door de keuring zal komen.
Ok, genoeg voor nu. Dank dat ik mij mocht voorstellen en tot ziens op het forum!
Met vrolijke groet,
Jurjen de Lange
HY is blij