Taxatiedag

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Lowieke
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Taxatiedag

Bericht door Lowieke »

A.s zaterdag is het dan zover, onze verzekeringsmaatschappij organiseert taxatiedagen voor oldtimers en ons Lowieke mag zaterdag opdraven voor een taxatie. :lol: We zijn natuurlijk erg benieuwd wat HY gaat doen.
Arie heeft gister het dak en de neus nog even bijgewerkt en die staan er weer strak op.
Laatste taxatie door de vorige eigenaar was in 2005 en toen nog goed voor EUR 9.800,00. :!:
Zijn er meer leden die verzekerd zijn via NAG Klassiek Totaal en aan de taxatiedagen meedoen?
Hopelijk schijnt dan het zonnetje een beetje in plaats van het grauwe weer op deze langste dag van het jaar.... 8)

Groet Stef.
Bijlagen
252775_3238084320474_1692988000_n.jpg
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Taxatiedag

Bericht door Ree »

Ik ben wel bij de NAG verzekerd, maar ga niet naar de taxatiedagen. De korting regel ik altijd door met een paar vrienden samen te laten taxeren.
Lowieke
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door Lowieke »

Even bijpraten.

De taxatie is goed verlopen, rapport zal spoedig volgen.
Taxatiewaarde valt hoger uit dan de vorige dus Lowieke doet het nog goed, tenminste met zijn waarde. :P
Maar zoals een vriend van ons vorige week zei: de waarde van Lowieke is voor jullie niet in geld uit te drukken.
Daarin moeten we hem helemaal gelijk geven, we genieten er elke keer weer opnieuw van. :D :D

Groet, Stef.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ja. Dan heb je in geval van schade een waardebepaling zodat de tegenparij je niet kan wegsturen met een "dagwaarde".
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Inderdaad, Ree heeft gelijk. In bovenstaande geval krijg je dan bij een WA verzekering en een total loss, in plaats van een paar honderd euro rond de 10000 euro vergoed. Mits jezelf niet schuldig bent aan de schade natuurlijk.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Er zijn inderdaad slechte taxateurs die vaak te hoog taxeren. In dat geval kan het op een rechtzaak uitlopen. Ga dus niet zomaar voor de goedkoopste taxatie.
keeslelystad
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door keeslelystad »

Volgens mij is er bij een schadegeval die dus niet jouw schuld is( bij WA) slechts een expert nodig die de schade vaststelt van je eigen verzekering. In geval van totall loss krijg je dus van jouw verzekering de centjes volgens taxatierapport. Mits je verzekering je taxatie rapport geaccepteerd heeft. Die gaat dan bij de tegenpartij zijn verzekering innen.
Bij all risk heb je zeker dat probleem niet.
Dus neem een door jouw verzekering erkende taxateur.
Ik heb mijn motor ook middels taxatie rapport all risk verzekerd (1986-er) en heb vorig jaar schade gehad door mijn eigen schuld.
Paar weken later reed ik weer, alles keurig betaald door mijn verzekering.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Dat kan ook, als je hem thuis laat rusten in de garage, dan zal er niet zo gauw schade aan komen ;-).
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

Harold Les Coiffeurs schreef:
Otje schreef:
.
Hey "hyliner"
Volgens mij volg jij dit topic óók ... in stilzwijgen ... :lol:
weten jullie wel dat hij meeleest, van mij wist je dat niet :-)
Ik wilde mijn bijdragen eigenlijk weghalen maar dat gaat niet volledig. Je kunt wel de tekst reduceren tot een 'punt'.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Ik haal er de bezem wel even doorheen, alleen is het eigenlijk niet de bedoeling om zo stukken weg te halen van je eigen tekst. De discussie die er nu staat heeft er nu gaten inzitten, mensen reageren op een stuk tekst dat er nu dus niet meer staat.
Als je later op je eigen tekst terug wil komen kun je dat er gerust bij zetten o.i.d. :D
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

LEiPiE schreef:Ik haal er de bezem wel even doorheen, alleen is het eigenlijk niet de bedoeling om zo stukken weg te halen van je eigen tekst. De discussie die er nu staat heeft er nu gaten inzitten, mensen reageren op een stuk tekst dat er nu dus niet meer staat.
Als je later op je eigen tekst terug wil komen kun je dat er gerust bij zetten o.i.d. :D
Dat had ik gedaan.
Ik voelde me niet goed begrepen, maar wist niet hoe ik het duidelijker kon verwoorden en dat liet ik ook weten. Ik eindigde mijn laatste tekst met "Ik laat het rusten". Een ander was het daar kennelijk niet mee eens en kon het niet laten er een flauwe grap over te maken (zie boven).
Daarna kreeg ik de pest in en haalde alles weg.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Plaats reactie