Het ultieme HY-boek!
-
- HY Forum Super Expert
Het ultieme HY-boek!
Zojuist het ultieme HY boek per post binnen gekregen;
"Je Repare mon Type H" van Citropolis door Fabien Sabates.
besteld bij http://www.editions-palmier.fr (ze spreken ook engels) voor 35 euro incl verzendkosten. Dit boek had ik 4 jaar geleden moeten hebben!
384 bladzijden over het repareren van de hy met minstens duizend goede fotos en tekeningen, 100 bladzijden over carrosserie. Jammer dat het in het frans is, maar op een regenachtige dag kom je een heel end met een potlood, 3 jaar havo-frans eind jaren '80 (nog bedankt mevrouw Wisselink en Wolfs) en een woordenboek.
Wisten jullie dat de uitlaatklemmen een groot en een klein gat hebben? het grote gat moet aan de gefelste kant zitten, het kleine gat aan de "opgelaste ring" kant.
Kom maar op met die forum vragen!
"Je Repare mon Type H" van Citropolis door Fabien Sabates.
besteld bij http://www.editions-palmier.fr (ze spreken ook engels) voor 35 euro incl verzendkosten. Dit boek had ik 4 jaar geleden moeten hebben!
384 bladzijden over het repareren van de hy met minstens duizend goede fotos en tekeningen, 100 bladzijden over carrosserie. Jammer dat het in het frans is, maar op een regenachtige dag kom je een heel end met een potlood, 3 jaar havo-frans eind jaren '80 (nog bedankt mevrouw Wisselink en Wolfs) en een woordenboek.
Wisten jullie dat de uitlaatklemmen een groot en een klein gat hebben? het grote gat moet aan de gefelste kant zitten, het kleine gat aan de "opgelaste ring" kant.
Kom maar op met die forum vragen!
HY '76
-
- HY Forum Grootmeester
Uitlaat klemmen
Als je eenmaal een uitlaat onder een HY heb geplaatst, dan kom je er al snel achter dat de klemmen inderdaad twee verschillende kanten hebben. Staat overigens in elk (in het nederlands te verkrijgen) werkplaats boek met daarin heel veel duidelijke tekeningen 

"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
-
- HY Forum Grootmeester
daarom
Juist daarom was mijn eerdere antwoord al bedoeld, het nederlandse handboek, (overal te koop, krijgen of copieëren) is 100% duidelijk en echt alles staat er in.
Staat leuk in de kast dat boek, er zijn overigens wel leuke franse HY boeken. Maar die zijn leuk om de plaatjes.
Staat leuk in de kast dat boek, er zijn overigens wel leuke franse HY boeken. Maar die zijn leuk om de plaatjes.
"voormalig eigenaar van"
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: Uitlaat klemmen
Mmz, in mijne staat er dus helemaal niks over en in m'n onderdelenboek staan de klemmen niet zo duidelijk afgebeeld dat je 't verschil kunt zien.henkhy schreef:Als je eenmaal een uitlaat onder een HY heb geplaatst, dan kom je er al snel achter dat de klemmen inderdaad twee verschillende kanten hebben. Staat overigens in elk (in het nederlands te verkrijgen) werkplaats boek met daarin heel veel duidelijke tekeningen
Ik heb nu alle firegum en losse roest er af is inderdaad een miniem verschil kunnen zien, maar wat daarvan nu de kleine en de grote is?
Heeft iemand zo het handelingnummer waarin alles beschreven staat? Dan kan ik bij Le Camion even een digitale versie opvragen zodat ik mijn handboek kan aanvullen tenminste.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald