Ree's bussie krijgt wat aandacht
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Een vraagje voor de nerds in ons midden. Op de middelste foto is boven het ventielgat een lasnaad te zien. Dat zal met de productie van de velg te maken hebben. Maar tussen de wielmoergaten rechts boven zit een dichtgelast gat, een stuk kleiner dan de boutgaten in de velg. Het is redelijk goed te zien op de foto. Op bijna alle velgen is zo'n dichtgelast gat duidelijk te zien. Weet iemand waarom dat er zit?
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
misschien dezelfde reden als de extra gaten in de wielen van MurpHY? 

Donderdag komt er een spuiter op bezoek om te kijken of hij wat met mijn busje aandurft. Laten we het eens over de kleur hebben.
Twee kleuren spuiten wordt vast duurder dan één kleur, dus ik ga er even vanuit dat ie één kleur gaat worden. Ik twijfel tussen twee opties. Of een originele citroen kleur (zie dit lijstje) of in de bedrijfskleur(en) van een bedrijf en epoc.
Qua standaard kleuren gaat mijn voorkeur uit naar Vert Tuileries (AC531), Jaune Primevère (AC321), Blac Paros (AC102) blijft ook een optie omdat het de originele kleur is. Misschien Gris Nacré? (AC095)
Qua bedrijfskleuren wil ik geen brandweerbus, daar zijn er al genoeg van. Liefst herkenbare kleuren van een alcoholmerk of een ander Frans instituut. Iemand suggesties? Plaatjes? Liefst spuiten in één kleur en dan eventueel wat stickerwerk.
Twee kleuren spuiten wordt vast duurder dan één kleur, dus ik ga er even vanuit dat ie één kleur gaat worden. Ik twijfel tussen twee opties. Of een originele citroen kleur (zie dit lijstje) of in de bedrijfskleur(en) van een bedrijf en epoc.
Qua standaard kleuren gaat mijn voorkeur uit naar Vert Tuileries (AC531), Jaune Primevère (AC321), Blac Paros (AC102) blijft ook een optie omdat het de originele kleur is. Misschien Gris Nacré? (AC095)
Qua bedrijfskleuren wil ik geen brandweerbus, daar zijn er al genoeg van. Liefst herkenbare kleuren van een alcoholmerk of een ander Frans instituut. Iemand suggesties? Plaatjes? Liefst spuiten in één kleur en dan eventueel wat stickerwerk.
De wielkasten zijn geborsteld zodat deze ook beschermd kunnen gaan worden. Geen plaatjes geschoten, dat komt van de week wel.
Kleuren is altijd moeilijk, je doet het niet snel nog een keer.
Voor een HY neig ik altijd naar grijs, blauwgrijs of lichtgeel/beige.
Laat je die er nou net tussen hebben staan
Die groene kleur is wel fris maar persoonlijk vind ik hem meer passen bij een A-type.
Gris narce is natuurlijk een geweldige kleur alhoewel ik jou keuze voor de zachtgele kleur ook wel waardeer. Die laatste zou je kunnen combineren met bordeaux rode accenten in de wielen. Meende dat er ook een franse bedrijfswagen was destijds in die keurstelling.
Voor een HY neig ik altijd naar grijs, blauwgrijs of lichtgeel/beige.
Laat je die er nou net tussen hebben staan

Gris narce is natuurlijk een geweldige kleur alhoewel ik jou keuze voor de zachtgele kleur ook wel waardeer. Die laatste zou je kunnen combineren met bordeaux rode accenten in de wielen. Meende dat er ook een franse bedrijfswagen was destijds in die keurstelling.
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 14-VR-VF
Inderdaad ongelofelijk moeilijk, een kleur kiezen.
Ik vind AC097 Blanc stellaire mooi.
Lijkt namelijk erg op de kleur die mijn HY wordt
Ik ben ERG benieuwd naar een prijs voor het spuiten van je hele bus Ree.
Mijn garage is helaas net te laag (1 cm speling) om de bus naar binnen te krijgen met goed fatsoen, laat staan dat je er nog omheen kan lopen / spuiten.
Het huren van een spuitruimte is duur met een grote Dee!
Hou ons op de hoogte.
Ik vind AC097 Blanc stellaire mooi.
Lijkt namelijk erg op de kleur die mijn HY wordt

Ik ben ERG benieuwd naar een prijs voor het spuiten van je hele bus Ree.
Mijn garage is helaas net te laag (1 cm speling) om de bus naar binnen te krijgen met goed fatsoen, laat staan dat je er nog omheen kan lopen / spuiten.
Het huren van een spuitruimte is duur met een grote Dee!
Hou ons op de hoogte.
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Ik ben ook erg benieuwd naar de prijs 
Donderdag komt er een spuiter langs om tekijken of hij het aandurft. Daarna gaan we het pad over de prijs hebben.

Donderdag komt er een spuiter langs om tekijken of hij het aandurft. Daarna gaan we het pad over de prijs hebben.
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Laatste keer dat ik eens geinformeerd heb was het minste 4000 euro ofzo.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Het hangt er heel sterk vanaf wat je zelf doet aan voorbereiding.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Apart kleurtje Raymond ? Wat vind je hier van ...

(baai de wee: kleine zusje van Otje ...)
Ach, een gaatje méér of minder ... wat boeit het ... hè ?misschien dezelfde reden als de extra gaten in de wielen van MurpHY?

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Valérie lijkt heel veel op Vert Tuileries of Vert Bambou, maar dat is lastig te zien vanaf het scherm. Het is in ieder geval één van de kanshebbers.
Die dichtgelaste gaten in de velgen vind ik vaag. Het zal vast iets met het productieproces te maken hebben, maar ze hebben het weer niet allemaal. Ik ga eens bij andere velgen kijken, maar dan moeten ze niet met de kwast behandeld zijn, want dan zie je het niet meer.
Die dichtgelaste gaten in de velgen vind ik vaag. Het zal vast iets met het productieproces te maken hebben, maar ze hebben het weer niet allemaal. Ik ga eens bij andere velgen kijken, maar dan moeten ze niet met de kwast behandeld zijn, want dan zie je het niet meer.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
even Ben Boortman vragen???Ree schreef:Die dichtgelaste gaten in de velgen vind ik vaag.
Ga ik doen. Ik ga hem sowieso vragen of hij tips heeft mbt spuiten, want hij is zo'n beetje de enige in Nederland die met regelmaat HY's spuit.
Standox is ook een leuke die nog originele kleuren levert van Citroen en van origine de 'Du pont' lakken:
http://www.standox.com/portal/
Origineel Du Pont: http://www.citroworld.com/Files/File/Du ... 5-1984.pdf
Helaas zag ik mijn AC109 er nog niet tussenstaan anders had ik een potje besteld om plekjes bij te werken.
http://www.standox.com/portal/
Origineel Du Pont: http://www.citroworld.com/Files/File/Du ... 5-1984.pdf
Helaas zag ik mijn AC109 er nog niet tussenstaan anders had ik een potje besteld om plekjes bij te werken.
Laatst gewijzigd door ghys op di dec 04, 2012 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
ghys: die Standox-link moet je voor inloggen...
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald