Nou dat doet niet heel veel Geert, de dynamo levert maximaal 55 ampère, daarmee wek je dan 55Amp x 13,8volt = 759 watt op das bijna exact 1PK.
Je test dan dus maar op 1/58ste van je vermogen, kortom dat zegt nog steeds helemaal niets behalve dan dat de motor onder +\~ 0% last draait.
Wel een interessante misschien is om er een forse remklauw met schijf op te zetten, das wel heel old school maar gebruikten sommige tuners ook vroeger. Ze remden dan de motor af dmv de remschijf, als pedaal werd een hoofd cilinder gebruikt die met een draaknop werd ingedraaid, op het hydraulica systeem zat een druk meter om de rem druk te kunnen eiken tussen metingen, en vervolgens werd de temperatuur van de schijf gemeten als vermogens curve.
Dit is met een verloop als die op een vliegwiel gebouw word best eenvoudig te realiseren.
Ik kan er niets mee omdat de motor waaraan ik zou willen meten iets teveel vermogen voor levert....
maar voor een 60 pk blokje met relatief weinig koppel is dit best een goede manier, er zou zelfs uitgerekend kunnen worden hoeveel vermogen er geremd word als de specs bekend zijn.
Wellicht allemaal veel te veel voor het gebruik, maar wel leuk om te maken dit soort dingen.
Grtz Thomas