Restauratie Citroen HY pompier 1956
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: Restauratie Citroen HY pompier 1956
De bedoeling is om de bus weer in de staat van de eerste gebruiker te krijgen, dus met 3 bankjes, zoeklichten, zwaailamp, imperial en 2 ladders aan de achterzijde.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: Restauratie Citroen HY pompier 1956
Ree volgens mij is de profiel ook bruikbaar voor het schuifraam van mijn pompier.


als je een stukje over hebt van 5 cm??


als je een stukje over hebt van 5 cm??
Re: Restauratie Citroen HY pompier 1956
Zonder snijverlies heb ik 40 cm over. Ik stuur je even een PB om te kijken hoe het stukje bij jou kan komen.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: Restauratie Citroen HY pompier 1956
Afgelopen zaterdag, de voorzijde aan een goede inspectie onderworpen.
Voor beide neusplaten hadden we al de beslissing genomen om deze compleet te vervangen.
De bovenzijde van de neus was door het beklimmen van het imperiaal ook niet helemaal deukvrij.
En ook de bij de dubbele raamlijst kwam veel roest te voorschijn.



gelukkig had ik nog een nieuwe raamlijst liggen.

De bedoeling is om als alle laswerkzaamheden klaar zijn, de complete koets te laten stralen.
Voor beide neusplaten hadden we al de beslissing genomen om deze compleet te vervangen.
De bovenzijde van de neus was door het beklimmen van het imperiaal ook niet helemaal deukvrij.
En ook de bij de dubbele raamlijst kwam veel roest te voorschijn.



gelukkig had ik nog een nieuwe raamlijst liggen.

De bedoeling is om als alle laswerkzaamheden klaar zijn, de complete koets te laten stralen.
Re: Restauratie Citroen HY pompier 1956
Ziet er goed uit.
De bus is bijna uit geheel nieuw plaatwerk opgebouwd.
Het is nog niet eerder gedaan maar een verzinkte HY zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
De bus is bijna uit geheel nieuw plaatwerk opgebouwd.
Het is nog niet eerder gedaan maar een verzinkte HY zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: Restauratie Citroen HY pompier 1956
Mijn lasser heeft weer wat plaatdelen op de brandweer van 1956 gelast, we zijn bijna rond, alleen de dakranden nog
[wat lassen betreft dan.

nieuwe neusplaten, bovenzijde en raamframe

gaten voor luchthoorn gemaakt, [moet wel weer een brandweer worden]

Dakrand moet nog afgelast worden

gaten voor BNL scharnieren dicht gemaakt

gaten voor kunststof houders knipperlichten dicht gemaakt
[wat lassen betreft dan.

nieuwe neusplaten, bovenzijde en raamframe

gaten voor luchthoorn gemaakt, [moet wel weer een brandweer worden]

Dakrand moet nog afgelast worden

gaten voor BNL scharnieren dicht gemaakt

gaten voor kunststof houders knipperlichten dicht gemaakt
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Restauratie Citroen HY pompier 1956
We hebben lang moeten wachten en 't heeft even geduurd ... maar dan hèb je ook wat ...
Absolute complimenten; ziet er rete-strak uit ! (eerste-klas lasser heb je !)
Benieuwd naar het vervolg ...
Gr.
Gert
Absolute complimenten; ziet er rete-strak uit ! (eerste-klas lasser heb je !)
Benieuwd naar het vervolg ...
Gr.
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: Restauratie Citroen HY pompier 1956
Tja,
we pakken hem aan in de verloren uren, en soms moet er gewoon een andere bus tussen door, deze staat nu weer even in de stalling, [wacht om naar de straler te gaan] niet experimenteren maar gewoon de straler waar Ben van HYISMOOI al jaren mee werkt.
Ondertussen ben ik me kwaad aan het maken op het paard, tjonge wat zit alles toch lekker vast na 58 jaar.

De motor is eruit maar moet uit elkaar, hier miste een stoterbus en een paar stoterstangen.
Verder is het paard al flink kaal, maar de draagarmen willen nog niet mee werken.
Nu bezig om het kleine spul te sorteren om zelf te stralen, goudverzinken, KTLen en Poedercoaten.
Zodat als ik aan het opbouwen ga, je alleen maar onderdelen uit het rek kan pakken die klaar zijn, maar het zal wel Citromobile 2015 worden, misschien mooi om daar naar toe te werken.
we pakken hem aan in de verloren uren, en soms moet er gewoon een andere bus tussen door, deze staat nu weer even in de stalling, [wacht om naar de straler te gaan] niet experimenteren maar gewoon de straler waar Ben van HYISMOOI al jaren mee werkt.
Ondertussen ben ik me kwaad aan het maken op het paard, tjonge wat zit alles toch lekker vast na 58 jaar.

De motor is eruit maar moet uit elkaar, hier miste een stoterbus en een paar stoterstangen.
Verder is het paard al flink kaal, maar de draagarmen willen nog niet mee werken.
Nu bezig om het kleine spul te sorteren om zelf te stralen, goudverzinken, KTLen en Poedercoaten.
Zodat als ik aan het opbouwen ga, je alleen maar onderdelen uit het rek kan pakken die klaar zijn, maar het zal wel Citromobile 2015 worden, misschien mooi om daar naar toe te werken.