Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.nl
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.nl
Hallo iedereen,
Het duurde even maar hier is hij dan eindelijk; de nieuwe website. http://www.hyconversions.nl
En in mei staan we op CitroMobil met het paard en een B230FB (136pk) Schijfremmen en al gemonteerd. Ook zal er een bus zijn met een B230K versie.
Groeten Ramón
Het duurde even maar hier is hij dan eindelijk; de nieuwe website. http://www.hyconversions.nl
En in mei staan we op CitroMobil met het paard en een B230FB (136pk) Schijfremmen en al gemonteerd. Ook zal er een bus zijn met een B230K versie.
Groeten Ramón
- Bijlagen
-
- Back (2).jpg (215.88 KiB) 30857 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ELCamión op do jun 05, 2014 11:30 am, 6 keer totaal gewijzigd.
- FerrHy
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 600
- Lid geworden op: zo okt 31, 2010 11:35 am
- Kenteken: 75-YB-34
- Locatie: Baarn
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Mooi gedaan jullie website!
Ik zal jullie zeker bezoeken op citromobile.
Interessant project! Succes.
Groeten, Ferry
Ik zal jullie zeker bezoeken op citromobile.
Interessant project! Succes.
Groeten, Ferry
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Bedankt.. Mocht je ook op Facebook zitten like ons dan. Bvd
Gr Ramon
Gr Ramon
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
waar zijn de remschijven van en wat is de buitendiameter van de schijven?
als je dat wil vertellen tenminste...
Verder ziet het er goed uit, zou het wel een keer in het echt willen zien.
als je dat wil vertellen tenminste...
Verder ziet het er goed uit, zou het wel een keer in het echt willen zien.
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
De schijfremmen zijn van een J9.
De set kan ook op een HY versnellingsbak, cardanassen moeten dan wel aangepast worden. Remmen was nooit zo makkelijk!!
De set kan ook op een HY versnellingsbak, cardanassen moeten dan wel aangepast worden. Remmen was nooit zo makkelijk!!
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
ja dat weet ik, ik heb die schijven al eens bekeken.
Ik wil eigenlijk een schijf maken/ vinden waarbij ik minder hoef aan te passen.
bedankt voor de info
Ik wil eigenlijk een schijf maken/ vinden waarbij ik minder hoef aan te passen.
bedankt voor de info

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Met absoluut àlle respect voor waar jullie mee bezig zijn; de kennis en kunde om alle techniek te ontwikkelen, te maken en toe te passen, ook jullie website ziet er gewéldig uit ! Niets dan lof !
Maar vergeef me dat me ogenblikkelijk het YouTube filmpje te binnen schoot waarin men een (enigszins "uiterlijk" gemodificeerde) 2CV6 carrosserie over een Ferrari-chassis- en motor had heen gebouwd ...
Ziet eruit als ... maar ís het niet ... (of "niet meer ...").
De "ziel" is er uit.
Maar vergeef me dat me ogenblikkelijk het YouTube filmpje te binnen schoot waarin men een (enigszins "uiterlijk" gemodificeerde) 2CV6 carrosserie over een Ferrari-chassis- en motor had heen gebouwd ...
Ziet eruit als ... maar ís het niet ... (of "niet meer ...").
De "ziel" is er uit.
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
We nodigen je bij deze uit om een keer het nieuwe HY rijplezier te ervaren om echt objectieve te kunnen beoordelen. Tijdens de laatste Citroen HY meeting in het Ploegpark te Bergeijk zijn we met z'n zevenen achterin een stuk gaan rijden en niemand heeft daar zover ik weet zijn ziel verloren.
Ik ben van mening dat de ziel mooier is geworden, meer glans. 60km in z'n 5 over de Franse binnenwegen bijna geruisloos glijden over t asfalt en tegen elkaar op normaal spraak niveau kunnen zeggen dat het hier zo mooi is.
Of remmen dat is pas echt een puur genot geworden. Gewoon met je grote teen tik je de het rempedaal aan tot stilstand waar de oude conversie zeker nog 10 meter of nog verder door was gereden.
Kom het maar een keer ervaren en je hart is verkocht.
Ik ben van mening dat de ziel mooier is geworden, meer glans. 60km in z'n 5 over de Franse binnenwegen bijna geruisloos glijden over t asfalt en tegen elkaar op normaal spraak niveau kunnen zeggen dat het hier zo mooi is.
Of remmen dat is pas echt een puur genot geworden. Gewoon met je grote teen tik je de het rempedaal aan tot stilstand waar de oude conversie zeker nog 10 meter of nog verder door was gereden.
Kom het maar een keer ervaren en je hart is verkocht.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 10:46 pm
- Locatie: Terherne
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Daar ben ik inderdaad bang voorELCamión schreef:Kom het maar een keer ervaren en je hart is verkocht.

Afijn, ik wil het wel eens ervaren (die schijfremmen) en zie de meerwaarde er wel van in! Ik hoop wel dat het enigszins betaalbaar blijft en dat de prijzen niet - zoals in het recente verleden met de 17x400 banden gebeurde - skyhigh gaan.
In ieder geval proficiat met het resultaat tot nu toe en heel veel succes met het project!
(en ik houd me aanbevolen voor een remproef!)
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Ik ben zo benieuwd wat het kost. Daarover kan ik nog niets vinden.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
We zitten nog te wachten op wat laswerk en prijzen hiervan, dus de prijs moet nog uitgewerkt worden.
De prijs wordt ook bepaald door inruil van materialen, zelf inbouwen en of inbouwen uitbesteden. Tevens keuze remmenset J9 nieuw of gereviseerd.
De aandrijfassen en het voorwiellagerhuis moeten aangepast worden en inruil is kostenbesparend. Daarbij kun je ook alvast nadenken over het wel of niet verkopen van de onderdelen die je overhoudt. Je zult remtrommels, wiellagers, remleidingen, remcilinders, remsegmenten, remveren, rempotje, hoofdremcylinder en enzovoort enzovoort overhouden en als je de moeite neemt om alles netjes schoon te maken en voor de helft van de prijzen van internet aan te bieden dan kan dit je al aardig wat geld opleveren. Zo kun je de investering reduceren.
Daarbij kun je de investering ook wegschrijven over veiligheid en comfort. En ja het blijft vanzelfsprekend een fikse investering, ga daar maar alvast vanuit maar die pijn ben je vergeten zodra je voor de eerste keer remt……ja pijn op je neus en een bult op je voorhoofd maar ook zelfs dat zal bevredigend zijn.
De prijs wordt ook bepaald door inruil van materialen, zelf inbouwen en of inbouwen uitbesteden. Tevens keuze remmenset J9 nieuw of gereviseerd.
De aandrijfassen en het voorwiellagerhuis moeten aangepast worden en inruil is kostenbesparend. Daarbij kun je ook alvast nadenken over het wel of niet verkopen van de onderdelen die je overhoudt. Je zult remtrommels, wiellagers, remleidingen, remcilinders, remsegmenten, remveren, rempotje, hoofdremcylinder en enzovoort enzovoort overhouden en als je de moeite neemt om alles netjes schoon te maken en voor de helft van de prijzen van internet aan te bieden dan kan dit je al aardig wat geld opleveren. Zo kun je de investering reduceren.
Daarbij kun je de investering ook wegschrijven over veiligheid en comfort. En ja het blijft vanzelfsprekend een fikse investering, ga daar maar alvast vanuit maar die pijn ben je vergeten zodra je voor de eerste keer remt……ja pijn op je neus en een bult op je voorhoofd maar ook zelfs dat zal bevredigend zijn.

-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 176
- Lid geworden op: ma jul 23, 2012 5:34 pm
- Kenteken: hy78,hy72
- Locatie: deer isle , maine
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
this is amazing! i want one for my hy van.
good luck!
-gregor
good luck!
-gregor
'79 HY78, 80 HY 78,'74 HY 72,'88 rhd 2cv,'75 2cv truckette,'69 volkswagen ,2001 Volvo XC,2008 Land Rover
2019 Royal Enfield '81 Moto Guzzi, '67 BSA, '78 Honda 350, '79 Batavus Regency, '81 Benelli Mini Enduro, '80 Garelli
-lelijke Amerikaan
2019 Royal Enfield '81 Moto Guzzi, '67 BSA, '78 Honda 350, '79 Batavus Regency, '81 Benelli Mini Enduro, '80 Garelli
-lelijke Amerikaan
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Kit I: 3.480,00 euro
Absolute basiskit voor de extra handige Hy klusser.
Omvat:
*paar omgelaste wiellagerhuizen op ruilbasis
*paar cardanassen op maat (combo van HY as en J9 as) op ruilbasis
*paar remschijven
*paar wielnaven
*steun voor hoofdremcylinder inclusief bekrachtiger, montageklaar (hoofdremcylinder niet inbegrepen, al zou ik liever opteren om die er wel te voegen)
*wiellagers nieuw inclusief alle benodigde ringen en borgplaten
De wiellagerhuizen worden gemonteerd afgeleverd, dus klaar om op de vooras te plaatsen.
Let wel, alle cardanassen, wiellagerhuizen, wielnaven en remschijven kunnen variëren in aanschaf prijs, Met name J9 zijn soms moeilijk aan te komen en worden voornamelijk in Frankrijk gekocht. Echter is genoemde prijs wel op basis van inkoop geschiedenis berekend. Als anders dan wordt bij voorbaat hier kennis van gegeven.
Toch nog een belangrijke opmerking: uit ervaring weet ik dat de schijfremkit best werkt met de kleinste diameter achterste wielremcylinder zijnde 19mm.
De eerste had destijds 28,6mm pompen steken en dit gaf een sponzig aanvoelende rempedaal.
Fusees op het wiellagerhuis moeten in goede conditie zijn en overeenkomen met afstel specificaties.
Kit II: 3.960,00 euro
Uitbreiding op kit 1 voor de occasionele knutselaar, alle onderdelen zijn hier inbegrepen.
Omvat:
*alle zaken beschreven in kit 1
*4 soepele remslangen
*5 vaste remleidingen op maat gesneden en met geperste koppelingen
*nieuwe hoofdremcylinder met reservoir
*PVC vacuümleiding met terugslagklep voor bekrachtiger en aansluitstuk naar inlaatspruitstuk
*bussen ter ombouw van handremkabels
*verloopstuk voor koppelen van achterste remleiding
*paar remtangen kompleet
*set nieuwe remblokken
*paar J9 cardanassen
*alle benodigde hardware voor bevestiging en montage (bouten/moeren/beugels, clips, enz)
Net zoals bij kit 1 wordt dit geleverd met voorgemonteerde wiellagerhuizen.
We opteren om ook de remtangen reeds in elkaar te zetten met remblokken erin, dus montageklaar.
Vaste remleidingen ter plekke vormgeven (onmogelijk dit vooraf te doen).
Steun met hoofdremcylinder en bekrachtiger eveneens als geheel en montage klaar.
Rekening houdend met:
* prijs J9 onderdelen van
*prijs nieuwe onderdelen (hoofdremcylinder, reservoir, remslangen, remleidingen geperst, PVC vacuümleiding, hardware, bussen handremkabel, verloopstuk achterste remleiding)
*extra montage werk
Kit III: 3.960,00 euro + 900 (stelpost)
HY binnenbrengen en terugkrijgen met gemonteerde schijfremkit.
Kit 2 + arbeid: Ik ga uit van twee dagen werk 900
Absolute basiskit voor de extra handige Hy klusser.
Omvat:
*paar omgelaste wiellagerhuizen op ruilbasis
*paar cardanassen op maat (combo van HY as en J9 as) op ruilbasis
*paar remschijven
*paar wielnaven
*steun voor hoofdremcylinder inclusief bekrachtiger, montageklaar (hoofdremcylinder niet inbegrepen, al zou ik liever opteren om die er wel te voegen)
*wiellagers nieuw inclusief alle benodigde ringen en borgplaten
De wiellagerhuizen worden gemonteerd afgeleverd, dus klaar om op de vooras te plaatsen.
Let wel, alle cardanassen, wiellagerhuizen, wielnaven en remschijven kunnen variëren in aanschaf prijs, Met name J9 zijn soms moeilijk aan te komen en worden voornamelijk in Frankrijk gekocht. Echter is genoemde prijs wel op basis van inkoop geschiedenis berekend. Als anders dan wordt bij voorbaat hier kennis van gegeven.
Toch nog een belangrijke opmerking: uit ervaring weet ik dat de schijfremkit best werkt met de kleinste diameter achterste wielremcylinder zijnde 19mm.
De eerste had destijds 28,6mm pompen steken en dit gaf een sponzig aanvoelende rempedaal.
Fusees op het wiellagerhuis moeten in goede conditie zijn en overeenkomen met afstel specificaties.
Kit II: 3.960,00 euro
Uitbreiding op kit 1 voor de occasionele knutselaar, alle onderdelen zijn hier inbegrepen.
Omvat:
*alle zaken beschreven in kit 1
*4 soepele remslangen
*5 vaste remleidingen op maat gesneden en met geperste koppelingen
*nieuwe hoofdremcylinder met reservoir
*PVC vacuümleiding met terugslagklep voor bekrachtiger en aansluitstuk naar inlaatspruitstuk
*bussen ter ombouw van handremkabels
*verloopstuk voor koppelen van achterste remleiding
*paar remtangen kompleet
*set nieuwe remblokken
*paar J9 cardanassen
*alle benodigde hardware voor bevestiging en montage (bouten/moeren/beugels, clips, enz)
Net zoals bij kit 1 wordt dit geleverd met voorgemonteerde wiellagerhuizen.
We opteren om ook de remtangen reeds in elkaar te zetten met remblokken erin, dus montageklaar.
Vaste remleidingen ter plekke vormgeven (onmogelijk dit vooraf te doen).
Steun met hoofdremcylinder en bekrachtiger eveneens als geheel en montage klaar.
Rekening houdend met:
* prijs J9 onderdelen van
*prijs nieuwe onderdelen (hoofdremcylinder, reservoir, remslangen, remleidingen geperst, PVC vacuümleiding, hardware, bussen handremkabel, verloopstuk achterste remleiding)
*extra montage werk
Kit III: 3.960,00 euro + 900 (stelpost)
HY binnenbrengen en terugkrijgen met gemonteerde schijfremkit.
Kit 2 + arbeid: Ik ga uit van twee dagen werk 900
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Hoewel ik onder de indruk ben van wat er allemaal mogelijk is, begint dit wel wat te veel reclame te worden. Dat is een nogal grijs gebied, maar wil er wel graag voor waarschuwen.
Het is nu eenmaal een niet-commercieel forum.
Uiteraard mag hier informatie over aanbieders en prijzen en zo worden gepost, maar dan willen we ook graag weten hoe alles precies gaat.
Graag zou ik willen voorstellen om bijvoorbeeld een diepgaande reportage van een ombouw te posten.
Zeg maar dat je best reclame mag maken, maar dan hoort daar wel informatie tegenover te staan waarmee de heel ambitieuzen het ook zelf zouden kunnen doen.
Het is nu eenmaal een niet-commercieel forum.
Uiteraard mag hier informatie over aanbieders en prijzen en zo worden gepost, maar dan willen we ook graag weten hoe alles precies gaat.
Graag zou ik willen voorstellen om bijvoorbeeld een diepgaande reportage van een ombouw te posten.
Zeg maar dat je best reclame mag maken, maar dan hoort daar wel informatie tegenover te staan waarmee de heel ambitieuzen het ook zelf zouden kunnen doen.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald