
Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.nl
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Mooi hoor! En nu Ben's elektromotor er op 

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
We (ik en de complete familie) zijn er aanstaande weekend bij op de meeting in Gasteren. Ik neem eea mee om vanaf dichtbij te bekijken ook is onze HY er met de complete versie aanwezig. We zullen wat testritjes mogelijk maken maar we komen vooral voor ons plezier.
Kijkuit naar onze camper met blauwe daktent.
http://www.citroenhyteam.nl/index.php/m ... iging.html
Kijkuit naar onze camper met blauwe daktent.
http://www.citroenhyteam.nl/index.php/m ... iging.html
- Bijlagen
-
- HY met daktent.jpeg (118.51 KiB) 24457 keer bekeken
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 10:46 pm
- Locatie: Terherne
Re: We zijn in Gasteren met onze schijfremmen.
Wij komen zeker kijken!
Re: We zijn in Gasteren met onze schijfremmen.
Meld me alvast aan voor een proefritje 

-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
Helaas moet ik Gasteren afzeggen. Ik kan pas zaterdag ochtend arriveren en moet al weer zondag voor de middag weer terug in Den Haag zijn. Dat wordt een teveel heen en weer gerace waar niet iedereen van de medereizigers achterstaat.
Ik baal als een stekker.
Ik wens iedereen veel plezier.
En Ghys en RodeHY ik hoop jullie op de volgende meeting te ontmoeten.
R
Ik baal als een stekker.
Ik wens iedereen veel plezier.
En Ghys en RodeHY ik hoop jullie op de volgende meeting te ontmoeten.
R
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
Deze week heb ik in Den Haag een stukje met de gemodificeerde HY mogen (mee-)rijden.
Wat achter het stuur meteen opvalt is de andere stand van de versnellingspook. De pook zit meer naar voren en onder een vlakkere hoek. Schakelen is daardoor wel even wennen. Voor de rest geen zichtbare verschillen. Maar dan het rijden! Door de stuurbekrachtiging is wegrijden geen enkel probleem. Hij stuurt licht en soepel. Het nieuwe remsysteem met schijfremmen voor en bekrachtiging remt als een moderne auto. De 2,3 liter Volvo motor met de 5 versnellingen bak werkt prima. Het is een soepele en krachtige combinatie; je kan zelfs in de stad in de 4e versnelling rijden. Je merkt dat de motor veel meer vermogen heeft, je kan lekker snel optrekken. Op de snelweg maakt de motor in de vijfde versnelling veel minder toeren.
Ik denk dat iedere HY rijder wel lichter sturen, betere remmen, wat meer vermogen en een andere versnellingsbak zou willen hebben. Ramon heeft heel veel uren in het ontwerpen gestoken en het resultaat mag er zijn! Maar omdat de modificaties nogal ingrijpend zijn, en veel onderdelen en manuren kosten, hangt er helaas wel een flink prijskaartje aan!
Leo.
PS: Ik heb geen aandelen.
Wat achter het stuur meteen opvalt is de andere stand van de versnellingspook. De pook zit meer naar voren en onder een vlakkere hoek. Schakelen is daardoor wel even wennen. Voor de rest geen zichtbare verschillen. Maar dan het rijden! Door de stuurbekrachtiging is wegrijden geen enkel probleem. Hij stuurt licht en soepel. Het nieuwe remsysteem met schijfremmen voor en bekrachtiging remt als een moderne auto. De 2,3 liter Volvo motor met de 5 versnellingen bak werkt prima. Het is een soepele en krachtige combinatie; je kan zelfs in de stad in de 4e versnelling rijden. Je merkt dat de motor veel meer vermogen heeft, je kan lekker snel optrekken. Op de snelweg maakt de motor in de vijfde versnelling veel minder toeren.
Ik denk dat iedere HY rijder wel lichter sturen, betere remmen, wat meer vermogen en een andere versnellingsbak zou willen hebben. Ramon heeft heel veel uren in het ontwerpen gestoken en het resultaat mag er zijn! Maar omdat de modificaties nogal ingrijpend zijn, en veel onderdelen en manuren kosten, hangt er helaas wel een flink prijskaartje aan!
Leo.
PS: Ik heb geen aandelen.

HY rijder sinds 1995.
- brammie
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 209
- Lid geworden op: ma jul 20, 2009 4:56 pm
- Kenteken: 33-AB-38
- Locatie: langweer
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
Ik neem aan dat de omgebouwde bus ook naar het RDW is geweest en dat hij een testrit in Lelystad heeft mogen maken gezien het vermogen verdrievoudigd is.
hoe is dit verlopen?
Heeft dit positieve gevolgen voor de volgende hy (in het kader van iemand ging u voor dus deze hoeft niet)
Nu de meeste ook weer een vorm van MRB mogen betalen, wat zijn de meer kosten daaraan tov de oude MRB?
Hoe is het huidige verbruik na die 4500km rijden?
Grappig dat nog niemand die vragen heeft gesteld
mooi werk trouwens, wel weer jammer dat je weer eens lid van een clubje moet zijn
hoe is dit verlopen?
Heeft dit positieve gevolgen voor de volgende hy (in het kader van iemand ging u voor dus deze hoeft niet)
Nu de meeste ook weer een vorm van MRB mogen betalen, wat zijn de meer kosten daaraan tov de oude MRB?
Hoe is het huidige verbruik na die 4500km rijden?
Grappig dat nog niemand die vragen heeft gesteld

mooi werk trouwens, wel weer jammer dat je weer eens lid van een clubje moet zijn

http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
Van welk clubje? Waarvoor?brammie schreef:mooi werk trouwens, wel weer jammer dat je weer eens lid van een clubje moet zijn
- brammie
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 209
- Lid geworden op: ma jul 20, 2009 4:56 pm
- Kenteken: 33-AB-38
- Locatie: langweer
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
Op de website staat dat je lid van een van de hy clubs moet zijn
http://www.hyconversions.nl/onderdelen.php
Geeft niet is hun goed recht
en ze zijn niet de enige met onderdelen
http://www.hyconversions.nl/onderdelen.php
Geeft niet is hun goed recht
en ze zijn niet de enige met onderdelen

http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
De RDW heeft de auto op alle fronten getest en goed gekeurd en de veranderingen zijn als volgt:
"Cilinderinhoud 2316 cm³
Massa ledig voertuig 2145 kg
Bijzonderheden Het remsysteem van dit voertuig is gewijzigd en goedgekeurd.
Brandstof BenzineLPG (Liquified Petrol Gas)"
Overigens een G3 installatie maar is niet goed gegaan moet ik nog achteraan.
Elke auto die een ander type motor inplaats moet opnieuw RDW gekeurd worden. Dit geld ook voor het plaatsen van een LPG installatie. Aangezien deze auto is gekeurd zou het vreemd zijn als een zelfde conversie niet goed gekeurd zou worden.
Wbt MRB is deze auto uit 1967 dus MRB vrij. Als de auto jonger zou zijn en MRB van toepassing zou zijn dan gelden de regels die daar voor gelden.
Het gebruik is minder dan een originele conversie maar aangezien de kruissnelheid hoger ligt en deze auto een imperiaal heeft met een daktent dwars voorop is het gebruik bij 110 constant 1 op 6 met LPG. idem dus.
Clubje wat bedoelt is dat HYconversions bij een klant vraagt naar lidmaatschap van een HY club en deze kan overleggen. Lijkt me overbodig om te uit te leggen maar ook HYconversions heeft als doel het bevorderen van de instandhouding van automobielen van het merk Citroën, type H.
"Cilinderinhoud 2316 cm³
Massa ledig voertuig 2145 kg
Bijzonderheden Het remsysteem van dit voertuig is gewijzigd en goedgekeurd.
Brandstof BenzineLPG (Liquified Petrol Gas)"
Overigens een G3 installatie maar is niet goed gegaan moet ik nog achteraan.
Elke auto die een ander type motor inplaats moet opnieuw RDW gekeurd worden. Dit geld ook voor het plaatsen van een LPG installatie. Aangezien deze auto is gekeurd zou het vreemd zijn als een zelfde conversie niet goed gekeurd zou worden.
Wbt MRB is deze auto uit 1967 dus MRB vrij. Als de auto jonger zou zijn en MRB van toepassing zou zijn dan gelden de regels die daar voor gelden.
Het gebruik is minder dan een originele conversie maar aangezien de kruissnelheid hoger ligt en deze auto een imperiaal heeft met een daktent dwars voorop is het gebruik bij 110 constant 1 op 6 met LPG. idem dus.
Clubje wat bedoelt is dat HYconversions bij een klant vraagt naar lidmaatschap van een HY club en deze kan overleggen. Lijkt me overbodig om te uit te leggen maar ook HYconversions heeft als doel het bevorderen van de instandhouding van automobielen van het merk Citroën, type H.
Laatst gewijzigd door ELCamión op di jul 08, 2014 10:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
wie zijn dan de andere?brammie schreef:
Geeft niet is hun goed recht
en ze zijn niet de enige met onderdelen
- brammie
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 209
- Lid geworden op: ma jul 20, 2009 4:56 pm
- Kenteken: 33-AB-38
- Locatie: langweer
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
De keuring is mooi verlopen dus, goed zo
en inderdaad als deze de uitgebreide testen heeft mogen doorstaan heeft hij de weg vrij gemaakt voor anderen, hulde daarvoor
maar leg mij eens uit dan (want ik snap het echt niet) waarom iemand die geen lid is van een hy club, maar wel een hy heeft, niet een hy in stand zou mogen houden?
Want dat zeg je dus eigenlijk
kijk als je een club magazijn hebt dan snap ik het.
maar een commercieel bedrijf.
ik vind het jammer maar ik laat mij geen club opdringen (waar ik overigens wel jaren lid van ben geweest, maar de mensen alleen maar vol afgunst naar elkaar keken, mensen in het magazijn mij vertelde dat ik mijn bus vooral daar maar moest laten en er behoorlijk ruzie werd gemaakt in het clubblad. Nee bedankt! Samen de hy behouden? Haha (cynisch lachje))
en inderdaad als deze de uitgebreide testen heeft mogen doorstaan heeft hij de weg vrij gemaakt voor anderen, hulde daarvoor
maar leg mij eens uit dan (want ik snap het echt niet) waarom iemand die geen lid is van een hy club, maar wel een hy heeft, niet een hy in stand zou mogen houden?
Want dat zeg je dus eigenlijk

kijk als je een club magazijn hebt dan snap ik het.
maar een commercieel bedrijf.
ik vind het jammer maar ik laat mij geen club opdringen (waar ik overigens wel jaren lid van ben geweest, maar de mensen alleen maar vol afgunst naar elkaar keken, mensen in het magazijn mij vertelde dat ik mijn bus vooral daar maar moest laten en er behoorlijk ruzie werd gemaakt in het clubblad. Nee bedankt! Samen de hy behouden? Haha (cynisch lachje))
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
Nee dat is niet wat ik zeg. Dat is jouw eigen interpretatie.
Het is een bedrijfsfilosofie.
De clubs steken veel tijd in onderzoek naar nieuwe onderdelen, het faciliteren van deze, demontage van auto’s en ook bijvoorbeeld het delen van kennis en etc etc.
De hele organisatie draait op basis van vrijwilligerswerk en er zijn meerdere mensen dagelijks zo niet bijna fulltime mee bezig om de organisatie en alles ten behoeve van de HY in stand te houden en om haar eigenaar te faciliteren.
De clubs werken op een basis van non-profit en hoe meer fondsen hoe beter zij ondersteunend kan zijn. Dit is waarom HYconversions graag ziet dat iemand lid is van een HY club.
Dit is geen HY preek want je kunt deze stelling naar alle oldtimer clubs kopiëren.
Jouw ervaring is blijkbaar een individueel geschil. Bij alle verenigingen zijn de regels vrij duidelijk hoe je een geschil kunt oplossen met eventueel hulp van het bestuur. Mocht het dus danig escaleren dan kunnen geschillen tijdens een ALV worden uitgesproken of hopelijk worden opgelost.
MAAR gelukkig hebben we 2 HY clubs in NL. Dus er is keuze.
Mocht je echt besluiten om een HYconversion door ons te laten uitvoeren dan doneren wij 100 euro aan een HY club naar jou keuze.
Met alle respect is dit niet een rubriek om hier heel veel verder op door te borduren. Hoop dat je het ermee eens bent.
Mocht je overgaan tot een conversie dan ben je van harte welkom om onze technieken te komen bekijken.
Gr Ramon
PS dank Leo nog voor het komen brengen van de velgen. Dat scheelde eventjes 240 kilometer. Alles zat er binnen een week onder.
Het is een bedrijfsfilosofie.
De clubs steken veel tijd in onderzoek naar nieuwe onderdelen, het faciliteren van deze, demontage van auto’s en ook bijvoorbeeld het delen van kennis en etc etc.
De hele organisatie draait op basis van vrijwilligerswerk en er zijn meerdere mensen dagelijks zo niet bijna fulltime mee bezig om de organisatie en alles ten behoeve van de HY in stand te houden en om haar eigenaar te faciliteren.
De clubs werken op een basis van non-profit en hoe meer fondsen hoe beter zij ondersteunend kan zijn. Dit is waarom HYconversions graag ziet dat iemand lid is van een HY club.
Dit is geen HY preek want je kunt deze stelling naar alle oldtimer clubs kopiëren.
Jouw ervaring is blijkbaar een individueel geschil. Bij alle verenigingen zijn de regels vrij duidelijk hoe je een geschil kunt oplossen met eventueel hulp van het bestuur. Mocht het dus danig escaleren dan kunnen geschillen tijdens een ALV worden uitgesproken of hopelijk worden opgelost.
MAAR gelukkig hebben we 2 HY clubs in NL. Dus er is keuze.
Mocht je echt besluiten om een HYconversion door ons te laten uitvoeren dan doneren wij 100 euro aan een HY club naar jou keuze.
Met alle respect is dit niet een rubriek om hier heel veel verder op door te borduren. Hoop dat je het ermee eens bent.
Mocht je overgaan tot een conversie dan ben je van harte welkom om onze technieken te komen bekijken.
Gr Ramon
PS dank Leo nog voor het komen brengen van de velgen. Dat scheelde eventjes 240 kilometer. Alles zat er binnen een week onder.
- brammie
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 209
- Lid geworden op: ma jul 20, 2009 4:56 pm
- Kenteken: 33-AB-38
- Locatie: langweer
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
Maar ik wil en zal jullie bedrijfsfilosofie niet aanvallen hoor
ik kom uit de wereld van de 4x4 waar veel en vaak motor, assen, remmen en vele andere conversies gedaan worden.
en doe dat zelf ook regelmatig
momenteel ben ik een suzuki lj80v aan het verbouwen van 800cc naar 1600 met een andere versnellingsbak en een dubbele tussenbak opstelling voor extra vertraging
ben dus uit nieuwsgierigheid geïnteresseerd in jullie verbouwingen
en juich zulke initiatieven alleen maar toe!
ik kom uit de wereld van de 4x4 waar veel en vaak motor, assen, remmen en vele andere conversies gedaan worden.
en doe dat zelf ook regelmatig
momenteel ben ik een suzuki lj80v aan het verbouwen van 800cc naar 1600 met een andere versnellingsbak en een dubbele tussenbak opstelling voor extra vertraging
ben dus uit nieuwsgierigheid geïnteresseerd in jullie verbouwingen
en juich zulke initiatieven alleen maar toe!
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.
Brammie:
eventjes "off-topic" (sorry Ramon ...):
Vele meetings meegemaakt, vrijwilliger in het Magazijn, dus niet helemaal onbekend in de HY-wereld ...
In het hele verre verleden zijn er misschien wat problemen in de club geweest en ik vermoed dat de aangehaalde quote dààr over gaat.
Misschien toch zinvol je eens opnieuw te gaan verdiepen in deez' enthousiaste club anno heden. Zul je merken dat de tijden en de sfeer absoluut veranderd zijn.
Gert
eventjes "off-topic" (sorry Ramon ...):
Ach, ik ben pas een jaar of 14 lid van Citroën Team Holland en kom dus eigenlijk pas nèt kijken ...... maar de mensen alleen maar vol afgunst naar elkaar keken, mensen in het magazijn mij vertelde dat ik mijn bus vooral daar maar moest laten en er behoorlijk ruzie werd gemaakt in het clubblad. Nee bedankt!
Vele meetings meegemaakt, vrijwilliger in het Magazijn, dus niet helemaal onbekend in de HY-wereld ...
In het hele verre verleden zijn er misschien wat problemen in de club geweest en ik vermoed dat de aangehaalde quote dààr over gaat.
Misschien toch zinvol je eens opnieuw te gaan verdiepen in deez' enthousiaste club anno heden. Zul je merken dat de tijden en de sfeer absoluut veranderd zijn.
Misschien tóch eens tijd voor een kijkje achter de schermen ? En ontdekken wie zich allemaal - ieder op hun eigen gebied - SAMEN en in samenwerking bezighouden met het behoud van de HY ? Soms commercieel, maar vaak ook belangeloos. Je zou je nog verbazen ...Samen de hy behouden? Haha (cynisch lachje)...
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)