Beste hy'ers,
Ik heb een probleem met mijn koppelingsplaten. Ze zijn vet geworden door een "lekkende"versnellingsbak. Nu weet ik dat er maar 1 manier is om dit probleem goed op te lossen, motor los, vooruit schuiven en de platen drogen, en 1 manier om het niet te doen, handrem erop en in zijn 3 proberen weg te rijden, maar is er misschien nog een manier, die minder ingrijpend is. Is er iemand die een tip voor mij heeft.
Ik heb trouwens een standaard hy h78 uit 1977.
Groeten,
Marko
vette koppelingsplaten
-
- HY Forum Super Expert
Andere oplossing is; handrem aan, in z'n 3 zetten, gas geven en koppeling op laten komen zodat deze goed heet wordt. dit een paar seconden volhouden, en gelijk een stukje gaan rijden (om weer af te koelen). Dit een paar keer herhalen en alle olie is weg, ook die in de plaat is gedrongen.
De oorzaak zal waarschijnlijk liggen bij een hard geworden en daarom lekke keerring van je prise as. Je zult waarschijnlijk oit deze moeten vervangen, en daarvoor moet je motor eruit. Nu wil het toeval dat dit bij de HY heel makkelijk gaat (vergeleken met andere auto's dan)
Succes
De oorzaak zal waarschijnlijk liggen bij een hard geworden en daarom lekke keerring van je prise as. Je zult waarschijnlijk oit deze moeten vervangen, en daarvoor moet je motor eruit. Nu wil het toeval dat dit bij de HY heel makkelijk gaat (vergeleken met andere auto's dan)
Succes
HY '76