Inbouw LPG
Re: Inbouw LPG
In mijn HY zit de gasring boven de carburateur. Het geheel is inderdaad te hoog, daarom heb ik ongeveer 1 centimeter van de bovenkant van de carburateur afgezaagd.
HY rijder sinds 1995.
Hoi,
Zag de discussie over de gasring
Ik heb eigenlijk nergens wat van af te hoeven zagen
Alleen het filter is nu 1,5 cm hoger komen te liggen aan deze zijde, tussen het chassis en de filterhuis zit zeker nog 3 cm speling
Misschien dat deze foto's wat verduidelijken
Zag de discussie over de gasring
Ik heb eigenlijk nergens wat van af te hoeven zagen

Alleen het filter is nu 1,5 cm hoger komen te liggen aan deze zijde, tussen het chassis en de filterhuis zit zeker nog 3 cm speling
Misschien dat deze foto's wat verduidelijken

Zo heb ik het altijd gemonteerd gehad in de jaren 70 op diverse DS-sen en het functioneerde prima en nog steeds. Verder was er nog een vacuumleiding naar het inlaatspruitstuk.
Later heb ik een anti-backfire-klep in de toevoerleiding geplaatst. Ik heb diverse malen het luchtfilter weer bijeen kunnen rapen. Die backfireklappen komen zonder maatregelen dan ook in het toevoersysteem.
Later heb ik een anti-backfire-klep in de toevoerleiding geplaatst. Ik heb diverse malen het luchtfilter weer bijeen kunnen rapen. Die backfireklappen komen zonder maatregelen dan ook in het toevoersysteem.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
- Jeroen1955
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: MB-72-35
- Contacteer:
Ik zie hier ook een andere carburateur dan ik heb. Mogelijk zit daar hoogteverschil in. Mij lukte het niet om de ring er tussen te plaatsen.
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021
Citroen HY78 1974
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: US-04-51
-
- HY Forum Grootmeester
gisterenavond de verdamper geplaatst en drukventiel + benzine-afsluiter.
Het is me nog niet duidelijk waar de schroef bovenop de benzineafsluiter voor is en wat ik ermee moet. Hij zit los.

krijg de foto hier niet geplaatst, staat wel op CF
Het is me nog niet duidelijk waar de schroef bovenop de benzineafsluiter voor is en wat ik ermee moet. Hij zit los.

krijg de foto hier niet geplaatst, staat wel op CF
Laatst gewijzigd door LEiPiE op vr mar 04, 2016 1:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: LEiPiE heeft 'm even aangepast
Reden: LEiPiE heeft 'm even aangepast
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
-
- HY Forum Grootmeester
Jeroen, ik zie dat jij de benzineafsluiter voor de pomp hebt geplaatst. Bij Mn DS zit ie tussen pomp en carbu en dat lijkt me beter. Dan staat de pomp niet droog te pompen.
- Jeroen1955
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Dat is gezichtsbedrog..... De afsluiter zit na de benzinepomp.
Citroen HY78 1974
Citroen HY78 1974
-
- HY Forum Grootmeester
benzineafsluiter even getest en als de schroef wordt ingedraaid gaat hij mechanisch open. De grote moer is geen borgmoer maar het huis van de stelschroef. Op de stelschroef zit een rubber die voorkomt dat hij lostrilt. Draai je de stelschroef een stuk los gaat de benzinetoevoer dicht
en kan die alleen elektrisch geopend worden, dus met de dashboardschakelaar op benzine.
en kan die alleen elektrisch geopend worden, dus met de dashboardschakelaar op benzine.
dat is om de afsluiter handmatig open/dicht te kunnen zetten als het electrisch deel het laat afweten
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
-
- HY Forum Grootmeester
Een lasklus aan het chassis ter hoogte van de laatste bevestigingsbout van de gastank heeft de boel een beetje opgehouden.
Maar gisteren de vulslang gemonteerd en de waterslangen voor de verdamper. Koelvloeistof afgetapt maar verder radiateur etc laten zitten. Kon daar van onderaf redelijk bij.
Even een stukje gereden en alles netjes waterdicht.
Ook de benzineleidingen naar de afsluiter gemonteerd.
Volgende keer de gasleiding van de tank plus de electriciteit naar voren en alle electriciteit naar het dashboard en afsluiters. Dan het interieur wat aanpassen en weer monteren.
er komt schot in
Hopenlijk komt de gasring snel binnen en kan ik die passend maken.
Maar gisteren de vulslang gemonteerd en de waterslangen voor de verdamper. Koelvloeistof afgetapt maar verder radiateur etc laten zitten. Kon daar van onderaf redelijk bij.
Even een stukje gereden en alles netjes waterdicht.
Ook de benzineleidingen naar de afsluiter gemonteerd.
Volgende keer de gasleiding van de tank plus de electriciteit naar voren en alle electriciteit naar het dashboard en afsluiters. Dan het interieur wat aanpassen en weer monteren.
er komt schot in
Hopenlijk komt de gasring snel binnen en kan ik die passend maken.
-
- HY Forum Grootmeester
Jeroen, gasring is vandaag al binnen
stuur me ff een pb met je gegevens ajb. Nog bedankt

stuur me ff een pb met je gegevens ajb. Nog bedankt
-
- HY Forum Grootmeester
vandaag even gemeten, gasring gaat wel passen als ik 1 a 1,5 cm van de carburateur afzaag. Op zich geen probleem , het is alleen het bovenste deel van de carb en ik heb 2 reserve carburateurs dus materiaal genoeg.
Dat bovenste deel is trouwens makkelijk te demonteren dus de carb zelf kan blijven zitten.
Ik houd dan na montage ca 1 cm over boven het luchtfilter. Net genoeg ruimte die nodig is om hem te monteren. Ik wil wel de steun van het luchtfilter ook verlengen om het luchtfilter recht te houden. Hij komt totaal ca 3 cm hoger en sluit niet mooi aan als hij scheef staat.
Dat bovenste deel is trouwens makkelijk te demonteren dus de carb zelf kan blijven zitten.
Ik houd dan na montage ca 1 cm over boven het luchtfilter. Net genoeg ruimte die nodig is om hem te monteren. Ik wil wel de steun van het luchtfilter ook verlengen om het luchtfilter recht te houden. Hij komt totaal ca 3 cm hoger en sluit niet mooi aan als hij scheef staat.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Ik heb in plaats daarvan een stukje van de onderkant van de filterbehuizing afgehaald en ook de voorste steun verlengd. Past net.Gert-Jan Brink schreef:....als ik 1 a 1,5 cm van de carburateur afzaag. Op zich geen probleem , het is alleen het bovenste deel van de carb .
- Jeroen1955
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Om de ring lager op de carburateur te krijgen, hoef je alleen een stukje uit de carburateur te halen. E zit een sleuf in de gasring die echter niet over 360 graden doorloopt. Zie bijgaande foto. Bij mij leverde dit echter niet genoeg ruimte op. Later heb ik dit weer gerepareerd......
- Bijlagen
-
- carb-800.jpg (105.49 KiB) 17608 keer bekeken
Citroen HY78 1974
Citroen HY78 1974