bovenste draagarm vast
bovenste draagarm vast
Heeft iemand een tip waardoor ik de vastzittende bovenste draagarmen kan loskrijgen?
Eentje wijst schuin omhoog, de andere schuin omlaag.....
Eentje wijst schuin omhoog, de andere schuin omlaag.....
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Ik ben nu zover gevorderd dat de holle bout in het frame drasit, de moer los is en de draagarm IN het rubber draait. Dus het rubber is nu definitief kapot.
Met trekstangen en verlengstukken op de sleutel kom ik niet verder.
Wat nu? De as naast de silentblocks doorslijpen? Vrij drastisch vind ik.
Met trekstangen en verlengstukken op de sleutel kom ik niet verder.
Wat nu? De as naast de silentblocks doorslijpen? Vrij drastisch vind ik.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Rechts is los en na reinigen en opschuren van één klein plekje weer prima. Rubbers goed en geen speling.
Links geeft niet mee. Draadeind brak met een knal in 2 stukken.
Links geeft niet mee. Draadeind brak met een knal in 2 stukken.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Nieuwe poging. Nu met fors verhitten binnenkant holle draagarmbout en met m18 draadstang en een lange pijp op de sleutel. Geen beweging!
Wat bu? Opofferen bout en doorslijpen naast de draagarm??
Wie komt met het verlossende antwoord
Wat bu? Opofferen bout en doorslijpen naast de draagarm??
Wie komt met het verlossende antwoord
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Nog een goed inspuiten met kruipolie. Af en toe herhalen. Geen wd40. Soms wil dat nog wel eens helpen. Is het een moer op een holle bus met draad? Anders voorzichtig moer inslijpen en met beitel doorslaan.
Re: bovenste draagarm vast
echte kruipolie is er in ruime mate opgegaan.
De moer draaide gemakkelijk los.
De holle bout zit los in het frame
De silentblocks zitten ramvast op die holle bout
De moer draaide gemakkelijk los.
De holle bout zit los in het frame
De silentblocks zitten ramvast op die holle bout
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Ik zou het met een slagtrekker proberen.
En dan een zware van 5 tot 10 kg oid
Of met je draadeind zoveel spanning erop als gaat en dan met een vuisthamer op de bout slaan. Het is wel moeilijk om hem dan heel te houden denk ik
En dan een zware van 5 tot 10 kg oid
Of met je draadeind zoveel spanning erop als gaat en dan met een vuisthamer op de bout slaan. Het is wel moeilijk om hem dan heel te houden denk ik
Re: bovenste draagarm vast
Slagtrekker (van de remtrommels) geeft geen beweging
Draadeind m18 zo strak gezet dat de sleutel maat 26 flink krom stond en een 5 mm dikke plaat als onderlegger ook krom stond; met een moker kom je niet goed bij de moer omdat het pedalensetje in de weg zit, ook met een buis niet. Ik heb er zoveel spanning op gezet dat het paard van vorm ging veranderen.....
Draadeind m18 zo strak gezet dat de sleutel maat 26 flink krom stond en een 5 mm dikke plaat als onderlegger ook krom stond; met een moker kom je niet goed bij de moer omdat het pedalensetje in de weg zit, ook met een buis niet. Ik heb er zoveel spanning op gezet dat het paard van vorm ging veranderen.....
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Ik ben er klaar mee. Het wordt slijpen en een nieuwe bout en afstandsbus. Tevens 2 silentblocks en dan kan het paard definitief afgemaakt worden. .
Daarna de motor inspecteren
Daarna de motor inspecteren
Laatst gewijzigd door JanW op zo mar 06, 2016 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: bovenste draagarm vast
haal je er nog een veearts bij of doe je het zelf?JanW schreef:...................en dan kan het paard definitief afgemaakt worden. .

Re: bovenste draagarm vast

een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Kijk, "nieuwe" spulletjes gehaald uit Heesch.
Morgen of dinsdag 10 minuten los met de slijpschijf en dan dit spul lekker monteren. Paard nameten en hopen dat t recht is gebleven en anders corrigeren.
Morgen of dinsdag 10 minuten los met de slijpschijf en dan dit spul lekker monteren. Paard nameten en hopen dat t recht is gebleven en anders corrigeren.
Laatst gewijzigd door JanW op zo mar 06, 2016 6:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Kijk, "nieuwe" spulletjes gehaald uit Heesch.
Morgen of dinsdag 10 minuten los met de slijpschijf en dan dit spul lekker monteren. Paard nameten en hopen dat t recht is gebleven en anders corrigeren.
Morgen of dinsdag 10 minuten los met de slijpschijf en dan dit spul lekker monteren. Paard nameten en hopen dat t recht is gebleven en anders corrigeren.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
En zo moet het er ongeveer gaan uitzien
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: bovenste draagarm vast
Dat ziet er netjes uit. Opbouwen maar weer dat paard.