Dag HYvolk,
Ik heb per vergissing wat photo's en text in het hiernaast liggend post "speling op wielen" (pagina 3) . . . . sorry, dom foutje van mij.
Ik heb net nieuwe ontdekking gemaakt.
Ik had al gelezen dat er links en rechts schroefdraaden waren aan het uiteniden van de aandrijfassen.De mijne heb ik nu los na veel moiete want ze zijn allerbij rechts draadig. Was het anders voor 1960 en ervoor of heb ik een verkeerd aandrijfas ?
Bovenste kwam uit het linkerkant.
Onderste (rechterkant) had geen "jas" of rubbers omheen
Reakties jullie graag
bvd
Pete
aandrijfassen, draagarm silent blokken, naaf moeren
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr jul 29, 2016 6:41 pm
Re: aandrijfassen, draagarm silent blokken, naaf moeren
Onderste is de originele met kruis koppeling.
Bovenste is een moderne
Bovenste is een moderne
Re: aandrijfassen, draagarm silent blokken, naaf moeren
er is ook nog variant van een kruiskoppeling met een huls
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938