Blauwe rook in HY pick-up 1957

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Zilverlinde
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Blauwe rook in HY pick-up 1957

Bericht door Zilverlinde »

Hallo!

Ik zal me even voorstellen want ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben Frank en heb vorige week een erg charmante HY pick up met oude huif gekocht uit 1957!!!! Deze HY stond als reportage in de citroexpert in 2002. Hij komt uit la france en werd daar 40 jaar lang gebruikt door een olijfboer uit de Drome om wekelijks naar de olijvenveiling te rijden! Er staan slechts 40.000 km op zijn tellertje.........Graag wil ik dit beestje rijklaar gaan maken. Heb al olie ververst e.d. dingen. Als ik een proefritje maak dan valt het me op dat ik bij hogere toerentallen uitgerookt wordt in de cabine! Er komt licht blauwe rook door de olievuldop, hoe kan dat en wat kan ik er aan doen is mijn vraag?????????
De Zilverlinde hoveniers, Frank van der Linden
henkhy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

rook in cabine

Bericht door henkhy »

Dat kan natuurlijk vele oorzaken hebben, je kunt simpel beginnen door een blikje Wynns Charge up oid dergelijks door de olie te doen. Wynns maakt de klepafdichtingen etc weer soepel. Ook kan het zijn dat je teveel carterdruk hebt door versleten zuiger. Ik zou beginnen met Wynns, daar heb ik prima ervaringen mee.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Zilverlinde
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Oke dat zal ik meteen gaan proberen, bedankt voor de tip. Ik kom erop terug.
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Gefeliciteerd met je schitterende aankoop! ik ken het artikel en ben jaloers!

Rook is inderdaad hoogstwaarschijnlijk van je klephoedjes (rubberen afdichting van je kleppen) en-of zuigerveren. Is je carterontluchting (pijpje bij brabdstofpomp) wel open??

Inderdaad eerst maar eens met wynns proberen en dan een heerlijke rit van een paar uur maken.

Succes!
HY '76
Zilverlinde
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Jaaa, ben zelf ook errug blij dat ik tegen deze bus aanliep..... Gewoon, op marktplaats! Carter ontluchting is open, tenminste voel druk als de motor loopt. Ga na mijn vakantie direct aan de slag met Wynns. Bedankt!
Zilverlinde
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Hallo!

Ben terug van vakantie en heb Wynns toegevoegd aan de motorolie! Heb hierna een ritje gemaakt en merkte tijdens die rit echt al verschil. De rook kwam normaal echt flink de cabine in, dit nam vrij snel al af. Alleen bij doortrekken doet ie t nu nog. Momenteel staat de HY als verkoopwagen op de 'Bloem en tuin' beurs in Nuenen. Krijg echt veeeeeeel leuke reacties. Echt leuk om met zo'n HY de show te stelen!
Plaats reactie