Geluidsoverlast.....

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
M.Groenendaal
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Geluidsoverlast.....

Bericht door M.Groenendaal »

Onze oude dieselaar heeft enorm geprofiteerd van het geluiddempende en resonantiedempende karakter van de 4mm zelfklevende bitumenplaten (vibraflex) die door akoestiekwinkel nl geleverd worden. Betaalbaar! Maar je moet wel ff doorzetten met het nauwkeurig op maat snijden van alle delen die je op alle vloerdelen, zijschotten, brandschot, motorkap in auto, in de ladebak en handschoenvak en aan de binnenzijde van de instrumentatiebak gaat plakken.

Een voorbeeldje:
Het kleppen stellen en alle smeerpunten nalopen bracht het aantal decibel in een niet geisoleerde bus van 91 dB bij 75km/h terug naar 86 dB. Het bekleden van de motorkap in de auto reduceerde het aantal decibel al naar 84 dB bij 75 km/h. Vervolgens bracht het aanbrengen van de bekleding op de vloer het aantal dB terug naar 78 dB bij 75 km/h. Het repareren van de geluiddemper scheelde weer een paar dB en momenteel zit ik op 76 dB bij 75 km/h. Alle metingen op oorhoogte....
kloom00
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Re: Geluidsoverlast.....

Bericht door kloom00 »

Dat klinkt goed. Misschien ook wel een optie voor ons dieseltje. Hoe heb je het gemeten ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
M.Groenendaal
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door M.Groenendaal »

Gemeten met een professionele meter die we ook gebruiken bij open lucht optredens...
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

Misschien ook wat voor mijn benzine HY. Hoeveel m2 Vibraflex had je nodig voor een cabine van een HY?
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Interessant. Is het een soort plakbare bitumen of zitten er nog vezels in zo lijkt het op enkele foto's.
Dat kocht ik veelal in Zweden als 0.5 of 1 m2 platen voor in de 2cv. Daar plakte ik het op binnenzijde schutbord. Verwerkte goed en was zelfs te knippen.
Plaats reactie