stel je voor, een hy en hz

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
supercees
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

stel je voor, een hy en hz

Bericht door supercees »

wellicht wat overdreven, maar binnen nu en een week of 3 hebben we ineens 2 bussen, een hy uit 1973, (de witte uit het magazijn van het hy-team) en een hz uit 1949(!).

wij zijn cees en laura, op dit moment in het bezit van de "tapijteend", nog een eend en een ak400 en en cx in ambulance uitvoering. de tapijteend gaat naar frankrijk, naar de eigenaar van de hz uit 1949.

de hz is al in 1950 omgebouwd naar camper, op verzoek van een dokter uit versailles, en heeft een aantal bijzonderheden: de voordeuren zijn net iets anders, de treeplank bij het voorspatbord loopt horizontaal (is origineel zo af fabriek), er zit nog de traction avant motor in, een versnellinsbak met "normaal" schakelschema en geen knipperlichten maar van die mechanische uitklapbare wijzers. verder is de carosserie achter de voordeuren, dus zeg maar het laadgedeelte, van strakke plaat gemaakt, dus geen ribbels!

hij heeft 6 maanden geleden de control technique goed doorstaan we we gaan hem 600 km naar nederland rijden, goeie testrit!

de hz wordt weer ingetimmerd als camper, de witte wordt waarschijnlijk weer teruggbracht naar oigineel, dus een lege bus, die ik ga gebruiken voor mijn klusbedrijf. en dan gaat de cx-ambulance weer in de verkoop. en zo blijven we bezig!
Laatst gewijzigd door supercees op wo aug 02, 2006 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Overdreven ? Je kan er niet genoeg hebben :lol: . Alleen ontbreekt mij de tijd en ruimte om er meer te onderhouden. De grootste klant van je klusbedrijf ben je zeker zelf :wink: .

Succes ermee hoor.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
supercees
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door supercees »

afgelopen zondag de hz opgehaald in frankrijk en naar huis gereden. het eerste uur had hy er wat moeite mee, een beetje heuvel verminderde de topsnelheid al aanzienlijk, temperatuur liep meteen op naar 85, maar gedurende de trip begon hy steeds beter te lopen, op een gegeven moment 90 (100 op de teller, 90 volgens navigatiesysteem) bergop, temperatuur keurig 75 graden, wat een genot.

alleen starten is een nog te leren truuk: bij koude motor geen probleem, bij goed warme motor ook niet, maar er tussen in is lastig: wel of geen choke, onstekingsvervroeging handmatig verdraaien ja of nee, maar dat leren we wel
supercees
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door supercees »

en vandaag is de hz goedgekeurd door de rdw, dus over een paar dagen de nederlandse platen erop. hieperdepiep!
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

Foto's! foto's! foto's! Een '49 zie je niet meer elke dag op je oprit staan (ja, jullie dan weer wel natuurlijk...), dus namens de gehele natie: foto's!

Veel succes en vooral plezier met het beestje, en probeer eens wat foto's op het web te slingeren!

Frank
Bert Peihak
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Bert Peihak »

rodeHY schreef:Foto's! foto's! foto's! Een '49 zie je niet meer elke dag op je oprit staan (ja, jullie dan weer wel natuurlijk...), dus namens de gehele natie: foto's!

Veel succes en vooral plezier met het beestje, en probeer eens wat foto's op het web te slingeren!

Frank
Daar sluit ik mij graag bij aan. Laat maar zien die wagen.

Bert :D :o
supercees
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door supercees »

bij deze.

de beplating op de zijkant is al in 1950 aangebracht:

Afbeelding

een echte richtingaanwijzer:

Afbeelding

geen raam achter, wel een 3e remlicht (=origineel):

Afbeelding

zoek de verschillen:

Afbeelding
Bert Peihak
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Bert Peihak »

Leuke foto's maar wat lees ik nou op Marktplaats, gaan beide bussen in de verkoop?

Bert
Laatst gewijzigd door Bert Peihak op ma aug 14, 2006 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door Daan »

leuk inderdaad :)

dus die beplating zonder ribbels hoort zo origineel??
supercees
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door supercees »

onder die beplating zitten de originele ribbels, alleen de beplating is al in 1950 aangebracht.

beide bussen staan te koop, en de cx ambulance. 1tje willen we houden (het liefst de oude hz), ik ben benieuwd welke het eerst weggaat. dit omdat we naast deze bussen en de cx ook nog een 2cv en een besteleend hebben, die allemaal schreeuwen om aandacht. en een probleemloze ford ka (ik durf het bijna niet te zeggen).

de ambulanc:

Afbeelding
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Ziet er erg mooi uit zo'n oudje. By the way, bij mijn trip door de Vogezen zag ik een tapijteend staan met Franse platen. Dat moet de jouwe zijn.
supercees
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door supercees »

de nieuwe eigenaar woont in abacourt sur seille, tussen metz en nancy in.

hij heeft nu gele velgen en bumpers:

Afbeelding
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Nou, dat klopt als een bus, daar hebben wij doorheen gereden. Grappig hoor.
supercees
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door supercees »

de wereld is echt héél erg klein!
Plaats reactie