De kleurnummers
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
De kleurnummers
HY liefhebbers,
Is er een lijst met de voor de HY gebruikte kleurnummers?
Ik trof een dergelijk overzicht aan bij de DS club. Het zou denk ik een goede zaak zijn als iets dergelijks ook voor de HY beschikbaar zou komen.
Voor de nummers van de DS zie http://www.citroeniddsclub.nl/ en kies carrosseriekleuren uit het menu links.
groeten
Bert
Is er een lijst met de voor de HY gebruikte kleurnummers?
Ik trof een dergelijk overzicht aan bij de DS club. Het zou denk ik een goede zaak zijn als iets dergelijks ook voor de HY beschikbaar zou komen.
Voor de nummers van de DS zie http://www.citroeniddsclub.nl/ en kies carrosseriekleuren uit het menu links.
groeten
Bert
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Kun je, je kleurnummer niet terugvinden. Bij mij staat hij aan de rechterkant van het dashboard (dus naast het handschoenenvak) op het schuine stukje plaat bij het scharnier. Het staat bij mij vermeld op een soort "penning". Een rond aluminium plaatje met een gat in het midden waardoor hij op het plaat is vastgepopt met een popnagel. Mocht je bordeaux rood een mooie kleur vinden, mijn nummer is AC 435.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Als je even op mijn site kijkt zul je zien dat ik de penning en dus het nummer wel weet, maar als je bus is overgeschilderd......!?
Wat ik wil weten is natuurlijk welk nummer met welke kleur correspondeert. Het liefst natuurlijk met een keurig kleurenstaaltje of een vervangend nummer van het systeem dat nu in gebruik is.
mvg
Bert
Wat ik wil weten is natuurlijk welk nummer met welke kleur correspondeert. Het liefst natuurlijk met een keurig kleurenstaaltje of een vervangend nummer van het systeem dat nu in gebruik is.
mvg
Bert
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Op het plaatje staat AC 625AS. Op de DS site vond ik AC 625 terug en werd het aangeduid als 'Bleu Week-end'. Maar van de week lag de site eruit en nu hij weer op is, is dit nummer niet meer in hun lijst aanwezig. Maar ik vond het nog wel ergens op een 2CV site. Daar gebruikt tot 1969 terwijl mijn HY van 1974 is. Overigens vind ik nergens de toevoeging AS terug bij een kleurnummer, dus ik ben erg benieuwd wat die toevoeging betekent.
Bij de weg: Weet een gewone verfhandel deze nummers of moet je daarvoor meer bij de autohandel zijn? En zijn deze lakken nog syntetisch of is het nu op waterbasis?
mvg
Bert
Bij de weg: Weet een gewone verfhandel deze nummers of moet je daarvoor meer bij de autohandel zijn? En zijn deze lakken nog syntetisch of is het nu op waterbasis?
mvg
Bert
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
AS staat er bij mij ook achter. Niks van aantrekken. Gewoon langsgaan bij een verfzaak waar ze kunnen mengen. Overigens is autolak alleen goed te spuiten. Als je wilt rollen kun je goede resultaten krijgen met industrieverf. Je moet dan niet te warm weer hebben en een fluwelen rollertje gebruiken. Industrieverf trekt mooi glad en bij de goede temperatuur benaderd het spuitwerk. Je kunt dan de kleur laten mengen die het dichst bij het orgineel ligt. Maakt voor jou niet zoveel uit, je moet toch de hele bus doen begrijp ik.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.