Bij deze stel ik mezelf graag aan HY-rijdend Nederland voor: ik ben Matthijs Peters, bouwjaar '74 en woon samen met mijn vriendin Berengere in Eindhoven. De combinatie van mijn passie voor Citroen en samenleven met een Francaise maakt dat ik een redelijke voorkeur heb ontwikkeld voor de franse lifestyle and Frankrijk als vakantieland.

In '94 kocht ik mijn eerste Citroen, een witte Visa Club 2 cylinder. Om het onderhoud betaalbaar te houden ben ik gaan sleutelen aan auto's waarbij ik aanvankelijk iedere fout maakte die ik maken kon. Uiteindelijk heb ik de Visa maar kort gehad om plaats te maken voor een rode 2CV. Via Acadianes, Dianes, 2CVs, een C15, DSen en XMs heb ik redelijk leren werken aan auto's en is dat uitgegroeid tot een hobby waar ik veel tijd in steek.
Mijn nieuwe aanwinst is een Type H uit 1952 die ik afgelopen zomer in de buurt van Brioude in Zuid-Frankrijk vond. Hoewel de techniek stokoud is en het interieur vrij klein voor een bruikbare camper, viel ik voor de sympathieke uitstraling van deze auto. De auto heeft geen roest en is keihard maar de techniek heeft aandacht nodig. De doel is om de H weer netjes en technisch 100% te maken.
Ik beleef erg veel plezier aan het lezen van de berichten op dit forum omdat ik inzicht krijg in de problemen die ik kan verwachten. Ik hoop een zinvolle bijdrage te kunnen leveren aan dit forum met de kennis die ik de afgelopen jaren heb opgedaan en nog op zal doen door aan onze Camion te sleutelen.
Tot binnenkort ergens op een meeting!