Hallo,
Omdat het ons niet zo goed bevalt met het kroost in één ruimte te slapen zijn we op zoek naar een alternatief.
Een vriend heeft een roestvrije AK400 waar ik de haakse slijper in mag zetten. Op dit forum zwerven al een paar voorbeelden van een aca-aanhanger rond, maar mijn vraag is hoe jullie dit gedaan hebben. Enkele vragen om te beginnen, voorlopig zal ik er geen een in het wild meer tegenkomen om te kijken het het zit.
Zet je de bak van de aca op een onderstel van een bestaande aanhangwagen, of las je een dissel aan het frame?
De bak is 1,66 lang, je zal dus ook een stukje van de "cabine" moeten behouden. Hoe doe je dat netjes? De voordeuren behouden lijkt me onnodig gewicht.
Wat weegt zo'n ding? Kan het ongeremd? Als ie APK heeft mag het ook met een trekstang of triangel. Is dat geen optie?
Tips, truuks?
Ree
AK aanhanger maken
-
- HY Forum Grootmeester
Nou, Raymond, je hebt de onze gezien. Bij de onze is het chassis doorgeslepen en is er een dissel aangelast. Aan de voorzijde van het doorgeslepen chassis is een verstevigingsplaat gelast. Deze plaat steunt op de dissel. De verbinding is gelast. De achterkant van de dissel houdt op bij de traverse-as. Ook deze verbinding is gelast. De doorgeslepen veerpotten zijn dichtgemaakt. Let wel: een Acadiane heeft andere veerpotten dan een AK400. Hier zul je tegen een probleem aanlopen denk ik. Wie heeft hier ervaring mee?
In onze ACA past een matras van 2 meter. Foto's van de verlenging wil ik wel maken als je belangstelling hebt.
Mocht je toevallig een keer in de buurt van Terherne zijn, je bent altijd welkom om de ACA te zien. Hij staat bij huis in de garage.
Groeten,
Frank
In onze ACA past een matras van 2 meter. Foto's van de verlenging wil ik wel maken als je belangstelling hebt.
Mocht je toevallig een keer in de buurt van Terherne zijn, je bent altijd welkom om de ACA te zien. Hij staat bij huis in de garage.
Groeten,
Frank
Ik geloof best in toeval, maar niet in zó veel toeval ;)rodeHY schreef:Mocht je toevallig een keer in de buurt van Terherne zijn, je bent altijd welkom om de ACA te zien. Hij staat bij huis in de garage.
Anyway, ik heb een goed beeld. Mijn idee was dat het handiger is de bak op een bestaand onderstel te leggen, maar dat is bij jullie dus niet gedaan.
Iemand daar ervaring mee?