Welkom Ron,
Wat betreft een HY-database: ik heb Bert al een keer een link gestuurd naar mijn (niet openbare!) archief van HY's (staan er nu 441 in en ik moet er nog een berg instoppen) en die is weer gebaseerd op die van
hy_pino.
Ook is in ieder geval Le Camion op de hoogte van deze database en 't idee is geopperd om zoiets te integreren in het te bouwen leden-deel van de Le Camion website bijvoorbeeld.
Zelf heb ik er al eens groter zitten denken dat 't een soort profiel-site kan worden (zoals de gemiddelde tiener aangemeld is bij minstens tien profielsites

) waarop men kan inloggen en foto's, informatie en verhalen kan toevoegen.
Maar ja: enerzijds heb ik op dit moment al amper de tijd om 't bij te houden (al is het wel zo dat als ik er mee bezig ben alles er zo doorheen vliegt

) laat staan uitbreidingen te bouwen, anderzijds zit ik erg in dubio... de foto's die ik heb komen zowel van de Pino site (hyarchief) als van bijvoorbeeld Marktplaats enzo (en zijn dus "openbaar"), maar een boel mensen vinden het niet fijn als hun kenteken ergens staat (snap zelf niet waarom, je kunt er niks mee en onderweg zien mensen je kenteken ook... maar ala, respect voor een ieders wensen natuurlijk).
Ik heb het vooral voor mezelf gebouwd omdat 't hyarchief altijd traag is, geeft leuke statistiekjes... 1974 is bijvoorbeeld uitzonderlijk goed vertegenwoordigd met 43 wagens en het overgrote deel komt uit 1970 t/m 1978 en blauw en roodachtige kleuren zijn oververtegenwoordigd

(klik voor groter en meer plaatjes... kentekens enzo even onleesbaar gemaakt)
Aan de andere kant ben ik bang dat ik - met alle respect - zelf de meest capabele persoon voor het maken van zo'n site... ik verdien m'n brood met het bouwen van diverse sites.
(en ik gruwel bij van die met MS Word gemaakte websites met tientallen kleurtjes, animaties en Comic Sans, die helaas binnen de leeftijdsgroep van de gemiddelde HY rijder nogal vaak voorkomen

;);))
(misschien zou ik dit in een apart topic moeten zetten...)