MurpHY de tweede?
MurpHY de tweede?
Of misschien wel de derde, of de vierde...
In ieder geval hebben wij een HY sinds juni 2006, die we na alle APK perikelen dan ook maar Murphy genoemd hebben. MurpHY II is nu nog witachtig met paarse strepen maar we gaan dit weekend (lang uitgesteld...) van start met schuren etc zodat ie straks chroomkleurig wordt.
Hij komt uit 1961 en is camper vanaf midden jaren 70, en ergens in 2000 geimporteerd uit Portugal. Er zit dus nog steeds een seventies bruin camper interieur in wat wel een beetje opgehipt moet worden. Maar wel 4 slaapplaatsen en keuken waaronder een koelkast die al in de fik is gevlogen.
Toen wij m kochten zat er geen versnellingsbak in, die hebben we er dus eerst ingezet en de APK man had nog een hele lijst van andere dingen die moesten worden opgeknapt (laswerk, electra, fusekogel etc).
verder is Murphy II maar een halve HY. Omdat ie camper is geworden hebben ze m verlengd en verhoogd, en er een andere motor (Daihatsu) ingezet zodat ie nu op diesel loopt en 4 versnellingen heeft (v-bak van een snoek). Ook de koppeling is van een ander merk maar we weten nog niet welk.
Wijzelf zijn Thomas en Els uit Rotterdam (noord) en vanwege schuren kunnen we nu niet naar le camion paasmeeting maar hopelijk de volgende keer wel, met een mooie & goedlopende bus.
Wat betreft schuren enzo had ik nog de vraag of je nu beter loodmenie of zink erop kunt smeren? Vorig jaar heb ik de erge roestplekken al geschuurd en zink erop gesprayed maar dat heeft niet heel goed geholpen...
Foto volgt hopelijk straks!
In ieder geval hebben wij een HY sinds juni 2006, die we na alle APK perikelen dan ook maar Murphy genoemd hebben. MurpHY II is nu nog witachtig met paarse strepen maar we gaan dit weekend (lang uitgesteld...) van start met schuren etc zodat ie straks chroomkleurig wordt.
Hij komt uit 1961 en is camper vanaf midden jaren 70, en ergens in 2000 geimporteerd uit Portugal. Er zit dus nog steeds een seventies bruin camper interieur in wat wel een beetje opgehipt moet worden. Maar wel 4 slaapplaatsen en keuken waaronder een koelkast die al in de fik is gevlogen.
Toen wij m kochten zat er geen versnellingsbak in, die hebben we er dus eerst ingezet en de APK man had nog een hele lijst van andere dingen die moesten worden opgeknapt (laswerk, electra, fusekogel etc).
verder is Murphy II maar een halve HY. Omdat ie camper is geworden hebben ze m verlengd en verhoogd, en er een andere motor (Daihatsu) ingezet zodat ie nu op diesel loopt en 4 versnellingen heeft (v-bak van een snoek). Ook de koppeling is van een ander merk maar we weten nog niet welk.
Wijzelf zijn Thomas en Els uit Rotterdam (noord) en vanwege schuren kunnen we nu niet naar le camion paasmeeting maar hopelijk de volgende keer wel, met een mooie & goedlopende bus.
Wat betreft schuren enzo had ik nog de vraag of je nu beter loodmenie of zink erop kunt smeren? Vorig jaar heb ik de erge roestplekken al geschuurd en zink erop gesprayed maar dat heeft niet heel goed geholpen...
Foto volgt hopelijk straks!
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: vr jun 02, 2006 9:42 pm
- Locatie: Farmsum
- Contacteer:
Verlengd en verhoogd, hmm, heb je een foto?
Bert
Bert
Citroen HY verzamelaar
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Ah, die kennen we wel hier, is al in meerdere topics voorbij gekomen 
En plaatjes ooit van marktplaats opgeslagen:
1
2
3
4
(of de plaatjes 't doen is ff de vraag, ik krijg ze zelf niet te zien, vandaar de nummertjes. Klik dus op een nummer of foto om 'm in 't groot te zien

En plaatjes ooit van marktplaats opgeslagen:
1


3


(of de plaatjes 't doen is ff de vraag, ik krijg ze zelf niet te zien, vandaar de nummertjes. Klik dus op een nummer of foto om 'm in 't groot te zien

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
hier dus een plaatje wat ik net even heb gemaakt (hij staat nu n beetje opgepropt in de schuur en hij is ook wat stoffig want we zijn m aan t schuren)


maar ik ben wel benieuwd in welke topics.... en waarover dat ging?
trouwens, wel grappig dat de eigenaar van MurphY de eerste blijkbaar ook al plaatjes van MurpHY de tweede op z'n site had staan.... soort van Murpphy toeval.


maar ik ben wel benieuwd in welke topics.... en waarover dat ging?
trouwens, wel grappig dat de eigenaar van MurphY de eerste blijkbaar ook al plaatjes van MurpHY de tweede op z'n site had staan.... soort van Murpphy toeval.
Laatst gewijzigd door elz op zo apr 08, 2007 8:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Zoekgedeelte van het forum doet het nog niet zo goed geloof ik. Ging voornamelijk over de veel gestelde vraag of je er een sterkere motor en/of andere versnellingsbak in kan bouwen.
Bijvoorbeeld:
http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=368
http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=546
Ik denk dat velen hier graag eens een kijkje onder motorkap nemen, ben je er op CitroMobiel?
Bijvoorbeeld:
http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=368
http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=546
Ik denk dat velen hier graag eens een kijkje onder motorkap nemen, ben je er op CitroMobiel?

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ik heb t gelezen ja, leuk. Nou hij doet t dus zeker met z'n vier versnellingen op diesel. De motor is dairhatsu en de versnelling van een DS. Er zit zelfs stuurbekrachtiging in (chevrolet) die moet nog ff gemaakt worden. Koppeling ook van een ander, doch onbekend merk (range rover? mocht iemand n idee hebben....)
't is in ieder geval een echte MC Gyver MurpHY, alles past precies en dus ook alles moet aangepast / bijgeslepen worden (zelfs de koni's).
We zijn nog maar een paar keer met MurpHY II op stap geweest, iedere keer ging er wel iets mis (vandaar de naam) maar dat had geen motorische achtergrond te maken. Dus: op pad gaan zonder tanksleutel, niet kunnen tanken, t toch proberen, en dan langs de snelweg staan zonder diesel, 2 uur wachten op de ANWB, 10 km lopen naar een bezinestation, vervolgens niet kunnen starten (diesle he); leeglopende bandjes; niet kunnen starten (heeft waarschijnlijk te maken met het 12 volt systeem) enzovoort.
Citromobiel in Zweden.... beetje ver misschien voor MurpHY. Eerst verven en dan mag ie een paar keer Nederland proberen.
Oja 100 haalt ie zeker, 110 nog niet geprobeerd.
't is in ieder geval een echte MC Gyver MurpHY, alles past precies en dus ook alles moet aangepast / bijgeslepen worden (zelfs de koni's).
We zijn nog maar een paar keer met MurpHY II op stap geweest, iedere keer ging er wel iets mis (vandaar de naam) maar dat had geen motorische achtergrond te maken. Dus: op pad gaan zonder tanksleutel, niet kunnen tanken, t toch proberen, en dan langs de snelweg staan zonder diesel, 2 uur wachten op de ANWB, 10 km lopen naar een bezinestation, vervolgens niet kunnen starten (diesle he); leeglopende bandjes; niet kunnen starten (heeft waarschijnlijk te maken met het 12 volt systeem) enzovoort.
Citromobiel in Zweden.... beetje ver misschien voor MurpHY. Eerst verven en dan mag ie een paar keer Nederland proberen.
Oja 100 haalt ie zeker, 110 nog niet geprobeerd.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
CitroMobile in Zweden???
Waar haal je dat vandaan?
Zoals elk jaar in de Veemarkthallen in Utrecht, 5 en 6 mei dit jaar!
Zie http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=733 en http://www.citromobile.nl
(100 haalt MurpHY ook nog wel trouwens, maar fijn is anders, 85 op de snelweg is mooi zat
)
Waar haal je dat vandaan?
Zoals elk jaar in de Veemarkthallen in Utrecht, 5 en 6 mei dit jaar!

Zie http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=733 en http://www.citromobile.nl
(100 haalt MurpHY ook nog wel trouwens, maar fijn is anders, 85 op de snelweg is mooi zat

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald