apk adres

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
de sjees
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

apk adres

Bericht door de sjees »

weet iemand ook een apk adresje waar ik mijn hy kan laten keuren?
t liefst in de buurt van Amsterdam of utrecht...

groeten paul.
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Ik laat de mijne altijd keuren bij Lex Bohlmeijer op de laarderweg in bussum, meestal ben ik ongeveer 50 euro kwijt. Dit is een hele reele keurder zonder remmentestbank (!) remmentest gebeurt gewoon op de weg. tel 0356936575
HY '76
de sjees
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

waar?

Bericht door de sjees »

ter hoogte van waar op de laarderweg zit hij ongeveer?
gr paul
de sjees
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

:)

Bericht door de sjees »

grappig trouwens....een hy liefhebber in de buurt had k niet verwacht...
heb er hier in de buurt (weesp) nog niet 1 zien (of horen) :) rijden

gr p
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Tegenover doeland, vlak bij de rotonde met de ceintuurbaan. 200 meter van mijn huis.

Groeten,

Stef
HY '76
de sjees
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

..

Bericht door de sjees »

vriendelijk bedankt....maybe komen we elkaar ooit nog tegen..
groetjes.p
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Cees Visser, garage Traction Avant. Doet momenteel alleen maar HY's, tractions en af en toe een andere exoot. Haarlemmerweg 703 Amsterdam.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
de sjees
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

tel..

Bericht door de sjees »

hallo boudewijn.

heb je toevallig ook een telefoonnummer van die garage??

groeten Paul en Anouk.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Er is een heel hoofdstuk op dit forum over APK, daar staat hij tussen

http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=89

Aan de telefoon heeft hij het altijd druk, maar als je hem beter leert kennen is het een prima vent met verstand van zake.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ed-hz
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door ed-hz »

Voor een snelle apk zonder afspraak kan je ook terecht bij APK de Waarder. Hij zit op het industriegebied de Waarderpolder in Haarlem. Hij doet meer HY bussen en is wel realistisch wat betreft oude auto's.
Die van mij breng ik er ook heen.

Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

:D drie weken geleden een afspraak gemaakt voor een keuring,kom ik afgelopen week bij gerage en blijkt dat ze de hy niet konden keuren vanwege de hoogte 9dachten dat het om een bestel eend ging0 het blijkt dat er een vrije doorloop van 1.60 meter verplicht is.Maar bij keringsbedrijf kornman in arnhem is het toch weer goed gekomen :D
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Leo
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Leo »

Ook goede ervaringen met APK de Waarder in de Waarderpolder in Haarlem. Hebben een remmentestbank. Wat ik wel een prettig idee vind. De remmen moeten goed zijn, zeker bij zo'n marginaal ontwerp!
HY rijder sinds 1995.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ik ben het er 100% mee eens dat de remmen goed moeten zijn. Ik vind echter dat een remmentestbank dit niet perse het best kan meten.

Zo'n bank meet bij lage snelheden en is niet altijd representatief voor wat er gebeurt als je in het dagelijks verkeer remt.

Voor mij is een remmentestbank een reden om níet naar een bepaald keurstation te gaan. Met name omdat een goed werkende remmen van een HY soms niet goed zijn op de remmenbank. Iedere poging komen er vaak volstrekt andere resultaten uit. Wanneer een keurmeester weet dat de remmen goed zijn moet ie vaak 5 of 10 keer een poging doen op de remmenbank voordat de metingen binnen de normen vallen. Ook moet ie goede remmen soms terugstellen zodat het binnen de marges valt wat m.i. nergens op slaat. Dat ie dit terug stellen nodig heeft bij 5 km per uur betekent niet dat dit ook het beste is bij 80 km per uur.

Een onervaren keurmeester icm een remmenbank leidt vaak tot onterechte afkeur. Een ervaren keurmeester zadel je soms met een probleempje op wanneer hij weet dat de remmen voldoende zijn maar de remmenbank dit niet bevestigt. Moet hij nu tijd gaan stoppen in goede remmen?

Bij mij rijdt de keursmeester altjid mee met een versnellingsmeter en kijkt of ie op die manier aan de wettelijke eisen voldoet. Dit gebeurt dan niet bij 5 km/uur maar bij 50.

Ik vind trouwens niet dat de remmen van de HY marginaal ontworpen zijn. Als ik te hard rem op een natte weg slippen mijn voorwielen. Mijn achterwiel hoor ik licht piepen maar slipt gelukkig niet. Het is geen minimaal ontwerp maar minimaal onderhoud.

Groet,

Ree
flyingHY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door flyingHY »

Het grote nadeel van een remmentest bank voor de HY zit in het ontwerp van de HY zelf. Doordat de achterste torsiestaven achter elkaar liggen is de wielbasis van de HY links en rechts niet gelijk. Dat betekent dat de beide achterwielen nooit gelijkmatig in de rollen van de bank aangrijpen.

flyingHY
HY's te gek.

Kijk op mijn site voor de vorderingen:
http://www.flyingHY.nl
Plaats reactie