apk adres
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Er is een heel hoofdstuk op dit forum over APK, daar staat hij tussen
http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=89
Aan de telefoon heeft hij het altijd druk, maar als je hem beter leert kennen is het een prima vent met verstand van zake.
http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?t=89
Aan de telefoon heeft hij het altijd druk, maar als je hem beter leert kennen is het een prima vent met verstand van zake.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Expert
- Berichten: 103
- Lid geworden op: di aug 05, 2003 11:31 pm
- Locatie: arnhem
- Contacteer:


Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Ik ben het er 100% mee eens dat de remmen goed moeten zijn. Ik vind echter dat een remmentestbank dit niet perse het best kan meten.
Zo'n bank meet bij lage snelheden en is niet altijd representatief voor wat er gebeurt als je in het dagelijks verkeer remt.
Voor mij is een remmentestbank een reden om níet naar een bepaald keurstation te gaan. Met name omdat een goed werkende remmen van een HY soms niet goed zijn op de remmenbank. Iedere poging komen er vaak volstrekt andere resultaten uit. Wanneer een keurmeester weet dat de remmen goed zijn moet ie vaak 5 of 10 keer een poging doen op de remmenbank voordat de metingen binnen de normen vallen. Ook moet ie goede remmen soms terugstellen zodat het binnen de marges valt wat m.i. nergens op slaat. Dat ie dit terug stellen nodig heeft bij 5 km per uur betekent niet dat dit ook het beste is bij 80 km per uur.
Een onervaren keurmeester icm een remmenbank leidt vaak tot onterechte afkeur. Een ervaren keurmeester zadel je soms met een probleempje op wanneer hij weet dat de remmen voldoende zijn maar de remmenbank dit niet bevestigt. Moet hij nu tijd gaan stoppen in goede remmen?
Bij mij rijdt de keursmeester altjid mee met een versnellingsmeter en kijkt of ie op die manier aan de wettelijke eisen voldoet. Dit gebeurt dan niet bij 5 km/uur maar bij 50.
Ik vind trouwens niet dat de remmen van de HY marginaal ontworpen zijn. Als ik te hard rem op een natte weg slippen mijn voorwielen. Mijn achterwiel hoor ik licht piepen maar slipt gelukkig niet. Het is geen minimaal ontwerp maar minimaal onderhoud.
Groet,
Ree
Zo'n bank meet bij lage snelheden en is niet altijd representatief voor wat er gebeurt als je in het dagelijks verkeer remt.
Voor mij is een remmentestbank een reden om níet naar een bepaald keurstation te gaan. Met name omdat een goed werkende remmen van een HY soms niet goed zijn op de remmenbank. Iedere poging komen er vaak volstrekt andere resultaten uit. Wanneer een keurmeester weet dat de remmen goed zijn moet ie vaak 5 of 10 keer een poging doen op de remmenbank voordat de metingen binnen de normen vallen. Ook moet ie goede remmen soms terugstellen zodat het binnen de marges valt wat m.i. nergens op slaat. Dat ie dit terug stellen nodig heeft bij 5 km per uur betekent niet dat dit ook het beste is bij 80 km per uur.
Een onervaren keurmeester icm een remmenbank leidt vaak tot onterechte afkeur. Een ervaren keurmeester zadel je soms met een probleempje op wanneer hij weet dat de remmen voldoende zijn maar de remmenbank dit niet bevestigt. Moet hij nu tijd gaan stoppen in goede remmen?
Bij mij rijdt de keursmeester altjid mee met een versnellingsmeter en kijkt of ie op die manier aan de wettelijke eisen voldoet. Dit gebeurt dan niet bij 5 km/uur maar bij 50.
Ik vind trouwens niet dat de remmen van de HY marginaal ontworpen zijn. Als ik te hard rem op een natte weg slippen mijn voorwielen. Mijn achterwiel hoor ik licht piepen maar slipt gelukkig niet. Het is geen minimaal ontwerp maar minimaal onderhoud.
Groet,
Ree