Wat kan ik verwachten?
Wat kan ik verwachten?
Hallo allemaal!
Gelukkig heb ik jullie gevonden!
Ben al jaren gek van een HY, maar heb het nog niet aangedurfd er een te kopen....
Als ik de grote stap zet: wat kan ik verwachten?
Ik heb jaren met een C35 D gereden, maar ik neem aan dat het niet te vergelijken is qua rijden?
Topsnelheid? Optrekken? Onderhoud? Remvermogen? Geluidsisolatie? Wegligging? Verkrijgen onderdelen? Namaak of origineel? Betrouwbaarheid motor - ophanging - versnellingsbak?
Het kan niet anders dan dat er hier specialisten zitten die mij op weg kunnen helpen...!
Groetjes
Dieter
Gelukkig heb ik jullie gevonden!
Ben al jaren gek van een HY, maar heb het nog niet aangedurfd er een te kopen....
Als ik de grote stap zet: wat kan ik verwachten?
Ik heb jaren met een C35 D gereden, maar ik neem aan dat het niet te vergelijken is qua rijden?
Topsnelheid? Optrekken? Onderhoud? Remvermogen? Geluidsisolatie? Wegligging? Verkrijgen onderdelen? Namaak of origineel? Betrouwbaarheid motor - ophanging - versnellingsbak?
Het kan niet anders dan dat er hier specialisten zitten die mij op weg kunnen helpen...!
Groetjes
Dieter
Re: Wat kan ik verwachten?
Officieel volgens het boekje is dit 101 km/u. Het is echter beter voor de bus en je trommelvliezen om niet boven de 80 te gaan. Wie rijdt er nou 100 in z'n 3??Dieter schreef:Hallo allemaal!
Gelukkig heb ik jullie gevonden!
Ben al jaren gek van een HY, maar heb het nog niet aangedurfd er een te kopen....
Als ik de grote stap zet: wat kan ik verwachten?
Ik heb jaren met een C35 D gereden, maar ik neem aan dat het niet te vergelijken is qua rijden
Topsnelheid?
Sneller dan een vrachtautoOptrekken?
Ja. Sterk afhankelijk van waarmee je begint en of je hem binnen zet. Buiten zetten verhoogt het onderhoud dermate dat het voor de meeste na een paar jaar niet leuk meer is.Onderhoud?
Kleine beurt iedere 2000 km, grote iedere 4000. Geen bus om regelmatig meen naar Griekenland te gaan, dus. Kostentechnisch het meest voordelig als je per jaar zo'n 2000 km met de bus rijdt en de beurt met de APK meedoet.
Kan hardstikke goed zijnRemvermogen?
Nee. (kan beter, bedoel ik)Geluidsisolatie?
Heerlijk. Relatief lange wielbasis, laag zwaartepunt. Drempels moet je vanuit stilstand nemen.Wegligging?
Alles mede dankzij magazijn van HY TeamVerkrijgen onderdelen?
Wat het goedkooptst is, meestal gereviseerd.Namaak of origineel?
Motor doet het zolang ie olie heeft, ophanging zolang ie niet roest, beide in principe geen probleem. Versnellingsbak is prima maar is enigssinds aan slijtage onderhevig. Ook betrouwbaar.Betrouwbaarheid motor - ophanging - versnellingsbak?
Als je enigszinds serieus bent wordt lid van één (liever twee) clubs kom langs en laat je goed informeren. Meer info over de clubs op:Het kan niet anders dan dat er hier specialisten zitten die mij op weg kunnen helpen...!
Groetjes
Dieter
http://www.citroenhyteam.nl
http://www.le-camion.nl
Groet,
Raymond
Re: Wat kan ik verwachten?
Hee, je woont zo'n beetje naast het magazijn in Heesch! Je moet eens een afspraak maken of je daar op een zaterdag kan buurten. Die kunnen je zeker verder helpen.Dieter schreef:Het kan niet anders dan dat er hier specialisten zitten die mij op weg kunnen helpen...!
Raymond
Aah, verwarring van mijn kant, Stabroek is wat anders dan Slabroek, en dat ligt heel dicht bij Heesch...Dieter schreef:Tsjonge, wat een snelle reactie!
Heesch? Ah ja, een kleine 100 km, is inderdaad goed te doen!
HY is gewoon niet gemaakt voor verkeersdrempels. Vering is niet te stug maar als je een drempel verkeerd inschat ligt de gehele inventaris van je bus door de war... Je moet gewoon goed anticiperen op hobbels.Je schreef "drempels neem je vanuit stilstand": is de vering zo hard misschien? Of is het uit respect voor de oude bolide?
Die keer in het jaar dat niet jij, maar een onafhankelijke meneer belsuit wat er aan je wagen moet gebeuren...Wat is APK?
Groet,
Raymond