Ontwaken uit winterslaap met ochtendhumeur
Ontwaken uit winterslaap met ochtendhumeur
Hallo allemaal,
gisteren heb ik mijn bus weer uit de stalling gehaald, en hij wilde niet starten. Accu was goed.
Ik kon geen vonk ontdekken.
Ik heb hem vorig jaar rijdend weggezet.
Later de bus aangesleept, en toen liep ie wel, alleen maar op hoog toeren, bij lagere toeren stopte hij meeteen.
Ik heb de originele ontsteking met contactpunten waarachter ik een elektronisch kitje van Velleman heb zitten. Het kitje doet het, anders zou hij op hoog toeren het ook niet doen. (Daarbij heb ik het kitje in meerdere auto's zitten en nog nooit een probleem ermee gehad).
Ik had al eerder gemerkt op de snelweg dat ie af en toe even stopte met onsteken, dus sputterde.
Wat denken jullie? Puntjes geven geen goed contact of zo?
Even schoonmaken met een schuurpapiertje?
Ik ga vanavond ernaar kijken, ik houd jullie op de hoogte.
Edwin.
gisteren heb ik mijn bus weer uit de stalling gehaald, en hij wilde niet starten. Accu was goed.
Ik kon geen vonk ontdekken.
Ik heb hem vorig jaar rijdend weggezet.
Later de bus aangesleept, en toen liep ie wel, alleen maar op hoog toeren, bij lagere toeren stopte hij meeteen.
Ik heb de originele ontsteking met contactpunten waarachter ik een elektronisch kitje van Velleman heb zitten. Het kitje doet het, anders zou hij op hoog toeren het ook niet doen. (Daarbij heb ik het kitje in meerdere auto's zitten en nog nooit een probleem ermee gehad).
Ik had al eerder gemerkt op de snelweg dat ie af en toe even stopte met onsteken, dus sputterde.
Wat denken jullie? Puntjes geven geen goed contact of zo?
Even schoonmaken met een schuurpapiertje?
Ik ga vanavond ernaar kijken, ik houd jullie op de hoogte.
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Super Expert
Dikke kans dat het inderdaad een beetje corrosie op je contactpunten is. Even een fijn schuurpapiertje langshalen, een lapje erdoor om schuurresten te verwijderen en hopsakee! Een andere mogelijkheid is corrosie in je contactslot, eens een beetje wd40 inspuyiten en een paar keer aan en uit doen.
Succes,
Stef
Succes,
Stef
HY '76
Hee Ree,
ik heb de massa van het elektronische kitje gemeten, en die is 45.6 gram.
Is dat goed volgens jou?
(HAHA, lachen niet!)
Nee, is inderdaad een punt wat ik zal checken.
Aan het contactslot ligt het niet, heb ik namelijk niet.
Wel een contactschakelaar, maar die is ok. Ik heb gisteren ook al een nieuwe + draad naar de ontsteking getrokken, maar dat was het niet.
Ik zal vanavond de massa van het kitje en de puntjes checken.
Bedankt!
Edwin.
ik heb de massa van het elektronische kitje gemeten, en die is 45.6 gram.
Is dat goed volgens jou?

(HAHA, lachen niet!)
Nee, is inderdaad een punt wat ik zal checken.
Aan het contactslot ligt het niet, heb ik namelijk niet.
Wel een contactschakelaar, maar die is ok. Ik heb gisteren ook al een nieuwe + draad naar de ontsteking getrokken, maar dat was het niet.
Ik zal vanavond de massa van het kitje en de puntjes checken.
Bedankt!
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961