brandstof oppompen

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
marko
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

brandstof oppompen

Bericht door marko »

Hallo HY vriendjes,

Ik heb twee probleempjes. Mijn benzineslang naar de carburateur is rot en moet vervangen worden. Nu zijn er vast een aantal dingen waar ik aan denken moet voordat ik de boel blind uit elkaar haal. Wie heeft hier ervaring mee en daarmee wat tips.
Mijn tweede probleem hangt samen met het eerste. In het instructie boekje staat een carb afgebeeld met hierop een hendel om benzine uit de tank op te pompen, bijvoorbeeld nadat de bus lange tijd stil heeft gestaan. Ik kan deze handel dus niet vinden, hij ontbreekt gewoon. Resultaat, net zolang starten totdat de benzine de slang door is gezogen. Gevolg lege accu's en dus gewoon niet starten. Wie weet raad of kent een list om mijn accu te sparen en toch op weg te komen.

Groeten,

Marko
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: brandstof oppompen

Bericht door Ree »

marko schreef:Hallo HY vriendjes,

Mijn tweede probleem hangt samen met het eerste. In het instructie boekje staat een carb afgebeeld met hierop een hendel om benzine uit de tank op te pompen, bijvoorbeeld nadat de bus lange tijd stil heeft gestaan. Ik kan deze handel dus niet vinden, hij ontbreekt gewoon. Resultaat, net zolang starten totdat de benzine de slang door is gezogen. Gevolg lege accu's en dus gewoon niet starten. Wie weet raad of kent een list om mijn accu te sparen en toch op weg te komen.
Dat je dat hendeltje aan de benzinepomp niet kan vinden komt doordat je een nieuwe benzinepomp hebt. Dat (soms handige) pompje zit niet op nieuwere benzinepompen.

Je zal toch echt wat langer moeten doorstarten totdat de benzine is opgezogen. Met een matige accu moet het nog steeds geen probleem zijn, en anders heb je altijd je slinger nog...

Ik zie het als een soort startonderbreker tegen diefstal...

Ree
marko
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door marko »

Dank je Ree,

Die slinger is inderdaad ook een idee. Ik ben er inmiddels achter dat je ook eerst aan de brandstofslang kan zuigen, helpt ook..

Groet,

Marko
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Voor een paar lekkere belgische biertjes kun je bij mij een brandstofpomp met handel ophalen. Bel maar even naar 06-53105450

Groeten,

Stef uit Bussum
HY '76
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Mijn advies zou toch zijn de nieuwere laten zitten, en deze niet te vervangen door een oudere. Ze hebben hem niet voor niets aangepast.

Ik wil je natuurlijk niet weerhouden een paar lekkere biertjes te gaan drinken!

Ree
henkhy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door henkhy »

Je kunt natuurlijk ook een gewone standaard 12 volt benzine pomp monteren, dan ben je overal vanaf.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Inplaats van aan de slang te zuigen is aan de vulopening van de tank
blazen gezonder en beter.Als er lekkages zitten kan je ze zien en evt
gedroogde klepjes in de pomp worden weer nat zodat ze beter werken.
Nog beter is de rubber slangen vernieuwen en een nieuwe pomp.
Plaats reactie