motor blijft precies ff hangen na een paar weken stilstaan?
motor blijft precies ff hangen na een paar weken stilstaan?
Hallo , ik ben Bart enik heb met mijn vader onze Hy terug opgemaakt , motor heeft goede beurd gekregen , zit een 123 ontsteking op, nieuwe bougiekabels,nieuwe bougies . . .
Maar na een paar weken stilstaan is het net of de motor vast zit???
startmotor gaat amper rond, soms gaat ie plots wel en draaid dan als nieuw. . .
Hebben startmotor al vervangen maar hij doet het nog steeds.
Wat kan dit zijn???
Mijn vader heeft er ook een stroomonderbreker opgezet, msch kan dit een rol spelen,maar dan is het raar dat hij het enkel doet wanneer hij heeft stilgestaan he...
Dank u Barre
Maar na een paar weken stilstaan is het net of de motor vast zit???
startmotor gaat amper rond, soms gaat ie plots wel en draaid dan als nieuw. . .
Hebben startmotor al vervangen maar hij doet het nog steeds.
Wat kan dit zijn???
Mijn vader heeft er ook een stroomonderbreker opgezet, msch kan dit een rol spelen,maar dan is het raar dat hij het enkel doet wanneer hij heeft stilgestaan he...
Dank u Barre
Hoi,
ik zou je startrelais eens bekijken,
deze zit bij de + pool van je accu.
De koperen strip die uit het startrelais komt zit gegoten in een loden aanluitstuk voor op je accu. Door de 2 veschillende metalen gaat het hiertussen vaak corroderen wat een slecht contact tot gevolg heeft.
Groeten,
Edwin.
ik zou je startrelais eens bekijken,
deze zit bij de + pool van je accu.
De koperen strip die uit het startrelais komt zit gegoten in een loden aanluitstuk voor op je accu. Door de 2 veschillende metalen gaat het hiertussen vaak corroderen wat een slecht contact tot gevolg heeft.
Groeten,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: zo mar 06, 2005 12:52 am
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Tsja, er zijn verschillende mogelijkheden natuurlijk. Het relais is al geroepen, die is nieuw. Maar is de aanturing daarvan fris? Dus check je startknop eens.
Het kan natuurlijk ook een massaprobleem zijn. Heb je de boel goed schoongemaakt voor montage? Check ook de massa van het blok en de accupolen eens.
Het is niet iets in het blok dat enorme weerstand geeft? Hoe voelt het als je de motor rond draait op de slinger?
Succes!
Het kan natuurlijk ook een massaprobleem zijn. Heb je de boel goed schoongemaakt voor montage? Check ook de massa van het blok en de accupolen eens.
Het is niet iets in het blok dat enorme weerstand geeft? Hoe voelt het als je de motor rond draait op de slinger?
Succes!
-
- HY Forum Expert
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr jun 02, 2006 9:56 am
- Locatie: Tielt-winge België
- Contacteer:
Barre;
Bij een HY moet je de koppeling steeds loslaten als je start, de koolring hiervan geeft nogal wat weerstand.
Heb je de motor gedemonteerd?
Bij beschadiging van de koppakking kan het gebeuren dat er water op de zuiger komt staan waardoor de motor vast komt.
Er zijn nog enkele mogelijkheden maar er zijn er al een heel deel genoemd.
Bij een HY moet je de koppeling steeds loslaten als je start, de koolring hiervan geeft nogal wat weerstand.
Heb je de motor gedemonteerd?
Bij beschadiging van de koppakking kan het gebeuren dat er water op de zuiger komt staan waardoor de motor vast komt.
Er zijn nog enkele mogelijkheden maar er zijn er al een heel deel genoemd.
Hy 1973 verlengde wielbasis.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 178
- Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:58 pm
- Locatie: Richards Bay, Zuid Afrika
Contact uitzetten, wel de startknop indrukken en inhouden, een seconde of 10-20. De motor zal niet aanslaan (contact staat immers uit).
Nu kun je met je hand voelen of er ergens een kontakt warm is geworden. bijvoorbeeld;
accupolen, de accuklemmen dus.
startrelais
massa, aansluiting - op je versnellingsbak.
aansluiting kabel op je startmotor
borgbout van je startmotor (de - man je startmotor)
Ook dikke kans dat het je accu is; meet je klemspanning als hij een dagje stilstaat; is dit ongeveer 12,5 volt dan is alles goed, is het ongeveeer 10 volt dan is er een cel kapot of leeg.
Een kapotte accu houdt na het opladen (een stukje rijden dus) nog even de werkspanning van 14 volt vast om daarna in te kakken naar 10 volt.
Groeten,
Stef
Nu kun je met je hand voelen of er ergens een kontakt warm is geworden. bijvoorbeeld;
accupolen, de accuklemmen dus.
startrelais
massa, aansluiting - op je versnellingsbak.
aansluiting kabel op je startmotor
borgbout van je startmotor (de - man je startmotor)
Ook dikke kans dat het je accu is; meet je klemspanning als hij een dagje stilstaat; is dit ongeveer 12,5 volt dan is alles goed, is het ongeveeer 10 volt dan is er een cel kapot of leeg.
Een kapotte accu houdt na het opladen (een stukje rijden dus) nog even de werkspanning van 14 volt vast om daarna in te kakken naar 10 volt.
Groeten,
Stef
HY '76
Re: motor blijft precies ff hangen na een paar weken stilstaan?
Bij het plaatsen van een accuslot werd de massaaansluiting naar de versnellingsbak niet meer aangesloten , dit is nu verholpen en onze HY doet het beter dan ooit.
Bedankt voor de gouden tips allemaal
Greetz Barre
Bedankt voor de gouden tips allemaal
Greetz Barre