Electrisch schema HY
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Electrisch schema HY
Met dank aan Stef, hier het Electrisch schema van de HY sinds september 1974.
http://bon-forums.nl/citroenhy/images/wire74.jpg (134 kb)
Groeten,
http://bon-forums.nl/citroenhy/images/wire74.jpg (134 kb)
Groeten,
Arthur
-
- HY Forum Grootmeester
-
- HY Forum Grootmeester
-
- HY Forum Grootmeester
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Ai, over dit topic heen gelezen, zie Elektrisch Algemeen voor een -hopelijk- duidelijker schema in Bedradingsschema - beter leesbare versie gemaakt
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Haha, geniaal... net m'n welkomstpakket van 't HY Team gekregen en wat zit er netjes gelamineerd bij... jawel, m'n eigen schemaLEiPiE schreef:Ai, over dit topic heen gelezen, zie Elektrisch Algemeen voor een -hopelijk- duidelijker schema in Bedradingsschema - beter leesbare versie gemaakt

Schijnbaar bevalt het schema goed.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Beginner
- Kenteken: 52-MB-44
- Contacteer:
Re: Electrisch schema HY
Mijn eerste bijdrage op het forum.
Ik rijdt al jaren HY maar leer elke dag bij...
Dankzij het mooie schema van Ewald Börger heb ik mijn laatste panne zelf kunnen oplossen.
Tijdens het rijden viel de motor uit en stond ik langs de kant. Geen spanning op de bobine, dus wellicht een storing in het contactslot?
Na grondige bestudering van het schema ( en de HY naar huis gesleept te hebben) ontdekt dat de bobine gezekerd is op no.3. Inderdaad was deze zekering stuk.
Na vervanging deed alles het weer. Overweging: Een zekering klapt er toch niet zomaar uit? Wat zou de oorzaak geweest kunnen zijn?
Ik rijdt al jaren HY maar leer elke dag bij...
Dankzij het mooie schema van Ewald Börger heb ik mijn laatste panne zelf kunnen oplossen.
Tijdens het rijden viel de motor uit en stond ik langs de kant. Geen spanning op de bobine, dus wellicht een storing in het contactslot?
Na grondige bestudering van het schema ( en de HY naar huis gesleept te hebben) ontdekt dat de bobine gezekerd is op no.3. Inderdaad was deze zekering stuk.
Na vervanging deed alles het weer. Overweging: Een zekering klapt er toch niet zomaar uit? Wat zou de oorzaak geweest kunnen zijn?