HY 1964 gekocht

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
ghijs
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

HY 1964 gekocht

Bericht door ghijs »

hoi allen,

Ben sinds 2 maanden eigenaar van jawel een heuse HY. Weer eens wat anders dan de vele 2cv's die ik gehad heb. Voor degene die mij nog niet kennen ben ik Auke Visser. 22 jaar oud en volgens mij één van de jongste met een oude HY bus van 1964.

Had ooit al wilde plannen om met de HY bus op vakabtie te gaan maar de bus ontbrak nog. De bus heb ik via marktplaats voor een symbolisch bedrag kunnen overnemen. Inmiddels zijn er vele werkzaamheden in gang gezet om de bus weer rijdende te krijgen. Momenteel wordt de motor geheel gereviceerd. Ondanks de vele aanbiedingen van gebruikte motoren en de ervaringen die ik hier ooit met de 2cv heb opgedaan heb ik gekozen om mijn bestaande blok te grondig te gaan reviceren. foto's volgen.
Alle onderdelen zijn reeds besteld en de kop ligt bij de vlakker.

Natuurlijk kan ik straks alle hulp wel gebruiken bij het weer in werking helpen van de remmen. Denk dat dat de grootste uitdaging wordt van de hele HY bus. Las dat hier op het forum al heel veel ervaring is opgedaan met de remmen dus daar kunnen jullie me vast mee helpen als het zo ver is.

Ondanks de 52 duizend echte kilometers is er nog veel werk te doen.
Kan het kloppen dat een bekend HY probleem een lekke koppaking is? schijnt dat door deze oorzaak de bus destijds is blijven staan.

Hier enkele foto's van de HY bus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stephan
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Re: HY 1964 gekocht

Bericht door Stephan »

Hallo Ghijs,

gefeliciteerd met je aankoop. Je bent volgens mij idd 1 van de jongste hy bezitters hierzo. Ik denk dat er uberhaupt niet veel zullen zijn onder de dertig jaar ( ik hoor daar nog wel bij ).

Iedereen heeft hier hartstikke veel kennis dus qua advies over restauratie zal 't wel goedkomen.

gr. stephan
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Gefeliciteerd met je aankoop! Hij ziet erop de foto's erg hard en strak uit. Pas op dat je hem niet over-restaureert, dat zou zonde zijn. HY ziet er schiterend uit.

Er lopen hier aardig wat jongere HY rijders rond. Ik ben ook pas een jaartje in de dertig.

Ik heb trouwens nog nooit eerder gehoord van een lekke koppakking in een HY, het is dus zeker geen bekend probleem. Ik kan me voorstellen dat er koelingsproblemen waren en dat dat de kop gekost heeft. De radiator raakt naar verloop van tijd wel eens verstopt.

Succes en hou ons op de hoogte. Spullen om je remmen weer in orde te krijgen kan je vast bij iemand in de buurt lenen.

Groet,

Ree
ghijs
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door ghijs »

wees gerust de HY bus wordt niet overgerestaureerd alhoewel mijn vriendin dt anders ziet;)
Ik laat hem don san ju of hoe zeg je dat...lekker oud frans deukje hier en daar wat vliegroest.
Is ook niet de bedoeling er dagelijks mee te rijden.

Chassis, bodem en techniek worden geheel aangepakt. En hier en daar wat details aan de buitenkant.
Zo ontbreekt er een achterklep en een linker buitenspiegel.

Wie kan mij hier aan helpen. Uiteraard in de stijl en kleur van de bus.

alvast bedankt
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Hallo forummers,

Bij deze de link naar de weblog behorende bij onze HY bus:

http://www.ghysenotje.web-log.nl
Plaats reactie