carrabateur

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Berichten: 103
Lid geworden op: di aug 05, 2003 11:31 pm
Locatie: arnhem
Contacteer:

carrabateur

Bericht door la souris »

:? na een lange rust periode de hy maar weer eens geprobeert te starten wat mij van de winter niet lukte.Meestal lag dit aan de benzienepomp die een te droog membraam had maar nu gf hij te veel brandstof dat het onder het inlaat spruitstuk begon te lekken uit een bestaand gaatje.Hieronder zit mijn massadraad vast met een bout in het motorblok hierdoor kreeg ik geen massa op mijn 123 onsteking.Nu is mijn vraag is het normaal dat hij hier lekt met teveel choken of is er een pakking lek.Hartelijk dank voor reacties.la Souris
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Zijderveld
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 59
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 12:30 pm
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Lekkende benzine.

Bericht door Zijderveld »

Hoi,

Veel weet ik er (nog) niet van af, maar ik ken wel het fenomeen wat je beschreef. Bij mijzelf was dat ook na de winterstop het geval. Het enige was dat de vliegschijf vast zat en dus met schokkende motor los moest maken, daarbij had ik zelf de choke volledig uit. Aan de rechterkant tussen de inlaat en het motorblok kwam bij mij ook veel vloeistof (hoogstvermoedelijk benzine, want anders zou ik het ook niet weten) eruit.

Bij navraag bij een expert bleek dat wel enigszins normaal te zijn. Hij vertelde ook dat meneer Citroen daarom ook die gashandel op een gegeven moment in ontwikkeling heeft verplaatst naar de andere kant (of zo) omdat het eerder aan de bestuurderszijde zat en daar lekte op de verwarming. Gevolgen zijn dan minder leuk.

Hopelijk helpt je dit wat.

Met vriendelijke groet,
Pim Zijderveld
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Je heb dus te lang gechoked,daardoor krijg je teveel benzine in je spruitstuk,dat dus gelukkig een lekgaatje heeft,waardoor de motor niet
verzuipt.Hij slaat dus niet aan omdat hij gezien jouw verhaal geen vonk
krijgt,want een goede massa mag door benzine best nat worden en toch
een goede massa blijven geven,maar ik neem aan dat je een massadraad
van de 123ontsteking toch niet aan het spruitstuk (wat soms tegen de 1000gr heet wordt) vast gemaakt heb.Daar moet een betere plaats voor
zijn.
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:58 pm
Locatie: Richards Bay, Zuid Afrika

Bericht door Stef »

De carburateur gaat ook lekken als je vlotternaald niet meer goed afsluit. Dit kan door bijvoorbeeld gummivorming komen. Als je geluk hebt lost het probleem vanzelf op, de benzine spoelt de naald + zitting schoon, of het probleem lost niet vanzelf op, dan moet je even de carburateur demonteren en schoonmaken. Das niet veel werk, wel eerst een pakkingsetje en een nieuwe vlotternaald kopen (op de citromobile??) een complete revisieset (pakkingen + vlotternaald + sproeiers) kost 17 euro.

Groeten en succes
HY '76
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Berichten: 103
Lid geworden op: di aug 05, 2003 11:31 pm
Locatie: arnhem
Contacteer:

carburateur

Bericht door la souris »

de vlotter moet ik nog nakijken,maar de massadraad heb ik nu doorverbonden met de accu en start hij goed.(Gerard de massadraad zit aan de bout waar de peilstok vast zit op het motorblok)Alle weer bedankt.la Souris :arrow: :lol:
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Ja ik ziet het,Je kan weer dankzij dit unieke Forum lachen.Ga zo door.
Plaats reactie