Proefdraaien is mogelijk, vorderingen zie weblog
Proefdraaien is mogelijk, vorderingen zie weblog
Inmiddels is het dan zover. Het probleem met de opvulringen voor en achter de hooflagerkap is opgelost en draait nu gemakkelijk rond. Alles is gesteld en op tijd gezet. Radiateur ervoor en afgevuld met alle vloeistoffen.
Nu is mijn vraag kan de motor zo getest worden? Werd mij aangeraden er een versnellingsbak achter te plaatsen om zo te zorgen dat de motor niet onbelast draait. Is dit ook echt nodig of mag de motor voor een test buiten de auto gestart worden?
Nu is mijn vraag kan de motor zo getest worden? Werd mij aangeraden er een versnellingsbak achter te plaatsen om zo te zorgen dat de motor niet onbelast draait. Is dit ook echt nodig of mag de motor voor een test buiten de auto gestart worden?
Laatst gewijzigd door ghys op vr aug 22, 2008 10:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: proefdraaien zonder versnellingsbak mogelijk?
Een motor kan zonder probleem stationair draaien. Dat is draaien zonder bak, toch?
Je kan ook best wat toeren maken, maar natuurlijk niet zomaar vol het gas erop...
Ree
Je kan ook best wat toeren maken, maar natuurlijk niet zomaar vol het gas erop...
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
INderdaad geen probleem. Anders zou je hem ook nooit mogen ontkoppelen. Dan draait de bak namelijk ook niet.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Bedankt. Het was even voor de zekerheid, je weet natuurlijk maar nooit.
Aangezien ik nog wacht op de olie kon ik mooi deze vraag even stellen op het forum.
Heb trouwens de olie die voorgeschreven stond in het werkplaatshandboek aangehouden.
20w40 was niet leverbaar dus vandaar dat het 20w50 is geworden, wat door de verkrijgbaarheid besteld moest worden.
zodra dat er inzit kan er worden proefgedraaid. De motor heeft bijna 20 jaar stil gestaan dus het is spannend hoe snel hij(Y) weer tot leven komt.
Inmiddels zijn vorderingen en verhalen te lezen op onze weblog:
http://www.ghysenotje.web-log.nl
Binnenkort een link naar Youtube voor eerste start na 20 jaar.
wordt vervolgt
Aangezien ik nog wacht op de olie kon ik mooi deze vraag even stellen op het forum.
Heb trouwens de olie die voorgeschreven stond in het werkplaatshandboek aangehouden.
20w40 was niet leverbaar dus vandaar dat het 20w50 is geworden, wat door de verkrijgbaarheid besteld moest worden.
zodra dat er inzit kan er worden proefgedraaid. De motor heeft bijna 20 jaar stil gestaan dus het is spannend hoe snel hij(Y) weer tot leven komt.
Inmiddels zijn vorderingen en verhalen te lezen op onze weblog:
http://www.ghysenotje.web-log.nl
Binnenkort een link naar Youtube voor eerste start na 20 jaar.
wordt vervolgt
Heb je al bij de HEMA gekeken? Om een wazige reden hebben ze daar vaak 20w40 liggen...ghys schreef:20w40 was niet leverbaar dus vandaar dat het 20w50 is geworden, wat door de verkrijgbaarheid besteld moest worden.
Good luck!
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: Proefdraaien is mogelijk, vorderingen zie weblog
20W40 of 20W 50 maakt niet zoveel uit. Aanvangsdikte is hetzelfde. Alleen blijft de 20W50 als ie warm wordt wat stroperiger. Dat kan alleen problemen geven als het streng vriest , en zelfs dan valt het wel mee.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.