gebarsten culasse?
gebarsten culasse?
Hey,
één van mijn HY's staat bij de citroën garage voor eens op punt gezet te worden. Omdat de uitlaatcollecteur (of spruitstuk) niet goed tegen de culasse (of kleppendeksel) aansloot en er langs die weg gassen ontsntapten, werd die eraf gehaald voor ineens nieuwe pakkingen te steken. Nu heeft de garagist ook de guzons (of.... zon metalen staafje met aan 2 uiteinden draad) ook uit het blok gehaald omdat bij enkele de draad afgesleten was, en er dus nieuwe in moesten. Nu blijkt dat uit 2 gaten (ik weet nog niet welke) er water komt gelopen, wat volgens de garage niet de bedoeling is. Zijn diagnose: er zitten scheurtjes in de culasse, en zal dus water verbruiken en das nie zo goed.
Nu zijn mijn vragen: zou er idd geen water uit die gaten mogen komen? Hoe erg is het dat er water uitkomt? En wat is een eventuele oplossing?
Alvast bedankt!
één van mijn HY's staat bij de citroën garage voor eens op punt gezet te worden. Omdat de uitlaatcollecteur (of spruitstuk) niet goed tegen de culasse (of kleppendeksel) aansloot en er langs die weg gassen ontsntapten, werd die eraf gehaald voor ineens nieuwe pakkingen te steken. Nu heeft de garagist ook de guzons (of.... zon metalen staafje met aan 2 uiteinden draad) ook uit het blok gehaald omdat bij enkele de draad afgesleten was, en er dus nieuwe in moesten. Nu blijkt dat uit 2 gaten (ik weet nog niet welke) er water komt gelopen, wat volgens de garage niet de bedoeling is. Zijn diagnose: er zitten scheurtjes in de culasse, en zal dus water verbruiken en das nie zo goed.
Nu zijn mijn vragen: zou er idd geen water uit die gaten mogen komen? Hoe erg is het dat er water uitkomt? En wat is een eventuele oplossing?
Alvast bedankt!
Re: gebarsten culasse?
Hoi Pieter,
de tapeinden waar het uitlaatspruitstuk mee vast zit op je kop komen uit in de koelmantel van de kop.
Als je ze er uitdraait dan gaat het dus lekken.
Dit is normaal en komt niet door scheuren in je kop.
Nieuwe tapeinden moet je monteren met wat vloeibare pakking of borgmiddel zodat het niet gaat lekken.
Succes,
Edwin.
de tapeinden waar het uitlaatspruitstuk mee vast zit op je kop komen uit in de koelmantel van de kop.
Als je ze er uitdraait dan gaat het dus lekken.
Dit is normaal en komt niet door scheuren in je kop.
Nieuwe tapeinden moet je monteren met wat vloeibare pakking of borgmiddel zodat het niet gaat lekken.
Succes,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Re: gebarsten culasse?
Is dit bij alle tapeinden zo of maar bij enkele? Indien slechts bij enkele, weet je dan soms dewelke?
thx
Pieter
thx
Pieter
Re: gebarsten culasse?
Hoi,
ik weet niet precies welke wel en welke niet.
Edwin
ik weet niet precies welke wel en welke niet.
Edwin
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma jan 21, 2008 2:49 pm
Re: gebarsten culasse?
Dag Pieter, het is heel eenvoudig : alle tapeinden die het uitlaatspruitstuk op de zijkant van
de kop van de motor vastzetten met daarvoor geschikte vloeibare pakking, dat zijn er dus
8, twee voor elke cylinder.
Vr.gr. Stevan Luyckx.
de kop van de motor vastzetten met daarvoor geschikte vloeibare pakking, dat zijn er dus
8, twee voor elke cylinder.
Vr.gr. Stevan Luyckx.
Re: gebarsten culasse?
dus als ik het goed begrijp ouden ze eigenlijk allemaal moeten lekken, eens ze proper gemaakt zijn?
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: gebarsten culasse?
Weet ik ook niet zeker of ze allemaal doorlopen, maar als je ze allemaal met vloeibare pakking in elkaar zet ben je wel zeker dat ze geen van allen lekken, toch ?
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.