Tip van Teun ("CCR Haventreffen te Rozenburg op "de Punt")
-
- HY Forum Liefhebber
Re: Tip van Teun ("CCR Haventreffen te Rozenburg op "de Punt")
Punttreffen van CCR is idd heel bijzonder, maar je moet er van houden.
Water, wind en alles wat bij de tijd van het jaar hoort. Ingeklemd tussen twee drukke vaarwegen; Nieuwe Waterweg en Hartelkanaal. Aan de ene kant uitzicht op veerboot naar Engeland en skyline van Hoek van Holland aan andere kant uitzicht op ertsoverslag.
Op de site van de CCR vind je zeker een afbeelding van het terrein.
Voor wie het Rotterdamse havengebied eens wil zien een pracht locatie voor toertochten. Het inmens brede strand van Oostvoorne ligt niet ver.
In Maassluis is op 3 en 4 oktober Furiade zie http://www.furiade.nl. Voor wie ervan houdt een topper. Zonder dit evenement is Maassluis (pont over) een klein oud stadje met een gezellig oud centrum plus terrasjes op de markt. Naast het oude centrum heeft Maassluis uitbreidingswijken met o.a. een modern winkelcentrum. Het oude centrum ligt op loopafstand van de pont, het nieuwere deel op ca 2 km de verste uitbreiding op ca 5 km van de pont.
Tip voor liefhebbers van een goede chinees is De Gouden Kom aan het Westeinde (ca 4 km vanaf veerpont). Waarschijnlijk wel reserveren en niet de goedkoopste, maar al jaren de beste. In de dertig jaar dat ik in Maasslsuis woonde vond ik geen beter chinees restaurant, maar twijfel gerust aan mijn voorkeur hoor. Wat dichterbij de veerpont in het oude centrum is een afhaalchinees Kam Fong Noordvliet 11 (veel en goed voor weinig geld).
Het is op zaterdag erg druk in Maassluis, dus geen garantie voor de service op zo'n dag.
Overigens zitten er in Rozenburg ook wel chinezen, maar zover ik weet van meer gemiddelde kwaliteit.
De Punt (10 km vanaf dorp Rozenburg) is een aanrader, maar verwacht geen mooie camping in een idylische omgeving, verwacht niet te veel faciliteiten, verwacht wel een gezellige club liefhebbers.
Water, wind en alles wat bij de tijd van het jaar hoort. Ingeklemd tussen twee drukke vaarwegen; Nieuwe Waterweg en Hartelkanaal. Aan de ene kant uitzicht op veerboot naar Engeland en skyline van Hoek van Holland aan andere kant uitzicht op ertsoverslag.
Op de site van de CCR vind je zeker een afbeelding van het terrein.
Voor wie het Rotterdamse havengebied eens wil zien een pracht locatie voor toertochten. Het inmens brede strand van Oostvoorne ligt niet ver.
In Maassluis is op 3 en 4 oktober Furiade zie http://www.furiade.nl. Voor wie ervan houdt een topper. Zonder dit evenement is Maassluis (pont over) een klein oud stadje met een gezellig oud centrum plus terrasjes op de markt. Naast het oude centrum heeft Maassluis uitbreidingswijken met o.a. een modern winkelcentrum. Het oude centrum ligt op loopafstand van de pont, het nieuwere deel op ca 2 km de verste uitbreiding op ca 5 km van de pont.
Tip voor liefhebbers van een goede chinees is De Gouden Kom aan het Westeinde (ca 4 km vanaf veerpont). Waarschijnlijk wel reserveren en niet de goedkoopste, maar al jaren de beste. In de dertig jaar dat ik in Maasslsuis woonde vond ik geen beter chinees restaurant, maar twijfel gerust aan mijn voorkeur hoor. Wat dichterbij de veerpont in het oude centrum is een afhaalchinees Kam Fong Noordvliet 11 (veel en goed voor weinig geld).
Het is op zaterdag erg druk in Maassluis, dus geen garantie voor de service op zo'n dag.
Overigens zitten er in Rozenburg ook wel chinezen, maar zover ik weet van meer gemiddelde kwaliteit.
De Punt (10 km vanaf dorp Rozenburg) is een aanrader, maar verwacht geen mooie camping in een idylische omgeving, verwacht niet te veel faciliteiten, verwacht wel een gezellige club liefhebbers.
Grijze GHYS
Het is Citroën of mijn fiets!
HY78 1972 [BE-40-65]
GS CLUB 1220 BREAK (geschorst gas/mrb) [14-NN-JB]
C3 1.4i 16v X-TR [84-PH-GT]
2CV Charleston (wacht op reparatie) [NR-15-VB]
C4 Grand Picasso
(steeds minder de) fiets
HY78 1972 [BE-40-65]
C4 Grand Picasso
(steeds minder de) fiets
heey aangenaam mede Ghys en ook een grijze
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Kijk,
Dat is leuk, die tips, des te meer heb ik zin om te gaan. Ik hoop dat zich nog wat mensen aanmelden.
gr CitrofielNL
Dat is leuk, die tips, des te meer heb ik zin om te gaan. Ik hoop dat zich nog wat mensen aanmelden.
gr CitrofielNL
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Winderig, maar overdag veelal droog en de Furieade is de moeite waard en het treffen was verrder prima georganiseerd, dus tof! 's nachts lekker in slaap gewiegd door de wind en onder een deken van regendruppels prima geslapen 
gr CitrofielNL

gr CitrofielNL
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik kon zaterdag niet gemist worden, anders had ik zeker even langsgekomen. Jammer. Foto's ??
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
`Helaas heb ik niet zoveel goede foto's, maar naast dit topic staan de foto's van Martijn van Wel, geeft in ieder geval een aardig beeld van de "camping".
gr CitrofielNL
gr CitrofielNL
-
- HY Forum Liefhebber

Grijze GHYS
HY78 1972 [BE-40-65]
C4 Grand Picasso
(steeds minder de) fiets
HY78 1972 [BE-40-65]
C4 Grand Picasso
(steeds minder de) fiets
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
dE NAAM HAD NIET BETER GEKOZEN KUNNEN WORDEN DAT WEEKEINDE! PROFICIAT!
gr CitrofielNL
gr CitrofielNL