HW Remmysterie
HW Remmysterie
We hebben een HW uit 1970 met ca. 30.000km uit Frankrijk die ca. 8 jaar heeft stilgestaan. Bij de Bus is bij een remrevisie bedrijf het remsysteem gereviseerd. Nieuwe hoofdrempomp, achter nieuwe remcylinder, nieuwe remvoering voor en achter. Nu is de HW ter APK keuring weer aangeboden bij de Citroendealer in Emmen en laten de remmen niet los. Volgens de dealer is het de hoofdrempomp [nieuwe pomp van HY Team erop gezet]. Volgens HY team kan dit niet het probleem zijn, maar moeten de slangen dichtzitten. Alles bij elkaar zijn we een half jaar verder en nog niet de bus door de APK. Vandaag nieuwe hoofdrempomp en slangen naar de dealer gebracht. Rekening remrevisie wordt niet betaald [ca. € 1100,00] rechtsbijstand ingeschakeld. Remrevisie bedrijf heeft opdracht aan Citroen dealer gegeven om de remmen verder te repareren.
We zijn benieuwd wanneer de remmen goed zijn en wat het euvel is! Gelukkig hebben we voldoende positieve ervaringen met deze HW! To be continued
tHYgertje, Emmen .
We zijn benieuwd wanneer de remmen goed zijn en wat het euvel is! Gelukkig hebben we voldoende positieve ervaringen met deze HW! To be continued
tHYgertje, Emmen .
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Re: HW Remmysterie
Bah, wat een gezeur! dat wil je helemaal niet hebben met een voertuig welke je juist voor je plezier hebt. Ik wens je veel sterkte en succes met de afhandeling en hoop dat het spoedig recht zal komen.
Verder denk ik dat het heel verstandig is dat er iemand aan de wagen gaat werken met specifieke kennis en ervaring. Dit, in combinatie met een portie liefde voor het type-H en een flinke dosis geduld is vaak het perfecte recept voor een goede oplossing. Helaas is dit vaak ver te zoeken bij de dealers....
Verder denk ik dat het heel verstandig is dat er iemand aan de wagen gaat werken met specifieke kennis en ervaring. Dit, in combinatie met een portie liefde voor het type-H en een flinke dosis geduld is vaak het perfecte recept voor een goede oplossing. Helaas is dit vaak ver te zoeken bij de dealers....
Hoi, een HW heeft toch een hydraulisch systeem voor de achter as en dus ook remmen met LHM olie?
Is er misschien een verkeerde hoofdremcylinder opgezet die voor DOT4 bedoeld is?
Dat zou een en ander kunnen verklaren?
Edwin.
Is er misschien een verkeerde hoofdremcylinder opgezet die voor DOT4 bedoeld is?
Dat zou een en ander kunnen verklaren?
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Bliksem, dan zullen de remcilinders ook wel voor DOT4 bedoeld zijn! Het omgekeerde heb ik onlangs bij een Dyane mogen aanschouwen. Er was een Belgische garage creatief geweest die een LHM hofdremcilinder had geplaatst op een DOT-systeem. Alles zat vast bij een heftige remactie....
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Dan hoop ik dat je het oude spul nog allemaal hebt, remcilinders en hoofdremcilinders op LHM zijn namelijk bijna niet meer te vinden.
25 mei 2008, Hoera, na vervangen van de voorremslangen[matige staat] en de hoofdremcilinder is de HW APK afgemeld. Zaterdag 24 mei heb ik hem weer in mijn bezit.tHYgertje schreef:We hebben een HW uit 1970 met ca. 30.000km uit Frankrijk die ca. 8 jaar heeft stilgestaan. Bij de Bus is bij een remrevisie bedrijf het remsysteem gereviseerd. Nieuwe hoofdrempomp, achter nieuwe remcylinder, nieuwe remvoering voor en achter. Nu is de HW ter APK keuring weer aangeboden bij de Citroendealer in Emmen en laten de remmen niet los. Volgens de dealer is het de hoofdrempomp [nieuwe pomp van HY Team erop gezet]. Volgens HY team kan dit niet het probleem zijn, maar moeten de slangen dichtzitten. Alles bij elkaar zijn we een half jaar verder en nog niet de bus door de APK. Vandaag nieuwe hoofdrempomp en slangen naar de dealer gebracht. Rekening remrevisie wordt niet betaald [ca. € 1100,00] rechtsbijstand ingeschakeld. Remrevisie bedrijf heeft opdracht aan Citroen dealer gegeven om de remmen verder te repareren.
tHYgertje, Emmen .
Nu nog de afhandeling met het remrevisiebedrijf, dus zorgen dat we er financieel goed afkomen. [rechtsbijstand wordt hierbij ingeschakeld].
To be continued, leek een goede afsluiting van dit drama.
Echter, blijkt het probleem groter dan leek. Na APK keuring heeft de HW in de garage gestaan en na een paar maandjes een proefrit gemaakt. Remmen werken nog steeds niet.
Na een paar keer trap ik door het systeem heen en beginnen de problemen opnieuw.
Wat discussies later is het vermoeden dat de HW een grotere remcilinder nodig heeft met meer capaciteit. Het is een enkel remsysteem maar het laadvermogen van een HW is 3200 kg tegen een HY 1600 kg. Het revisie bedrijf heeft de oude cilinder weggegooit dus wat er af is gekomen is niet reproduceerbaar.
Wie kan mij aan info of ideeen helpen! Graag reactie!!
Echter, blijkt het probleem groter dan leek. Na APK keuring heeft de HW in de garage gestaan en na een paar maandjes een proefrit gemaakt. Remmen werken nog steeds niet.
Na een paar keer trap ik door het systeem heen en beginnen de problemen opnieuw.
Wat discussies later is het vermoeden dat de HW een grotere remcilinder nodig heeft met meer capaciteit. Het is een enkel remsysteem maar het laadvermogen van een HW is 3200 kg tegen een HY 1600 kg. Het revisie bedrijf heeft de oude cilinder weggegooit dus wat er af is gekomen is niet reproduceerbaar.
Wie kan mij aan info of ideeen helpen! Graag reactie!!