nieuw op het hy forum
-
- HY Forum Liefhebber
- Kenteken: bd-02-kr
- Contacteer:
nieuw op het hy forum
hallo allemaal , ik ben jeroen en stel me bij deze gelijk even voor , ben 27 en reed mijn eerste hy toen ik 19 was deze is trouwens nog steeds op straat naar rdw gegevens en ik zie hem af en toe op citromobiel , hij gaat door het leven als een gele hy genaamd tweety.
Ik heb een eigen citroen garage bedrijf in leek . echter zal ik hier niet over gaan beginnen in een forum , ik vind het leuk om eens op forums te lezen en te kijken alleen denken mensen soms nog wel eens dat dat in eigen belang is , dat is niet het geval maar wilde het wel even melden .
bn dagelijks met 2cv bezig maar mij eigen hobby heeft zich ook verlegd naar de bedrijfs citroens , zo ben ik voor mijn eigen hobby een citroen u23 aan het restaureren.
deze tekst had ik ook ergens in een vervoer topic geypt maar dacht laat ik me even hier voorstellen.
Ik heb een eigen citroen garage bedrijf in leek . echter zal ik hier niet over gaan beginnen in een forum , ik vind het leuk om eens op forums te lezen en te kijken alleen denken mensen soms nog wel eens dat dat in eigen belang is , dat is niet het geval maar wilde het wel even melden .
bn dagelijks met 2cv bezig maar mij eigen hobby heeft zich ook verlegd naar de bedrijfs citroens , zo ben ik voor mijn eigen hobby een citroen u23 aan het restaureren.
deze tekst had ik ook ergens in een vervoer topic geypt maar dacht laat ik me even hier voorstellen.
Re: nieuw op het hy forum
Hoi Jeroen,
Welkom. Mooi hoor, een U23. Leuk om het verslag ervan op internet te zien, ik wou dat ik de mogelijkheden had om een auto zo mooi te restaureren. Het is vast een stuk lastiger aan onderdelen komen dan een HY. Is 1900 traction avant motor een grotere dan die in de HY zat (die komt uit de Traction Avant 11)? Ik dacht dat het al de grootste 4 cilinder traction motor was namelijk.
Als er een update van je U23 verhaal is, mag je best een linkje achterlaten! Dat vinden we allemaal schitterend om te lezen.
Groet,
Raymond
Welkom. Mooi hoor, een U23. Leuk om het verslag ervan op internet te zien, ik wou dat ik de mogelijkheden had om een auto zo mooi te restaureren. Het is vast een stuk lastiger aan onderdelen komen dan een HY. Is 1900 traction avant motor een grotere dan die in de HY zat (die komt uit de Traction Avant 11)? Ik dacht dat het al de grootste 4 cilinder traction motor was namelijk.
Als er een update van je U23 verhaal is, mag je best een linkje achterlaten! Dat vinden we allemaal schitterend om te lezen.
Groet,
Raymond
-
- HY Forum Super Expert
Welkom op 't forum.
Erg mooi die U23!
gr. Stephan
Erg mooi die U23!
gr. Stephan
uhm...U23?
Misschien zie ik het over het hoofd maar waar vinden jullie de link van de prachtige u23?
Misschien zie ik het over het hoofd maar waar vinden jullie de link van de prachtige u23?
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Hoi,
welkom, had de u23 al eens gezien, vind ik erg leuk moet ik zeggen heb wel wat met de bestellers van citroen.
succes en hou ons op de hoogte
gr CitrofielNL
welkom, had de u23 al eens gezien, vind ik erg leuk moet ik zeggen heb wel wat met de bestellers van citroen.
succes en hou ons op de hoogte

gr CitrofielNL
-
- HY Forum Liefhebber
- Contacteer:
kzal jullie op de hoogte houden maar de vorderingen zijn momenteel klein , wacht op onderdelen die ik nodig heb om verder te kunnen , (motor word gespoten, ) en dan kan ik deze weer opbouwen , en ik heb een zooi bevestigings materiaal bij de verzinkerij liggen voor geel verzinken. heb namelijk alle oude bouten zoveel mogelijk gebruikt omdat daar chevrons in zitten.
momenteel ligt er ook een 82`ger hy bus uit elkaar in de garage voor deel restauratie (spuiten , remmen en techniek fatsoeneren) en daar zal ik binnenkort ook foto`s van plaatsen.
momenteel ligt er ook een 82`ger hy bus uit elkaar in de garage voor deel restauratie (spuiten , remmen en techniek fatsoeneren) en daar zal ik binnenkort ook foto`s van plaatsen.
-
- HY Forum Liefhebber
- Contacteer:
Onderdelen zijn soms inderdaad lastig maar bij bepaalde onderdelen viel het weer reuze mee , veel techniek is van traction , motorblok is een beetje een mix van traction en hy maar eigenlijk alles nog van te krijgen, wielremcilinders enz zijn nog te nieuw te bestellen (a 165,- ex per stukRee schreef:Hoi Jeroen,
Groet,
Raymond

Laatst gewijzigd door jeroen27 op di jan 20, 2009 8:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad mooi restauratieverslag van de U23. Binnenkort ook van de HY?
-
- HY Forum Liefhebber
- Contacteer:
plus minus over een week heb ik de hy op de site staan , deze word niet zo uit elkaar getrokken als de u23 maar wel strak en netjes er weer bijgezet.ghys schreef:Inderdaad mooi restauratieverslag van de U23. Binnenkort ook van de HY?
voorproefje
dit is de hy die waar we mee bezig zijn , lelijk bijgekwast , 3 jaar gestaan , maar geen deuken , geen laswerk

3 feb gaat die naar de spuiter.

-
- HY Forum Liefhebber
- Contacteer:
staat inmiddels ook op de site