na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 151
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:13 pm
- Locatie: Ovezande
na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
In het onderwerp 'stel jezelf voor' had ik al aangegeven dat ik onze vers gekochte HY zou laten test keuren. Hieronder een opsomming van de resultaten. Op zich valt 't mee:
- veel glaasjes van de lampen te verweerd en rechtse koplamp teveel roest.
- massaprobleem knipperlicht rechts achter (slecht gerepareerde verlichting?)
- stuurspeling (voorbode van ellende of is dit normaal?)
- heeeeel veeeeel haarscheurtjes in de banden (gelukkig heeft ie binnenbanden)
- bevestiging motorkap(klep) doorgeroest
- onderste fusee kogel rechts is kaduuk
- bovenste fusee kogel links heeft speling, dus ook bijna kapot
- toevoerleidingen naar de rempomp verstopt/niet ok/slecht
- remmen opstellen
- hoesjes en o ringen schoonmaken van vet,olie,drab etc en inspecteren
- remleiding achter niet goed vast
- rem rechts achter loop aan
- langsbalken links en rechts (onderkant) achter de voorwielen verrot met grote gaten (links: 30cm lang over breedte balk)
- 1 dwarsbalk (3e vanaf achter) is rot
- diverse bevestigingspunten van de plaatdelen los.
Dit was t eigenlijk (voorlopig). Zodra ik er in 't voorjaar aan ga beginnen heb ik waarschijnlijk verse vragen en uitdagingen. Indien iemand naar aanleiding van bovenstaande lijst tips heeft dan houd ik me natuurlijk aanbevolen aangezien dit m'n eerste oldtimer is. Daarnaast verschaft 't forum natuurlijk al behoorlijk wat informatie. Als iemand nog hy gereedschap heeft om ofwel te verkopen of voor bruikleen dan hoor ik 't graag.
groeten,
Stephan
- veel glaasjes van de lampen te verweerd en rechtse koplamp teveel roest.
- massaprobleem knipperlicht rechts achter (slecht gerepareerde verlichting?)
- stuurspeling (voorbode van ellende of is dit normaal?)
- heeeeel veeeeel haarscheurtjes in de banden (gelukkig heeft ie binnenbanden)
- bevestiging motorkap(klep) doorgeroest
- onderste fusee kogel rechts is kaduuk
- bovenste fusee kogel links heeft speling, dus ook bijna kapot
- toevoerleidingen naar de rempomp verstopt/niet ok/slecht
- remmen opstellen
- hoesjes en o ringen schoonmaken van vet,olie,drab etc en inspecteren
- remleiding achter niet goed vast
- rem rechts achter loop aan
- langsbalken links en rechts (onderkant) achter de voorwielen verrot met grote gaten (links: 30cm lang over breedte balk)
- 1 dwarsbalk (3e vanaf achter) is rot
- diverse bevestigingspunten van de plaatdelen los.
Dit was t eigenlijk (voorlopig). Zodra ik er in 't voorjaar aan ga beginnen heb ik waarschijnlijk verse vragen en uitdagingen. Indien iemand naar aanleiding van bovenstaande lijst tips heeft dan houd ik me natuurlijk aanbevolen aangezien dit m'n eerste oldtimer is. Daarnaast verschaft 't forum natuurlijk al behoorlijk wat informatie. Als iemand nog hy gereedschap heeft om ofwel te verkopen of voor bruikleen dan hoor ik 't graag.
groeten,
Stephan
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Je hebt in ieder geval nog wel even wat te doen dan en ik hoop dat je er niet veel voor betaald hebt
Aan de andere kant: gaten van 30cm kun je tenminste makkelijk zien...
Kan helaas op al deze punten geen tips geven (dat zijn zaken die nog niet stuk zijn geweest bij mij (afkloppen)) en ben benieuwd naar verslagen van de reparaties
Je motor is wel goed? Ah gevonden, je hebt er mee kunnen rijden.
Geheel terecht dat ie geen APK meer heeft... chassisbalken doorgerot, slechte remmen en kapotte fusees? Dat je er mee hebt durven rijden...
In ieder geval veel succes!
(en benieuwd naar foto's
)

Aan de andere kant: gaten van 30cm kun je tenminste makkelijk zien...
Kan helaas op al deze punten geen tips geven (dat zijn zaken die nog niet stuk zijn geweest bij mij (afkloppen)) en ben benieuwd naar verslagen van de reparaties

Je motor is wel goed? Ah gevonden, je hebt er mee kunnen rijden.
Geheel terecht dat ie geen APK meer heeft... chassisbalken doorgerot, slechte remmen en kapotte fusees? Dat je er mee hebt durven rijden...
In ieder geval veel succes!
(en benieuwd naar foto's

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 151
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:13 pm
- Locatie: Ovezande
Tja dat ik nog wat te doen heb was ook een beetje de insteek bij 't kopen van een opknapper.
Op zich valt 't nog mee naar mijn idee. Afgezien van de chassisbalken zijn 't veel kleine dingetjes. De fuseekogels laat ik door de garage repareren. verders wil ik veel zelf proberen doen (positief denken).
De buiten en binnenkant zijn verders ook wel aan een oplapbeurt toe en met een nieuwe verflaagje kom je al ver.
De motor draait erg mooi (2 slagen met de slinger en hij draait) en onder de dop ziet 't er allemaal netjes en schoon uit. deze revisie motor heeft naar 't schijnt ongeveer 7000 km gelopen en de koppeling is net zo oud.
Prijzen van 4 tot 6000 euro zie ik op de diverse sites staan. Ons aankoop bedrag + reparaties hoop ik op zo'n 3000 totaal uit te komen. Dus lijkt me niet zo slecht.
Dat van de fusees en slechte remmen wist ik pas na de keuring, maar ik hoopte onderweg wel al dat 't niet standaard zo slecht was
ik zal nog wel een foto erbij zoeken. roest, roest....
Vanwege gebrek aan een internetsite om foto's vandaan te lnken kan dit dus niet lees ik net. jammer.
Op zich valt 't nog mee naar mijn idee. Afgezien van de chassisbalken zijn 't veel kleine dingetjes. De fuseekogels laat ik door de garage repareren. verders wil ik veel zelf proberen doen (positief denken).
De buiten en binnenkant zijn verders ook wel aan een oplapbeurt toe en met een nieuwe verflaagje kom je al ver.
De motor draait erg mooi (2 slagen met de slinger en hij draait) en onder de dop ziet 't er allemaal netjes en schoon uit. deze revisie motor heeft naar 't schijnt ongeveer 7000 km gelopen en de koppeling is net zo oud.
Prijzen van 4 tot 6000 euro zie ik op de diverse sites staan. Ons aankoop bedrag + reparaties hoop ik op zo'n 3000 totaal uit te komen. Dus lijkt me niet zo slecht.
Dat van de fusees en slechte remmen wist ik pas na de keuring, maar ik hoopte onderweg wel al dat 't niet standaard zo slecht was

ik zal nog wel een foto erbij zoeken. roest, roest....
Vanwege gebrek aan een internetsite om foto's vandaan te lnken kan dit dus niet lees ik net. jammer.
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 151
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:13 pm
- Locatie: Ovezande
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
De testkeuring was al niet best en het bleek wat meer dan verwacht. Een paar maanden na aankoop van hytje1 zag ik nog 'n hy toevallig op de sloop (nog met kenteken). na een korte inspectie bleken er nog 4 goede banden onder te zitten, draaiende motor en remde (toen) nog goed. Na 'n beetje onderhandelen gekocht als donor auto (hytje2) voor de prijs van zegge 3 nieuwe banden. Na veel schuurwerk en wat laswerk aan hytje1 blijken de gebreken van hytje1 wel wat omvangrijker dan door de verkoper aangegeven (kat in de zak?). Had die toen ff geluk dat ik een (wat te enthousiaste) leek ben.
Na wat twijfelen toch (als vergelijkingsmateriaal) t chassis van hytje2 eens goed bekeken en zowaar dit is gewoon bikkelhard!
Een paar weken geleden een beslissing gemaakt tussen hytje1 met een goede motor, slechte remmen, veel rotte plekken en goed camper interieur en hytje2 met veel rotte plekken, inmiddels binnen een jaar?? zonder te rijden zeer slecht remmend, MAARRR goed rijdend en een goed chassis. Dus ben ik begonnen met de onderdelen auto om te 'toveren' tot beauty! Het gaat nog wel een tijdje duren voordat ik hiermee klaar ben, maar ik hoef er in ieder geval niet meer onder te liggen. Ik heb 'm nog niet aan 'n testkeuring durven onderwerpen en maar gelijk begonnen met de pijnpunten bloot te leggen.
Is het lastig om de neusplaten, voet-opstapjes en de spatborden (deze zijn er wel al af) te vervangen? Bij alle plaatdelen zie ik namelijk telkens weer die vouwranden terug komen en lijkt me lastig op een mooie wijze te vervangen. Daar waar de cabine vastzit aan de laadruimte zit er een losse vouwrand omheen dus lijkt mij dit een onderdeel wat los te krijgen is of kan ik beter zelf creatief met plaatsdelen worden?
Zoals ook op 1 vd foto's te zien is heeft de rechter dakrand aardig slijtage en dat heeft ertoe geleidt dat 't frame van de schuifdeur volledig doorgerot is. Mijn plan is om dit uit de 'nieuwe' donor hytje1 te slijpen en over te zetten of heeft iemand een beter idee?
groeten uit de zeeuwse klei.
Na wat twijfelen toch (als vergelijkingsmateriaal) t chassis van hytje2 eens goed bekeken en zowaar dit is gewoon bikkelhard!
Een paar weken geleden een beslissing gemaakt tussen hytje1 met een goede motor, slechte remmen, veel rotte plekken en goed camper interieur en hytje2 met veel rotte plekken, inmiddels binnen een jaar?? zonder te rijden zeer slecht remmend, MAARRR goed rijdend en een goed chassis. Dus ben ik begonnen met de onderdelen auto om te 'toveren' tot beauty! Het gaat nog wel een tijdje duren voordat ik hiermee klaar ben, maar ik hoef er in ieder geval niet meer onder te liggen. Ik heb 'm nog niet aan 'n testkeuring durven onderwerpen en maar gelijk begonnen met de pijnpunten bloot te leggen.
Is het lastig om de neusplaten, voet-opstapjes en de spatborden (deze zijn er wel al af) te vervangen? Bij alle plaatdelen zie ik namelijk telkens weer die vouwranden terug komen en lijkt me lastig op een mooie wijze te vervangen. Daar waar de cabine vastzit aan de laadruimte zit er een losse vouwrand omheen dus lijkt mij dit een onderdeel wat los te krijgen is of kan ik beter zelf creatief met plaatsdelen worden?
Zoals ook op 1 vd foto's te zien is heeft de rechter dakrand aardig slijtage en dat heeft ertoe geleidt dat 't frame van de schuifdeur volledig doorgerot is. Mijn plan is om dit uit de 'nieuwe' donor hytje1 te slijpen en over te zetten of heeft iemand een beter idee?
groeten uit de zeeuwse klei.
- Bijlagen
-
- DSC05138.JPG (130.74 KiB) 33970 keer bekeken
-
- DSC05137.JPG (143.66 KiB) 33971 keer bekeken
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
Ik ben in ieder geval jalours op de ruimte die je hebt om in te klussen!
Veel succes en hou ons op de hoogte!
Groet,
Ree
Veel succes en hou ons op de hoogte!
Groet,
Ree
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 151
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:13 pm
- Locatie: Ovezande
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
't is alweer een tijdje geleden dat ik jullie heb laten meegenieten met de voortgang van mijn projectje. Vandaar dat ik nu weer 'ns wat laat zien. De motorruimte is ook roestwerend behandeld en zilverkleurig geverfd. Op krikpunt linksvoor na zijn alle krikpunten gerepareerd. Ik ben ook inmiddels met de banaantjes begonnen. De bodem onder de bijrijderstoel is ook verwijderd en heb daar een nieuwe plaat in gelast en zo repareren we de boel van binnen af naar buiten.
Er zit per onderdeel best werk tussen diagnose stellen en het inlassen van het nieuwe stuk en dat zorgt ervoor dat 't toch wat traag gaat naar mijn idee. Aan de andere kant deert 't ook niet echt en zolang ik bezig blijf komt de apk toch stukje bij beetje dichterbij.
Het benzinetank compartiment is ook opgelast dus het vuil vanonder de banden kan niet meer tegen de benzinetank spatten.
Probleempje is alleen nog de trommel verwijderen links voor. Deze is erg 'gehecht' aan de auto zullen we maar zeggen. Tot dusver probeer 'm los te praten, terwijl ik aan de rest van de bus werk........nog zonder resultaat!
volgende keer meer!
gr. Stephan
Er zit per onderdeel best werk tussen diagnose stellen en het inlassen van het nieuwe stuk en dat zorgt ervoor dat 't toch wat traag gaat naar mijn idee. Aan de andere kant deert 't ook niet echt en zolang ik bezig blijf komt de apk toch stukje bij beetje dichterbij.
Het benzinetank compartiment is ook opgelast dus het vuil vanonder de banden kan niet meer tegen de benzinetank spatten.
Probleempje is alleen nog de trommel verwijderen links voor. Deze is erg 'gehecht' aan de auto zullen we maar zeggen. Tot dusver probeer 'm los te praten, terwijl ik aan de rest van de bus werk........nog zonder resultaat!
volgende keer meer!
gr. Stephan
- Bijlagen
-
- het nieuwe stuk dak erin gelast en ook het nieuwe kokerprofiel ligt erop. nu de schuifdeur rail nog.
- DSC06603.JPG (148.21 KiB) 33797 keer bekeken
-
- Al het verrotte is eruit geslepen.
- DSC06600.JPG (141.48 KiB) 33795 keer bekeken
-
- Rechts achter gerepareerd. links heb ik dezelfde truc uitgehaald.
- DSC06602.JPG (155 KiB) 33793 keer bekeken
-
- Rechts achter helemaal verrot en daarom alle roest verwijderd.
- DSC06599.JPG (153.53 KiB) 33793 keer bekeken
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
Om de remtrommel los te maken,heb je een zware slagtrekker nodig of bij gebrek het wiel
weer monteren en met een zo zwaar mogelijke hamer op de band slaan en steeds verdraaien.
Ik neem aan dat je de boutjes door de trommel aan de naaf eruit heb.
weer monteren en met een zo zwaar mogelijke hamer op de band slaan en steeds verdraaien.
Ik neem aan dat je de boutjes door de trommel aan de naaf eruit heb.
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 151
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:13 pm
- Locatie: Ovezande
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
hallo Gerard,
Nou tot zover kom ik niet eens want de centrale moer wil er niet af. Aan de bijrijderszijde is ie de trommel er wel al af, maar links lukt 't dus niet zo.
Ik spuit 'm regelmatig in met kruipolie, maar weet niet of dat de oplossing is.
Komt wel goed, maar weet alleen nog niet hoe en wanneer
Nou tot zover kom ik niet eens want de centrale moer wil er niet af. Aan de bijrijderszijde is ie de trommel er wel al af, maar links lukt 't dus niet zo.
Ik spuit 'm regelmatig in met kruipolie, maar weet niet of dat de oplossing is.
Komt wel goed, maar weet alleen nog niet hoe en wanneer

Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
In principe moet deze moer naar "bedenden" draaien als je de arm richting de neus hebt omdat de aandrijving hem dan niet los kan draaien. Het kan zijn dat er een as van de verkeerde kant gemonteerd is, en dat ie dus de andere kant op draait.
m.a.w. aan de bestuurderskant hoort ie naar links los te gaan, tenzij de verkeerde as gemonteerd is.
Ree
m.a.w. aan de bestuurderskant hoort ie naar links los te gaan, tenzij de verkeerde as gemonteerd is.
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
Ja,officieel zit rechts linkse draad en rechts linkse draad.Dus als je de rechter normaal heb
losgedraaid zit de mogelijkheid erin dat de linker dan linksom moet losdraaien
losgedraaid zit de mogelijkheid erin dat de linker dan linksom moet losdraaien
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
Stephan
Als ik jouw foto's bekijk herken ik absoluut allerlei zaken die ik in de afgelopen 4 jaar bij mijn bus óók ben tegengekomen. Van rijdende roestbak naar een praktisch nieuwe bus die overal keihard is en strak in de lak zit en van binnen een juweeltje van een Camper ...
't Heeft dus al die jaren écht al m'n vrije tijd gekost, maar dat had ik er met liefde voor over !
En ... nog steeds !
Het rijdend gedeelte wàs en is nog steeds goed (tuurlijk ... wèl gesleuteld aan de remmen en zo, die zitten écht na zoveel jaren uiteindelijk muurvast ! (had de wielen er onderuit gehaald en de bus op hoge houten blokken gezet ... kon ik óók de hele bodem opnieuw tectyleren))
Héle delen van het plaatwerk heb ik, nèt als jij, ruim weggeslepen en ( ja, kost enige inspanning) met de hand opnieuw uit staalplaat weer in profiel geklopt.
Overigens een kleine tip (kwam daar zelf pas heel laat achter) : als je nieuwe stukken plaatwerk in de bus wilt lassen: zet ze eerst vast met parkers, daarna kleine laspunten op ruime afstand en daarna de tussenliggende naden met voldoende afkoeltijd langzaam "dicht-lassen", anders trekt alles krom ...
Daarna ... plamuren ... maar daar wordt je op den duur héél ervaren in !
En ... met zo'n riante ruimte om te knutselen ... moet ook jou dit uiteindelijk lukken !
Wens je véél succes !
Gert
Als ik jouw foto's bekijk herken ik absoluut allerlei zaken die ik in de afgelopen 4 jaar bij mijn bus óók ben tegengekomen. Van rijdende roestbak naar een praktisch nieuwe bus die overal keihard is en strak in de lak zit en van binnen een juweeltje van een Camper ...
't Heeft dus al die jaren écht al m'n vrije tijd gekost, maar dat had ik er met liefde voor over !
En ... nog steeds !
Het rijdend gedeelte wàs en is nog steeds goed (tuurlijk ... wèl gesleuteld aan de remmen en zo, die zitten écht na zoveel jaren uiteindelijk muurvast ! (had de wielen er onderuit gehaald en de bus op hoge houten blokken gezet ... kon ik óók de hele bodem opnieuw tectyleren))
Héle delen van het plaatwerk heb ik, nèt als jij, ruim weggeslepen en ( ja, kost enige inspanning) met de hand opnieuw uit staalplaat weer in profiel geklopt.
Overigens een kleine tip (kwam daar zelf pas heel laat achter) : als je nieuwe stukken plaatwerk in de bus wilt lassen: zet ze eerst vast met parkers, daarna kleine laspunten op ruime afstand en daarna de tussenliggende naden met voldoende afkoeltijd langzaam "dicht-lassen", anders trekt alles krom ...
Daarna ... plamuren ... maar daar wordt je op den duur héél ervaren in !
En ... met zo'n riante ruimte om te knutselen ... moet ook jou dit uiteindelijk lukken !
Wens je véél succes !
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 151
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:13 pm
- Locatie: Ovezande
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
Nou Gert mijn plan is de helft van 4 jaar tijd te nodig te hebben aangezien ik niet zoveel geduld heb en momenteel ff werkloos ben. De symptomen die je beschrijft komen inderdaad overeen met de 'kenmerken' van mijn bus! In plaats van parkers gebruik ik meestal mijn vader om te positioneren en me verder bijstaat met technische kennis, tips&tricks en.....jawel.....plamuurervaring (door 35 jaar Renault rijden) dus dat komt helemaal goed
Ik heb gisteren nog ff gecontroleerd maar aan de bijrijderszijde draait de moer rechtsom los dus dat klopt. Kan 't zijn dat ze niet omgewisseld zijn, maar allebei rechtsom los draaien oftewel dat links inderdaad een verkeerde as gemonteerd is? Is dat te controleren (zonder de schroefdraad te bekijken)?

Ik heb gisteren nog ff gecontroleerd maar aan de bijrijderszijde draait de moer rechtsom los dus dat klopt. Kan 't zijn dat ze niet omgewisseld zijn, maar allebei rechtsom los draaien oftewel dat links inderdaad een verkeerde as gemonteerd is? Is dat te controleren (zonder de schroefdraad te bekijken)?
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
Dat kan heel goed, dan is er gewoon een keer een andere as in gegaan. Ik denk niet dat het te controleren is, ze zijn namelijk identiek m.u.v. de draairichting van het draadeind. Gewoon proberen de boel de andere kant op los te draaien 
Ree

Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 942
- Lid geworden op: za jul 24, 2004 3:33 pm
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Locatie: Didam Gld
- Contacteer:
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
Wel gaaf om te zien hoe je het allemaal aanpakt. inderdaad jaloers op je ruimte! Hou ons op de hoogte.
Gr CitrofielNL
Gr CitrofielNL
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 151
- Lid geworden op: wo dec 27, 2006 5:13 pm
- Locatie: Ovezande
Re: na 'test'keuring bleek ie nog niet helemaal weg waardig
hmmm.....blijven dus nog steeds 2 mogelijkheden over: links EN rechtsom....to be continued!
qua ruimte, tja op 't platteland heb je dit soort ruimtes wat makkelijker voor handen tegen een redelijke prijs en daar ben ik natuurlijk blij mee. Ook aangezien er niet moeilijk over gedaan wordt dat hytje 3 tegen de voordeur van de loods staat. Net ff de ruitjes uit de voordeuren van hytje1 verwijderd en de linker voordeur uit hytje 1 is scrap, de voordeuren (+ driehoekjes,spatborden en neusplaten) uit hytje 2 liggen al op de schroothoop, de linkerdeur uit hytje 3 zou nog wat kunnen zijn en anders heb ik nog een reserveset voordeuren met hytje 1 meegekregen.
Het is alleen jammer dat 't momenteel zo koud is om te werken in een onverwarmde loods.
hierbij nog wel ff foto van de roestbehandeling van de neus.
gr. Stephan
qua ruimte, tja op 't platteland heb je dit soort ruimtes wat makkelijker voor handen tegen een redelijke prijs en daar ben ik natuurlijk blij mee. Ook aangezien er niet moeilijk over gedaan wordt dat hytje 3 tegen de voordeur van de loods staat. Net ff de ruitjes uit de voordeuren van hytje1 verwijderd en de linker voordeur uit hytje 1 is scrap, de voordeuren (+ driehoekjes,spatborden en neusplaten) uit hytje 2 liggen al op de schroothoop, de linkerdeur uit hytje 3 zou nog wat kunnen zijn en anders heb ik nog een reserveset voordeuren met hytje 1 meegekregen.
Het is alleen jammer dat 't momenteel zo koud is om te werken in een onverwarmde loods.
hierbij nog wel ff foto van de roestbehandeling van de neus.
gr. Stephan
- Bijlagen
-
- De neus heb ik na behandeling met roestconservering overgespoten met hittebestendige verf.
- DSC06604.JPG (138.64 KiB) 33552 keer bekeken