Welke auto kan de aansluiting van een twinnyload nog lastig maken? Juist.
Het ligt niet aan de twinnyload, maar aan het linker knipperlicht. Dat werkt wel op de hy, maar niet op de twinny. Ik zie aan de achterkant van het knipperlicht een aantal vertakkingen. 1 vertakking gaat naar de trekhaak. De andere vertakking gaat in de kokerbalk en lijkt er aan de andere kant uit te komen. En daar kan ik met mn logica niet bij. Het liefst zou ik alles wegtrekken, maar, het komende treffen binnen een week op me af komend, kies ik een subtielere variant.
Morgen ga ik de connectie / vertakking naar de trekhaakkabel vervangen, maar die vertakking die de kokerbalk gaat laat me niet los. Is dat de oude / originele bekabeling? Of wat is het anders?
Alvast bedankt,
Marc
bekabeling trekhaak
- Zusje
- HY Forum Liefhebber
- Kenteken: 07-95-SB
- Contacteer:
bekabeling trekhaak
Zusje is de naam van onze HY uit 1976.
-
- HY Forum Expert
- Kenteken: NV-12-ZR
Re: bekabeling trekhaak
Normaal komt er vanuit de onderkant van de auto een kabelboom naar binnen door het kokertje (40x40).
De draden komen via de zijkant er uit,vlak onder de verlichting,al het andere wat je ziet is niet origineel en zou ik verwijderen als het geen duidelijke bestemming heeft.
Je kunt de draadboom onder de auto onderbreken maar dat geeft meer risico met vocht e.d.
Ik heb extra gat boven het bestaande gat in het kokertje geboort en daar een kabeltje bij getrokken voor de kabel van de trekhaak.
Er zijn speciale klemmetjes in de handel waar je eenvoudig een aftakking kan maken,volgens mij gewoon bij de bekende bouwmarkten te verkrijgen of bij automaterialenzaak.
Je knipperlicht gaat wel trager als je twinnyload bij de originele lamp op komt.
Wil je dat hij sneller gaat zul je de schakelaar van je richtingaanwijzer moeten verbouwen en een standaard clignoteur moeten toepassen.
succes
Gr Willem
De draden komen via de zijkant er uit,vlak onder de verlichting,al het andere wat je ziet is niet origineel en zou ik verwijderen als het geen duidelijke bestemming heeft.
Je kunt de draadboom onder de auto onderbreken maar dat geeft meer risico met vocht e.d.
Ik heb extra gat boven het bestaande gat in het kokertje geboort en daar een kabeltje bij getrokken voor de kabel van de trekhaak.
Er zijn speciale klemmetjes in de handel waar je eenvoudig een aftakking kan maken,volgens mij gewoon bij de bekende bouwmarkten te verkrijgen of bij automaterialenzaak.
Je knipperlicht gaat wel trager als je twinnyload bij de originele lamp op komt.
Wil je dat hij sneller gaat zul je de schakelaar van je richtingaanwijzer moeten verbouwen en een standaard clignoteur moeten toepassen.
succes
Gr Willem
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.
- Zusje
- HY Forum Liefhebber
- Kenteken: 07-95-SB
- Contacteer:
Re: bekabeling trekhaak
Dag Willem,
Nu wordt me iets duidelijk. Dat wat ik ik zag als een vertakking de kokerbalk in, is waarschijnlijk de originele kabelboom.
Ik kan me herinneren dat de vorige eigenaar door een binnenbrandje een nieuwe kabelboom heeft gelegd en die is waarschijnlijk vanwege de inbouw van de bus, langs de bestuurderszijde naar achteren gelegd. Vreemd dat hij daar de nieuwe kabelboom heeft aangesloten op de oude.
Ik ken inderdaad die klemmetjes, ik ga eerst maar even zorgen dat het werkt voor vrijdag, dan kan ik het later weer netjes wegwerken.
Bedankt voor de hulp!
Groet,
Marc
Nu wordt me iets duidelijk. Dat wat ik ik zag als een vertakking de kokerbalk in, is waarschijnlijk de originele kabelboom.
Ik kan me herinneren dat de vorige eigenaar door een binnenbrandje een nieuwe kabelboom heeft gelegd en die is waarschijnlijk vanwege de inbouw van de bus, langs de bestuurderszijde naar achteren gelegd. Vreemd dat hij daar de nieuwe kabelboom heeft aangesloten op de oude.
Ik ken inderdaad die klemmetjes, ik ga eerst maar even zorgen dat het werkt voor vrijdag, dan kan ik het later weer netjes wegwerken.
Bedankt voor de hulp!
Groet,
Marc
Zusje is de naam van onze HY uit 1976.