Je kunt allerlei wetenschappelijk onderbouwde theorieën op dt onderwerp loslaten; naar mijn mening steek je méér op van de "proefondervindelijke" ervaringen van veel HY-rijders die al jarenlang op loodvrij c.q. gas rijden. Voor zover mij bekend leidt dit zelden tot problemen. Het enige waar (voor zover ik weet) meer (lees: vaker) aandacht aan geschonken moet worden is de juiste afstelling van de kleppen.
Wat dat betreft is het jammer dat er in verhouding maar weinig Forum-leden gewoon hun eigen ervaringen op dit medium "wegschrijven" zonder dat daar eerst een vraag aan ten grondslag moet liggen.
Benzine voor de hy
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: Benzine voor de hy
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
[offtopic]Ottje schreef:Wat dat betreft is het jammer dat er in verhouding maar weinig Forum-leden gewoon hun eigen ervaringen op
dit medium "wegschrijven" zonder dat daar eerst een vraag aan ten grondslag moet liggen.
Dat komt voor een groot deel door de opzet van dit forum.
Op het citroen-forum kan je over alles een onderwerp beginnen, dus bijna iedereen heeft wel een onderwerp over zijn auto waar alle klusjes wel even vermeld worden. Zie bijvoorbeeld hier en hier.
Dit forum is erg gericht op de componenten van ons busje. Dit nodigt niet uit tot het bijhouden van een log over je busje.
Misschien een rubriek aanmaken waar je over je auto kan "verhalen"?
[/offtopic]
-
- HY Forum Liefhebber
Even een vraag over het rijden op LPG. Heb in het verleden ook auto" s op LPG gehad en ik weet niet beter dat met rijden op gas de motor echt wel heter word en daarom de klepspeling iets groter moest zijn om verbrande kleppen te voorkomen. Is dit tegenwordig niet meer nodig?
H.W. de sleutelaar
Klepspeling moet m.i. hetzelfde zijn, wél wat vaker controleren. Kleppen zijn keihard en verbranden dus niet.