Hallo ik ben Tonie

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Mechuccio
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Tonie

Bericht door Mechuccio »

Nou, zojuist de dame weer opgehaald en het was weer tiken lopen.
Ik mer toch dat je met starten met een warme motor echt het trucje moet kennen, doorstarten heeft (bij deze dame iig) geen zin, echt een korte druk op de startknop, en als ze niet meteen aanslaat dat na een paar seconden weer doen. Ook heb ik ditmaal geprobeert de motor opzettelijk te verzuipen, maar als ik dan van het gaspedaal verder afblijf en een paar keer een korte tik op de knop geef slaat ze toch aan. Ik moet maar even uitzoeken wat ze het prettigst vind want ik wil natuurlijk vol vertrouwen naar Frankrijk kunnen vertrekken straks. En bovendien kan ik het niet hebben dat ik een auto niet aan de praat krijg :lol:
Maar alle tips en trucs hier op het forum helpen mij erg goed op weg met deze dame :D

Oh, en dan nog een vraagje, ik heb 2 Zenith carburateurs liggen, maar er is een Solex gemonteerd, het ziet er naar uit dat ze uitwisselbaar zijn, maar welke heeft de voorkeur?
Mechuccio
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Contacteer:

Re: Hallo ik ben Tonie

Bericht door Mechuccio »

Zo, net een fantastische avond met de dame gehad :D
Met 4 man naar Maastricht gereden voor een feestje, onderweg ontzettend leuke reacties gekregen, de ene opgestoken duim na de andere, en op een gegeven moment kwam er zelfs een oldtimer lijnbus die ingezet wordt voor tourtjes langsrijden, vrolijk toeterend en iedereen aan boord zwaaien en duimpjes opsteken!
Geweldig!
Een paar uur op het feestje gebleven en met 6 man weer terug gereden, onderweg nog even bij een tankstation gestopt voor een natje en een droogje en om 1 uur waren we weer thuis. Omdat het regende zijn we met zijn 6en nog een kwartiertje in de HY blijven zitten, en ik kan alleen maar zeggen dat hoelanger ik ze heb hoe meer ik er verliefd op raak :D
Starten is ook geen enkel probleem, het hele verhaal van woensdag was volledig aan mezelf te wijten, ik druk nu de startknop in laat de motor 2x rond gaan en ze slaat gewoon netjes aan. En ondanks het advies om met volgas te starten bij een warme motor (volgens de handleiding) is dat niet eens nodig, een korte tik van de startmotor en ze spint als een tevreden poes :D

Ik ben echt enorm happy!

Aankomende week ga ik nog even goed aan de gang met de dakgoten en kruip ik er onder om nog wat extra tectyl te spuiten, de dikke DIKKE laag tectyl die er 30 jaar geleden tegenaan gespoten is kan momenteel wel weer wat versterking gebruiken, maar van roest is nog helemaal geen sprake onder en in de wielkasten...... dat hou ik ook uiteraard graag zo!

Wat een fantastisch mobiel is het toch :D
Plaats reactie