Ree's bussie krijgt wat aandacht
- FerrHy
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 600
- Lid geworden op: zo okt 31, 2010 11:35 am
- Kenteken: 75-YB-34
- Locatie: Baarn
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Knap hoor! Gefeliciteerd!
Foto's??
Foto's??
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Nou, even snel wat foto's dan.
Er zijn veel te veel dingen in het nieuwe huis te doen, waardoor ik niet aan de bus toekom. Daarom heb ik een week vrij genomen en het busje getrakteerd op een weekje bij Ben Boortman.


De stelnokken achter zijn rond en niet meer te draaien. Remankerplaat er dus af.

En via Wim vd Lee twee `nieuwe` ankerplaten geregeld.


Wat opgedirkt...



Rondom nieuwe remslangen, leidingen (ipv de remdrukbegrenzer) en nieuwe, kleinere cilinders achgter.



De startmotor is ook afgeschreven...

Evenals de uitlaat. Die is nu ook nieuw op het laatste stukje na.


De spuiter had het potje meegespoten. Deze is ook weer schoon.


Nou, nog wat elektra, koelslang, en andere kleine dingen en dan. Starten en lopen.

Eerst nog wat vertwijfeld op drie cilinders, maar na een paar kilometers zat de fut er weer in.

APK erop. Nu nog een paar kleine puntjes en dan tijd voor een interieurtje.
Er zijn veel te veel dingen in het nieuwe huis te doen, waardoor ik niet aan de bus toekom. Daarom heb ik een week vrij genomen en het busje getrakteerd op een weekje bij Ben Boortman.


De stelnokken achter zijn rond en niet meer te draaien. Remankerplaat er dus af.

En via Wim vd Lee twee `nieuwe` ankerplaten geregeld.


Wat opgedirkt...



Rondom nieuwe remslangen, leidingen (ipv de remdrukbegrenzer) en nieuwe, kleinere cilinders achgter.



De startmotor is ook afgeschreven...

Evenals de uitlaat. Die is nu ook nieuw op het laatste stukje na.


De spuiter had het potje meegespoten. Deze is ook weer schoon.


Nou, nog wat elektra, koelslang, en andere kleine dingen en dan. Starten en lopen.

Eerst nog wat vertwijfeld op drie cilinders, maar na een paar kilometers zat de fut er weer in.

APK erop. Nu nog een paar kleine puntjes en dan tijd voor een interieurtje.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Gefeliciteerd met deez' APK ! 't Blijft tóch àltijd een beetje spannend ...
Alduzzz ... kunnen wij allen a.s. augustus het ultieme resultaat "live" bewonderen tijdens ICCCR ??? Tòch ?
Alduzzz ... kunnen wij allen a.s. augustus het ultieme resultaat "live" bewonderen tijdens ICCCR ??? Tòch ?

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Het ICCCR valt wat lastig in onze vakantie, maar ik denk dat we onze vakantie gaan omzetten om naar het ICCCR te gaan.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Mooi werk man. Gefeliciteerd met je APK.
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Zal dat een mooi plaatje worden met al die vers gerestaureerde bussen, kun je bij FerrHY aansluiten (als hij genoeg plaats over laatRee schreef:.......................maar ik denk dat we onze vakantie gaan omzetten om naar het ICCCR te gaan.

Welcome back Ree!
ps kunnen wij onze bussen eens vergelijken om te kijken of de kleur nu wel hetzelfde is.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Lijkt me een goed plan om lang over na te denken. Glaasje wijn erbij. Topidee! Gaat die jaar zeker lukken.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Rhee, waarom zijn er kleinere remcilinders achter gemonteerd?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- HY 1970
- HY Forum Specialist
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 08, 2015 6:46 pm
- Locatie: Ternat,België
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Mooie restauratie en heel geslaagde restauratie.
Gefeliciteerd met het resultaat en natuurlijk ook nog vele HY kilometers toegewenst.
Gefeliciteerd met het resultaat en natuurlijk ook nog vele HY kilometers toegewenst.
Citroën HY 1970
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Er horen grote cilinders onder in combinatie met een last-afhankelijke remdrukbegrenzer. Mijn begrenzer begrenst niet, waardoor bij lege bus de achterwielen blokkeren tijdens het remmen. Deze begrenzer kan wel gereviseerd worden, maar voor zover ik weet is er geen apparatuur beschikbaar om deze vervolgens af te stellen. Wanneer wat kleinere cilinders gemonteerd worden, blokkeren de wielen niet wanneer de bus leeg is en wordt er voldoende bij geremd bij een beladen bus.JanW schreef:Rhee, waarom zijn er kleinere remcilinders achter gemonteerd?
Mijn begrenzer wil ik gaan reviseren in afwachting van iemand die in de toekomst deze kan gaan afstellen. Maar dat heeft nu nog even niet de hoogste prioriteit.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Dank
Zie bijgevoegde link
Zie bijgevoegde link
- Bijlagen
-
H78_456-1.pdf
- (331.45 KiB) 828 keer gedownload
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
En JanW, in aanvulling op jouw bijdrage:
eigenlijk mag geen enkele zelfsleutelende HY-er deez' link missen: https://www.flyinghy.nl/handelingen.htm (waaruit jij dus een onderdeel hebt "gedestilleerd" ...).
Raymond: toevallig heb ik afgelopen weken een "totale revisie" losgelaten op het "rem-geneuzel" van Otje. Heb daarbij zelf dus wèl die remdrukbegrenzer óók helemaal gereviseerd en teruggeplaatst - en daarbij óók de (o.a. door JanW aangedragen) documentatie bestudeerd.
(Wil daarbij opmerken dat het "reviseren van de remdrukbegrenzer-remcilinder" niet enkel een kwestie is van "een beetje schoonmaken en een rubber-revisie-setje kopen". In mijn geval kreeg ik hulp van "onz' aller" Albert H. En heb gezien dat die cilinder zich - zonder de nodige deskundigheid - absoluut niet "laat" reviseren !)
De voornoemde documentatie (m.b.t. de remdrukbegrenzer) van "flyinghy" (b)lijkt echter enigszins "theoretisch" waarbij een "juiste afstelling" van die begrenzer nu enkel "in de praktijk" en "proefondervindelijk" zal moeten worden "afgeregeld". Betekent: "op gevoel" fixeren, gaan rijden èn remmen en - in de praktijk - de spanning van de veren van die begrenzer óp- of àf-stellen.
De "overall-revisie" van Otje's remmen kwam niet uit de lucht vallen: de (2-jaarlijkse) APK-keuring naderde en ik wist al héél lang dat het "rem-gebeuren" de hele zaak absoluut onderuit zou halen ... (heb diverse vastgeroeste remonderdelen met een koevoet moeten demonteren ... dus dan weet je het wel ...).
Overigens is de APK vlekkeloos verlopen waarbij de keurmeester nog wist te melden dat de remkracht van Otje aanzienlijk hóger lag dan het gemiddelde van vergelijkbare Old-Timers ...
Moet gezegd: zèlfs zónder rembekrachtiging wil ik nu niet graag ècht té krachtig remmen ... ben bang dat ik een koprol ga maken ...
eigenlijk mag geen enkele zelfsleutelende HY-er deez' link missen: https://www.flyinghy.nl/handelingen.htm (waaruit jij dus een onderdeel hebt "gedestilleerd" ...).
Raymond: toevallig heb ik afgelopen weken een "totale revisie" losgelaten op het "rem-geneuzel" van Otje. Heb daarbij zelf dus wèl die remdrukbegrenzer óók helemaal gereviseerd en teruggeplaatst - en daarbij óók de (o.a. door JanW aangedragen) documentatie bestudeerd.
(Wil daarbij opmerken dat het "reviseren van de remdrukbegrenzer-remcilinder" niet enkel een kwestie is van "een beetje schoonmaken en een rubber-revisie-setje kopen". In mijn geval kreeg ik hulp van "onz' aller" Albert H. En heb gezien dat die cilinder zich - zonder de nodige deskundigheid - absoluut niet "laat" reviseren !)
De voornoemde documentatie (m.b.t. de remdrukbegrenzer) van "flyinghy" (b)lijkt echter enigszins "theoretisch" waarbij een "juiste afstelling" van die begrenzer nu enkel "in de praktijk" en "proefondervindelijk" zal moeten worden "afgeregeld". Betekent: "op gevoel" fixeren, gaan rijden èn remmen en - in de praktijk - de spanning van de veren van die begrenzer óp- of àf-stellen.
De "overall-revisie" van Otje's remmen kwam niet uit de lucht vallen: de (2-jaarlijkse) APK-keuring naderde en ik wist al héél lang dat het "rem-gebeuren" de hele zaak absoluut onderuit zou halen ... (heb diverse vastgeroeste remonderdelen met een koevoet moeten demonteren ... dus dan weet je het wel ...).
Overigens is de APK vlekkeloos verlopen waarbij de keurmeester nog wist te melden dat de remkracht van Otje aanzienlijk hóger lag dan het gemiddelde van vergelijkbare Old-Timers ...
Moet gezegd: zèlfs zónder rembekrachtiging wil ik nu niet graag ècht té krachtig remmen ... ben bang dat ik een koprol ga maken ...

- Bijlagen
-
- DSC01660-k.jpg (230.2 KiB) 17235 keer bekeken
-
- DSC01673-k.jpg (204.24 KiB) 17235 keer bekeken
-
- DSC01668-k.jpg (183.93 KiB) 17235 keer bekeken
-
- DSC01671-k.jpg (220.01 KiB) 17235 keer bekeken
-
- DSC01672-k.jpg (202.43 KiB) 17235 keer bekeken
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
off-topic: zie ik daar nou roest op Otje? 

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Hoi Gert,
Netjes gereviceerd. Althans, geeviceerd... Weer als nieuw gemaakt
Het lastige is dus dat er drie veren zijn die afgesteld moeten worden. Dat gaat eigenlijk niet 'op gevoel'.
Netjes gereviceerd. Althans, geeviceerd... Weer als nieuw gemaakt

Het lastige is dus dat er drie veren zijn die afgesteld moeten worden. Dat gaat eigenlijk niet 'op gevoel'.