loshalen voordeur

Voor onderwerpen over de beroemde golfplaten, de omegaprofielen, het chassis, deuren, ramen etc.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

loshalen voordeur

Bericht door Ree »

Mijn (niet suicide-) bestuurders deurscharnier zit zo vol met troep dat ie net meer te smeren is. Hij moet uit elkaar.

Ik heb begrepen dat je de pen van het scharnier eruit kan halen, maar hoe hard ik ook met schoevendraaien en hamer naar boven ros, hij zit muurvast. Het enige stukje bewiging is van de gehele deur die aan het scharnier vast zit, die een millimeter omhoog gaat, of naar beneden als ik hem probeer te laten schrikken.

Kan je het scharnier wel zo los halen? Ik durf echt niet meer geweld toe te passen.

What's next? Verhitten, of het hele scharnier met schroeven en al loshalen? Het laatste leek me geen goed idee, dan kan je hem nog lastiger open maken...

Groet,

Ree
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Ik heb tot nu toe nog geen een keer het scharnier open gehad... heb elke keer het hele scharnier losgeschroefd, wel zo makkelijk :D
Vier moeren waar je voor de verandering zo bij kan. Hulpje dat de deur vasthoudt is handig, maar is me ook wel alleen gelukt.
Alleen niet vergeten 't uitzetding los te halen (soort splitpen geloof ik).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Dan ga ik het zo doen.

Over het uitzetding maak ik me even geen zorgen. Maar voor bij het trerugplaatsen: heeft iemand er een te koop?

Hij zit er niet op maar was vanwege het stroef gaan de laatste tijd ook niet meer nodig.

Groet,

Ree
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Ik zal even kijken, ik denk dat ik er nog een heb. Kosten: 1 fles duvel.
HY '76
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Super!

Het is trouwens voor de bestuurderskant, ik weet niet of ze symmetrisch zijn.

Je kan me eventueel mailen op lekker.duveltje_at_ree.nu

Groet,

Ree
Peter
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door Peter »

Ree,

Als je het scharnier er af hebt (inderdaad vier moeren losdraaien + het uitzetding) kun je het scharnier eenvoudig weer gangbaar maken door het goed te verhitten (gasbrander of iets dergelijks). Alle troep verbrandt (stinkt wel!) en daarna met twee tangen de vleugels een aantal keren heen en weer halen.
Werkte indertijd bij mij uitstekend.
Succes,
Peter
Plaats reactie