grote schoonmaak
grote schoonmaak
Het is nodig,
Mijn blok heeft een grote schoonmaak nodig. Er zijn, vermoed ik, een aantal pakkingen lek aan de voorzijde van het blok en aan de kant van de ontsteking. Mij vraag is wat zijn gebruikelijke pakkingen die stuk gaan. Zoals de kleppendeksel-pakking, karterpan-pakking, pakking van de olie pomp (dat is toch waar de zwengel ingaat?) waterpomp pakking en vast nog veel meer.
Ook loopt er een olie leiding. Zijn die erg gevoelig voor lekkage?
Hopen op mooi weer van het weekend en zaterdag even naar de club. Ik hoop dat ze daar pakkingen verkopen.
Wordt vervolgd
Gert-Jan
Mijn blok heeft een grote schoonmaak nodig. Er zijn, vermoed ik, een aantal pakkingen lek aan de voorzijde van het blok en aan de kant van de ontsteking. Mij vraag is wat zijn gebruikelijke pakkingen die stuk gaan. Zoals de kleppendeksel-pakking, karterpan-pakking, pakking van de olie pomp (dat is toch waar de zwengel ingaat?) waterpomp pakking en vast nog veel meer.
Ook loopt er een olie leiding. Zijn die erg gevoelig voor lekkage?
Hopen op mooi weer van het weekend en zaterdag even naar de club. Ik hoop dat ze daar pakkingen verkopen.
Wordt vervolgd
Gert-Jan
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!
Overal lekkere pannenkoeken!
-
- HY Forum Grootmeester
Hi Gert-Jan,Zoals de kleppendeksel-pakking, karterpan-pakking, pakking van de olie pomp (dat is toch waar de zwengel ingaat?) waterpomp pakking en vast nog veel meer.
De oliepomp zit IN je motor, hoop dat je daar de zwengel niet in steekt. Zwengel gaat in krukaspoelie en daarachter zit de distributie. De lekkage zal dus wel komen van de keerring in de distributiedeksel. Ik zou je aanraden eens heel goed de site van Bert Ruiterkamp te bekijken: http://www.flyingHY.nl. Bert heeft de revisie van zijn blok zeer goed beschreven en in beeld gebracht. Dit zal je denk ik snel meer inzicht geven in de opbouw van de motor.
Lekkages worden meestal veroorzaakt door versleten keerringen en zelden door pakkingen. Kleppendekselpakking en carterpakking zijn serviceartikelen en beetje vloeibare pakking bij montage van de nieuwe pakking verminderd risico op lekkages. Lekkage bij ontsteking zal vermoedelijk een verdroogd rubber ringetje zijn in de schacht van de ontsteking.
Succes, Matthijs
Hoi,
lekkage van je motor wordt ook vaak veroorzaakt door teveel carterdruk,
veroorzaakt door versleten zuigerveren.
Normaal is er onderdrk in je carter waardoor je olie zowieso in je blok blijft als de motor loopt.
Bij overdruk wordt de olie er juist uitgeblazen. De grap is daarbij dat als je de ene pakking vervangen hebt, hij bij de andere begint te lekken. De overdruk vindt de weg van de minste weerstand.
lekkage van je motor wordt ook vaak veroorzaakt door teveel carterdruk,
veroorzaakt door versleten zuigerveren.
Normaal is er onderdrk in je carter waardoor je olie zowieso in je blok blijft als de motor loopt.
Bij overdruk wordt de olie er juist uitgeblazen. De grap is daarbij dat als je de ene pakking vervangen hebt, hij bij de andere begint te lekken. De overdruk vindt de weg van de minste weerstand.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Grootmeester
-
- HY Forum Grootmeester