HY gekocht

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Evan
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

HY gekocht

Bericht door Evan »

Sinds afgelopen vrijdag mag ik mezelf weer eigenaar van een HY noemen. Ooit heb ik kortstondig een verlengde HY gehad, maar die was te ver heen. Nu onlangs een (wat) onbezonnen (laag) bod gedaan op een HY paardenvervoer. En dit werd tot mijn verrassing geaccepteerd. De auto is sommigen onder jullie vast bekend. Hy schijnt namelijke lange tijd bij het HYteam gestaan te hebben.
Oorspronkelijk is het een bestelbus geweest die waarschijnlijk later is verbouwd tot paardenvervoerder. Het dak is verhoogd en er is een oploopklep gemonteerd. Het originele blok is vervangen door een H78.
Er moet nog het een en ander aan gebeuren voor de APK. Wat laswerk aan de onderkant, de remmen moeten verder nagezien worden. De ontstekingsafstelling is lam.

Plannen? geen idee wat ik met de bus ga doen als ie af is. Eerst moet het plaatwerk aangepakt worden na de APK, dan ga ik mogelijk het cabinedak gelijk trekken aan de laadruimte, dus verhogen.
Reserve plaatwerk heb ik gekocht. Vandaag lekker staan zagen in een afgedankte camper die als motorblokdonor voor een andere HY dienstgedaan had. Zat een te redden schuifdeur bij en goede tankplaat en redelijke reservewielplaat dus dat is alvast meegenomen.

Voorlopig in ieder geval genoeg te doen in het vooruitzicht!
HY paardenvervoer
HYmartijn
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Kenteken: ZN-26-87

Bericht door HYmartijn »

Gefeliciteerd met je HY
en succes met de werkzaamheden,
de reserve onderdelen zijn idd erg handig,
heb zelf ook nog het nodige plaatwerk te doen,

groet,

Martijn
HY 1969 verlengd en verhoogd
Toyota Aygo 2007
Seat Ibiza ST 2011
en een fiets
Evan
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door Evan »

Dankjewel!

t plaatwerk was zodanig en zo netjes kwa prijs dat ik er geen bult aan kan vallen. Nu echter heb ik de mededeling gekregen dat ik eind van de maand waarschijnlijk een stageplek heb dus zal de HY nog even moeten wachten.... :(
HY paardenvervoer
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

Hoi,

proficiat met jet HY. Maak er wat moois van!

gr CitrofielNL
Plaats reactie