een Hy uit Heerde
-
- HY Forum Beginner
- Kenteken: 39- 99-DB
- Contacteer:
een Hy uit Heerde
Zo, een rode HY kenteken 39-99-DB, bouwjaar 1975, rijdt weer door het Gelderse Heerde en omgeving.
Niet geheel onbekend, want de vorige eigenaar, John Moorman, woonde in hetzelfde dorp en ik kwam een lidmaatschapskaart tegen uit 1994.
Nadat de bus circa 8 jaar stil had gestaan heb ik veel werk gehad om de HY weer door de APK te krijgen.
Na een comlete remmenrevisie (met hulp van Manfred Vonk) volgde het plaatwerk en de onderkant, vol trots wilde ik naar de APK, totdat ontdekt werd dat de motor slechts op drie cilinders liep en dat de kop gereviseerd moest worden, hetgeen ook veel sleutelwerk met zich mee bracht. Een paar weken later volgde de APK en op een remprobleem na werd de bus goedgekeurd.
Na wat in de omgeving rondgetufd te hebben heb ik afgelopen zaterdag in Heesch het magazijn van het HY team bezocht. Ik wilde toch wel eens weten waar al m'n gebruikte onderdelen vandaan kwamen.
Trouwens de heen en terugreis werden probleemloos afgelegd.Nu volgt deze winter de binnekant van de bus. Ik denk dat de bus als bijna nieuw in 1975 door een handige handenarbeidleraar is omgebouwd tot camper.
Wat zal ik doen, er een luxe bus van maken of slechts met eenvoudige ingrepen slechts een beetje moderniseren en basic houden.
Ik ben wel benieuwd wie de bus in 1975 heeft gehad en omgebouwd heeft tot camper. Wie kan me er meer over de geschiedenis vertellen ?
Henk Kok, email: hgjkok@hotmail.com
Niet geheel onbekend, want de vorige eigenaar, John Moorman, woonde in hetzelfde dorp en ik kwam een lidmaatschapskaart tegen uit 1994.
Nadat de bus circa 8 jaar stil had gestaan heb ik veel werk gehad om de HY weer door de APK te krijgen.
Na een comlete remmenrevisie (met hulp van Manfred Vonk) volgde het plaatwerk en de onderkant, vol trots wilde ik naar de APK, totdat ontdekt werd dat de motor slechts op drie cilinders liep en dat de kop gereviseerd moest worden, hetgeen ook veel sleutelwerk met zich mee bracht. Een paar weken later volgde de APK en op een remprobleem na werd de bus goedgekeurd.
Na wat in de omgeving rondgetufd te hebben heb ik afgelopen zaterdag in Heesch het magazijn van het HY team bezocht. Ik wilde toch wel eens weten waar al m'n gebruikte onderdelen vandaan kwamen.
Trouwens de heen en terugreis werden probleemloos afgelegd.Nu volgt deze winter de binnekant van de bus. Ik denk dat de bus als bijna nieuw in 1975 door een handige handenarbeidleraar is omgebouwd tot camper.
Wat zal ik doen, er een luxe bus van maken of slechts met eenvoudige ingrepen slechts een beetje moderniseren en basic houden.
Ik ben wel benieuwd wie de bus in 1975 heeft gehad en omgebouwd heeft tot camper. Wie kan me er meer over de geschiedenis vertellen ?
Henk Kok, email: hgjkok@hotmail.com
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Welkom Henk. Wat een werk zeg, maar als ie goed is heb je er een leuke bus aan hoor. Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om de boel lekker simpel te houden. Past naar mijn idee het meest bij de filosofie van de bus. Maar je bent er natuurlijk geheel vrij in.
Succes en veel plezier met de bus.
Succes en veel plezier met de bus.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
-
- HY Forum Beginner
- Kenteken: 39- 99-DB
- Contacteer:
Re: een Hy uit Heerde
HY uit Heerde
Het is nu oktober 2008, vorig jaar was de HY net gekeurd en deze week opnieuw APK, maar nu voor 2 jaar,
dus oktober 2010.
De HY en wij hadden een vreemd jaar, in april kreeg ik het verzoek om de vorige eigenaar, John Moorman naar z'n laatste rustplaats te vervoeren.
John was even daarvoor nog bij mij, want ik had net z'n ID 19 uit 1967 gekocht en wilde nog graag eens een ritje met de bus maken.
Nou dat ritje is gekomen, maar ik had graag een andere rit met hem gemaakt.
Voor Bernadette en mij was dit een bijzonder emotionele dag.
Groeten en tot ......
Henk Kok
Het is nu oktober 2008, vorig jaar was de HY net gekeurd en deze week opnieuw APK, maar nu voor 2 jaar,
dus oktober 2010.
De HY en wij hadden een vreemd jaar, in april kreeg ik het verzoek om de vorige eigenaar, John Moorman naar z'n laatste rustplaats te vervoeren.
John was even daarvoor nog bij mij, want ik had net z'n ID 19 uit 1967 gekocht en wilde nog graag eens een ritje met de bus maken.
Nou dat ritje is gekomen, maar ik had graag een andere rit met hem gemaakt.
Voor Bernadette en mij was dit een bijzonder emotionele dag.
Groeten en tot ......
Henk Kok
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
veel plezier met je bus,
rob.

rob.

-
- HY Forum Liefhebber
Hoi Hy uit Heerde. Ik zal graag naar je uitzien. Grijze GHYS komt er regelmatig. In Heerde heb ik een schuur waar ik weleens stal en sleutel. Ook Grijze GHYS rijdt sinds kort weer met een vers gereviseerde motor. Passeert regelmatig de oude brug over de IJssel of tuft tussen Deventer en Zwolle visa versa. Maar als ik nu naar buitenkijk zal het misschien wel een paar maandjes duren voor dat weer gebeurd.
Hoe dan ook veel plezier met de HY!
Hoe dan ook veel plezier met de HY!
Grijze GHYS
Het is Citroën of mijn fiets!
HY78 1972 [BE-40-65]
GS CLUB 1220 BREAK (geschorst gas/mrb) [14-NN-JB]
C3 1.4i 16v X-TR [84-PH-GT]
2CV Charleston (wacht op reparatie) [NR-15-VB]
C4 Grand Picasso
(steeds minder de) fiets
Het is Citroën of mijn fiets!
HY78 1972 [BE-40-65]