eindelijk starten?
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
eindelijk starten?
Vanavond gaan we eindelijk de HY starten (hopen we)
De motor is schoongemaakt van alle mayonaiseachtige troep en heeft een nieuwe koppakking en de kleppen zijn gestelt.
carburateur is schoongemaakt en la het stro uit het filtertje gehaald
waterpomp heeft ook een nieuwe pakking
carterpakking(kurk) is ook vervangen
Helaas met een niet bijzonder volle accu ffen kunnen starten, maar hij sloeg niet aan.
Nu hebben we ondertussen ook nieuwe bougiekabels gekocht (bougies zijn nog goed) alleen de bougie-verlengstangetjes zijn een beetje verroest
dus die gaan we opschuren. als iets van isolatie de omhulzing van de oude bougiekabels denkik.
Alleen is er nog iets waar ik aan denk:
de volgorde van de verdeelkap, want we hebben wel de volgorde aangehouden zoals ze erin zaten, maar die hoeft niet goed te zijn natuurlijk.
Vanavond gaan we opnieuw proberen te starten (dit keer met minimaal 2 volle accus achter de hand).
Als iemand nog kan vertellen wat de volgorde zou moeten zijn
demiddelste is voor de bobine das duidelijk
maar daarna.... beginnend bij de kabel dichtst bij de motor en de carburateur en dan met de klok mee was het cilinder 1. daarna 2, 3 en
als laatste 4 ver van de motor af en dicht bij de carburatuer weer
Oh ja het is een H72 type motor.
Morgen zal ik wel laten weten hoe het starten is gegaan.
En met een beetje geluk hebben we ook een compressiemeter om die te controleren.
greetingzz,
Ondar Eendrijder
- die met een brede grijns een HY aan de praat wil krijgen -
De motor is schoongemaakt van alle mayonaiseachtige troep en heeft een nieuwe koppakking en de kleppen zijn gestelt.
carburateur is schoongemaakt en la het stro uit het filtertje gehaald
waterpomp heeft ook een nieuwe pakking
carterpakking(kurk) is ook vervangen
Helaas met een niet bijzonder volle accu ffen kunnen starten, maar hij sloeg niet aan.
Nu hebben we ondertussen ook nieuwe bougiekabels gekocht (bougies zijn nog goed) alleen de bougie-verlengstangetjes zijn een beetje verroest
dus die gaan we opschuren. als iets van isolatie de omhulzing van de oude bougiekabels denkik.
Alleen is er nog iets waar ik aan denk:
de volgorde van de verdeelkap, want we hebben wel de volgorde aangehouden zoals ze erin zaten, maar die hoeft niet goed te zijn natuurlijk.
Vanavond gaan we opnieuw proberen te starten (dit keer met minimaal 2 volle accus achter de hand).
Als iemand nog kan vertellen wat de volgorde zou moeten zijn
demiddelste is voor de bobine das duidelijk
maar daarna.... beginnend bij de kabel dichtst bij de motor en de carburateur en dan met de klok mee was het cilinder 1. daarna 2, 3 en
als laatste 4 ver van de motor af en dicht bij de carburatuer weer
Oh ja het is een H72 type motor.
Morgen zal ik wel laten weten hoe het starten is gegaan.
En met een beetje geluk hebben we ook een compressiemeter om die te controleren.
greetingzz,
Ondar Eendrijder
- die met een brede grijns een HY aan de praat wil krijgen -
-
- HY Forum Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: zo nov 03, 2002 11:19 am
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Succes met het starten
Hi Ondar,
Succes met het starten... Ik zal voor je duimen. Laat even weten hoe het gegaan is.
Groeten,
Succes met het starten... Ik zal voor je duimen. Laat even weten hoe het gegaan is.
Groeten,
Arthur
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
zo net thuis gekomen.....
En ja hoor, eerst slechts op 3 cilinders en later (toen de benzine bijna op was) ook op 4.
Maar het is starten-lopen, dus das perfect.
Wat is dat een stoer geluid zeg.....
Lekt nog wel wat water bij de carburateur, ik gok dat de schroefdraad stuk is... iemand idee-en?
en de uitlaat moet nog even gedicht worden op enkele punten, maar dat is nog niet belangrijk... (hehe)
zo nu ff doeze en slape
laterzz,
En ja hoor, eerst slechts op 3 cilinders en later (toen de benzine bijna op was) ook op 4.
Maar het is starten-lopen, dus das perfect.
Wat is dat een stoer geluid zeg.....
Lekt nog wel wat water bij de carburateur, ik gok dat de schroefdraad stuk is... iemand idee-en?
en de uitlaat moet nog even gedicht worden op enkele punten, maar dat is nog niet belangrijk... (hehe)
zo nu ff doeze en slape
laterzz,
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 35
- Lid geworden op: wo jan 28, 2004 12:02 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Gaan we doen, want gisteravond wilde ie weer niet meer starten, en bleek de carburateur behalve water ook benzine te lekken en zat er benzine in het koelsysteem: ie klaarblijkelijk lekt er benzine in het koelsysteem bij de carburateur, en de gok is dat er dus ook water bij de benzine lekt want dan weer verklaart dat ie niet wil ontbranden.
Die boutjes waar de carburateur mee vast zit(dezelfde als waar de helft van je eend mee vast zit) dat zijn toch M7 met boutkop 11 (of ben ik abuis)
Kunnen we mooi een M8 tapje erin boren en klaar (anders voor de zekerheid ook maar M9 tapje halen als ze niet te duur zijn).
Moeten die bouten nog met lock-tite vastgedraaid worden of gewoon met wat kopervet, of blue silicone?
afijn vanavond weer verder....
Greetingzz,
Ondar Eendrijder
- en bijna HY -
http://www.legereend.nl
Die boutjes waar de carburateur mee vast zit(dezelfde als waar de helft van je eend mee vast zit) dat zijn toch M7 met boutkop 11 (of ben ik abuis)
Kunnen we mooi een M8 tapje erin boren en klaar (anders voor de zekerheid ook maar M9 tapje halen als ze niet te duur zijn).
Moeten die bouten nog met lock-tite vastgedraaid worden of gewoon met wat kopervet, of blue silicone?
afijn vanavond weer verder....
Greetingzz,
Ondar Eendrijder
- en bijna HY -
http://www.legereend.nl
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm