Beste HY-vrienden,
Iedereen kent het wel, de doorlekkende portierraamrubbers. Bij mij is dat over. Rubber en ramen er uit gehaald, 6extra gaten (6mm) in de raamsponning geslagen met een priem. 1 gat net vóór en net achter de raamgrendel, 1 gat waar de sponning net met de bocht omhoog gaat en nog een gat er zo'n beetje tussenin. Alles goed tegen corrosie behandeld en gaatje onderin de deur ook nagekeken. Ramen met rubber weer op z'n plaats gebracht en alleen het onderste vertikale raamrubberdeel aan de binnenkant van een plak/kitlaagje voorzien. EN: AL TIEN JAAR LEKVRIJ.
met groet Arie Rinkel
portierraamrubbers lekken niet meer door
-
- HY Forum Beginner
Re: portierraamrubbers lekken niet meer door
Ja, het is een oplossing.
Ik ben alleen een beetje huiverig voor al dat water in de holle ruimte van de deur.
De truc die ik vaak toepas is om een viscose doekje in het profiel te leggen en naar buiten te laten hangen.
Het doekje zuigt het water op en laat het naar beneden druppen.
Hoef je ook geen gaten in je deur te slaan.
Groetjes,
Edwin.
Ik ben alleen een beetje huiverig voor al dat water in de holle ruimte van de deur.
De truc die ik vaak toepas is om een viscose doekje in het profiel te leggen en naar buiten te laten hangen.
Het doekje zuigt het water op en laat het naar beneden druppen.
Hoef je ook geen gaten in je deur te slaan.
Groetjes,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Beginner
Re: portierraamrubbers lekken niet meer door
Is zo, liever géén water in de deur, maar dat komt er toch in via de gaatjes van de afsluitgrendel, alleen kunnen deze gaatje te weining afvoeren als het regent of de grendel zit dicht of vast. Vandaar mijn oplossing om de natuur een beetje te helpen, en nogmaals met langdurig resultaat.
groet Arie Rinkel
groet Arie Rinkel
HYblijft