losse opvulring krukas
losse opvulring krukas
Na revisie ben ik druk bezig mijn motor weer op te bouwen.
Bij plaatsing van de krukas kwam ik er acher dat er wat zijdelingse speling opzit. Uiteraard zijn de zuigers en cilinders nog niet geplaatst maar er zin een opvulring in met een uitsparinkje. Deze zit aan de distributiezijde.
Net na de eerste hoofdlager. Lijkt wel of de gehele krukas richting distributie moet worden getrokken om die ring op zijn plaats te houden. alleen dan valt hij in de uitsparing en draait hij niet rond.
Wordt de krukas vasgezet middels de tandwielen of is er ander foefje om die bewuste ring te klemmen?
Bij plaatsing van de krukas kwam ik er acher dat er wat zijdelingse speling opzit. Uiteraard zijn de zuigers en cilinders nog niet geplaatst maar er zin een opvulring in met een uitsparinkje. Deze zit aan de distributiezijde.
Net na de eerste hoofdlager. Lijkt wel of de gehele krukas richting distributie moet worden getrokken om die ring op zijn plaats te houden. alleen dan valt hij in de uitsparing en draait hij niet rond.
Wordt de krukas vasgezet middels de tandwielen of is er ander foefje om die bewuste ring te klemmen?
Re: losse opvulring krukas
niemand?
ga me eerst maar eens richten op het plaatsen van de zuigers.
ga me eerst maar eens richten op het plaatsen van de zuigers.
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Sorry, ik had deze vraag gemist.niemand?
Voordat je de moer van de polie los draait, moet je de krukas naar voren gedrukt houden door de koppeling in te trappen en hem daar vast te zetten. Heb je de motor al los, zorg dan dat de ring op zijn plaats zit en klem met behulp van een balkje het vliegwiel tegen het cilinderblok aan.
flyingHY
In dit geval heb ik de motor nog helemaal openliggen. Maar hoe gaat zoiets in zijn werk als je niet kan zien of de ring goed zit. Als eenmaal de carterpan eronder wordt geschroefd, zie je niet of de ring in de uitsparing valt.
De ring zit niet aan de buitenzijde maar na het eerste hoofdlager aan distributiezijde, aan binnenzijde.
Volgens mij kan de ring alleen blijven zitten als distributie en poelie vast worden gedraaid.
De ring zit niet aan de buitenzijde maar na het eerste hoofdlager aan distributiezijde, aan binnenzijde.
Volgens mij kan de ring alleen blijven zitten als distributie en poelie vast worden gedraaid.
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Je kan die ring inderdaad alleen zien zonder de carterpan. Maar als de ring op zijn plaats zit, houdt je hem daar door de krukas naar voren te duwen d.m.v. de koppeling of het aanduwen van het vliegwiel. Dan kun je de poelie verwijder. Montage in omgekeerde volgorde. Eerst de poelie weer vastzetten , dan het vliegwiel/drukgroep weer loslaten.Maar hoe gaat zoiets in zijn werk als je niet kan zien of de ring goed zit. Als eenmaal de carterpan eronder wordt geschroefd, zie je niet of de ring in de uitsparing valt.
flyingHY
Bedankt!
Sorry voor de warrige uitleg misschien maar had niet de mogelijkheid er een foto bij te plaatsen.
Komt nu helemaal goed.
Even off-topic, welk merk/type vloeibare pakking gebruik je, evenals de locktite?
Sorry voor de warrige uitleg misschien maar had niet de mogelijkheid er een foto bij te plaatsen.
Komt nu helemaal goed.
Even off-topic, welk merk/type vloeibare pakking gebruik je, evenals de locktite?
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Rooie smurrie van Valma en bruine smurrie uit de luchtvaartindustrie.Even off-topic, welk merk/type vloeibare pakking gebruik je
flyingHY
dat laatste zal dan wel moeilijk aan te komen zijn.
gebruikte voorheen altijd zwarte vloeibare pakking. Zal hier in de buurt even rondkijken wat ze allemaal in de handel hebben. Komt vast en zeker goed. bedankt
gebruikte voorheen altijd zwarte vloeibare pakking. Zal hier in de buurt even rondkijken wat ze allemaal in de handel hebben. Komt vast en zeker goed. bedankt