Ik heb gelezen dat men soms kiest voor het "niet" behandelen van de orginele lak. Vliegroest.........word gelaten voor wat die is??
Klopt dit?? Of behandelen jullie nog met een roestvertrager of blanke lak??
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet op onze HY heb, die heeft voor het grootste deel de orginele ( mat geworden) lak en stukken gerepareerd met nieuwe,matte lak.
Maar ik heb dit wél op de nét aangeschafte 2CV (ribbelkap) 1959, die in prachtige orginele lak is, maar met vliegroest op twee deuren en wat Franse deuken waar de lak ook beschadigd is. Die 2CV wil ik zo veel mogelijk zo laten ( maar wél gebruiken en ik woon diréct achter de duinen).
groeten uit Katwijk aan zee
Cees
Conserveren Buitenkant
- CeesKromhout
- HY Forum Expert
- Berichten: 100
- Lid geworden op: wo feb 04, 2009 2:27 pm
- Kenteken: AM-54-01
- Locatie: Katwijk aan zee
-
- HY Forum Expert
- Berichten: 112
- Lid geworden op: wo mei 16, 2007 4:37 pm
- Kenteken: NV-12-ZR
- Locatie: barneveld
Re: Conserveren Buitenkant
Hoi Cees,
Moet je vragen aan Jan van Gils(zie op de website van le Camion bij ledenadministratie)hij heeft een HY die vol zit met roestplekken e.d die hij dus ook zo wil houden.
Als ik het goed heb heeft hij inderdaad matte blanke lak er over gespoten zodat het niet verder gaat.
Hij kan je vast wel een foto sturen en vetrellen hoe hij dat gedaan heeft.
Ziet er heel apart uit
Groeten Willem
Moet je vragen aan Jan van Gils(zie op de website van le Camion bij ledenadministratie)hij heeft een HY die vol zit met roestplekken e.d die hij dus ook zo wil houden.
Als ik het goed heb heeft hij inderdaad matte blanke lak er over gespoten zodat het niet verder gaat.
Hij kan je vast wel een foto sturen en vetrellen hoe hij dat gedaan heeft.
Ziet er heel apart uit
Groeten Willem
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.