Hey hallo allen,
Een heel kort vraagje, zijn de wielagers aan de voorzijde bij te stellen wanneer er speling in zit?
alvast mijn dank !!
wielagers
Re: wielagers
Hoi Xerobas,
Welkom op het forum! Achter is het antwoord 100% zeker "ja", dat heb ik gedaan. Of de lagers voor hetzelfde zijn als achter weet ik niet. De lagers achter zijn conische lagers. Zet ze goed in het vet en haal ze aan met het juiste moment. Als ze te ver heen zijn, zijn ze nieuw te bestellen via Citrotech.
Grtn,
Ree
Welkom op het forum! Achter is het antwoord 100% zeker "ja", dat heb ik gedaan. Of de lagers voor hetzelfde zijn als achter weet ik niet. De lagers achter zijn conische lagers. Zet ze goed in het vet en haal ze aan met het juiste moment. Als ze te ver heen zijn, zijn ze nieuw te bestellen via Citrotech.
Grtn,
Ree
De lagers worden geleverd als geheel met een tussenring die precies op maat is.
Als je de moer van het lager aandraait zorgt deze tussenring voor de exacte benodigde speling tussen de binnen en buiten lagerschaal van het lager
Als je de ring weglaat, kan je zelf de speling bepalen. Dit gaat ook goed,
maar let op dat je het lager niet te strak zet.
Lagers voor en achter zijn hetzelfde.
Als je lager versleten is, zou ik hem vervangen.
Groeten,
Edwin.
Als je de moer van het lager aandraait zorgt deze tussenring voor de exacte benodigde speling tussen de binnen en buiten lagerschaal van het lager
Als je de ring weglaat, kan je zelf de speling bepalen. Dit gaat ook goed,
maar let op dat je het lager niet te strak zet.
Lagers voor en achter zijn hetzelfde.
Als je lager versleten is, zou ik hem vervangen.
Groeten,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Als je lager versleten is moet je hem zeker vervangen.
Als je echter op de rand van je velg 0,7 mm speling hebt (1mm is de APK norm) zou ik hem toch bijstellen. Dit vermindert de slijtage van je lager.
Grtn,
Ree
Als je echter op de rand van je velg 0,7 mm speling hebt (1mm is de APK norm) zou ik hem toch bijstellen. Dit vermindert de slijtage van je lager.
Grtn,
Ree